Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2006, 09:21
Verwijderd
ik loop al een tijdje rond met het idee om zoiets dergelijks te beginnen en aangezien hier geloof ik meer mensen met het idee rondlopen is het misschien tijd om er iets mee te gaan doen?

doom/drone/stoner/sludge/* in de trand van Sunn O))) / ufomammut / isis / cult of luna / kyuss / warhorse / minsk dus. (ja ik weet dat deze bands nog tamelijk ver uit elkaar liggen kwa muziek maar we gaan nu niet mierenneuken.)

Zelf wil ik me wel aan de vocalen wagen en kan ik enigzins bas-gitaar spelen.

Verder benodigheden:

- minimaal 1 gitarist
- drummer
- evt iemand die met synths overweg kan.
- een repetitie ruimte

het mooiste zou zijn als dit allemaal ergens centraal in Brabant zou kunnen plaatsvinden aangezien ik zelf in Den Bosch woon.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2006, 09:33
dannnay
dannnay is offline
Ik zou dit nog eens heel graag willen doen, maar dan wel in combinatie met hardcore a la Shikari, Acme, Systral, His Hero Is Gone, Inane etc.
Oud 19-04-2006, 09:53
EggeD
EggeD is offline
Klinkt cool. Vanuit drone opbouwen naar een stonernummer lijkt me aantrekkelijk/grof. Ben ook Brabo, dus het zou zelfs kunnen.
Oud 19-04-2006, 10:02
James Riot
James Riot is offline
zolang het sirieus is doe ik mee (gitarist) enige probleem is dat ik geen ov heb en ook niet echt veel geld ofzo dus het liefst zou ik zo dicht mogelijk bij eindhoven repeteren maar eindhoven is best centraal
Oud 19-04-2006, 10:03
Verwijderd
ik ben niet erg thuis in drono ofzo, maar toch klinkt wel ok.
Ik kan wel toetsen, weet kleine dingetjes van synths af, maar je moet niet met hele synthese theorie aankomen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 10:08
Verwijderd
cool. nog even voor de duidelijkheid dan:

het is dus wel de bedoeling dat dit een serieus iets wordt, geen forumgrind achtige taferelen dus we hebben dit keer ook niet 20 man nodig. een stuk of 6 is echt het maximum denk ik.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 10:19
Carn
Carn is offline
lijkt me tof maar heb er nu even echt geen tijd voor
Oud 19-04-2006, 10:45
EggeD
EggeD is offline
Nog een drummer alleen dan (;

Citaat:
geen forumgrind achtige taferelen dus
Ik op gitaar whehe.
Oud 19-04-2006, 10:55
Carn
Carn is offline
omgwtf=happening
Oud 19-04-2006, 10:56
EggeD
EggeD is offline
De ironie !
Oud 19-04-2006, 15:34
DeadNation
DeadNation is offline
De voorzichtige plannen zijn er, al langere tijd, van Rutger, Pieter en ik. Ik heb dus duidelijk interesse en misschien kunnen we deze beide plannen integreren?

Ik heb de interesse en de gear en zal dan 1 van de gitaristen moeten worden aangezien ik verder niets kan. Weet niet hoe Rutger/Pieter hier over denken? Maargoed dat zien we wel.

Ik stem in A overigens. Moet laag genoeg zijn lijkt me. Mijn voorkeur gaat overigens uit naar Earth, Sunn, Khanate etc achtige shit alleen dan origineel en niet een ripoff van 1 van de voorgenoemde bands.

Laatst gewijzigd op 19-04-2006 om 15:37.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 15:47
Verwijderd
Lijkt me tof, als jullie dat wat lijkt wil ik in ieder geval wel een poging doen om te bassen. Niet dat ik nou zo'n geweldige bassist ben maar de motivatie is er in ieder geval. En iets origineels is zowiezo wel de bedoeling lijkt me, bovengenoemden waren ook slechts een indicatie van wat ik zelf interessant vind. Jij woont in Tilburg toch?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 16:06
DeadNation
DeadNation is offline
Part-time ja, dus brabant moet geen probleem zijn. Is het eigenlijk de bedoeling om iedere week te oefenen? Zit opzich best krap qua tijd, maargoed dat zien we wel weer.
Oud 19-04-2006, 17:20
Verwijderd
we zouden in principe met 1x in de 2 weken kunnen beginnen ofzo? zitten er in Tilburg geschikte repetitieruimte's of zou het W2 in Den Bosch iets zijn?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 18:30
Verwijderd
ik denk echt dat w2 te klein is
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 18:40
DeadNation
DeadNation is offline
Te klein waarvoor?
Oud 19-04-2006, 18:45
Metal
Metal is offline
Teh building will collapse.
Oud 19-04-2006, 18:55
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 19-04-2006 @ 19:40 :
Te klein waarvoor?
om met 6 man te staan
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 23:12
DeadNation
DeadNation is offline
Welnee joh. Voel je de subharmonische bassen beter
Oud 20-04-2006, 06:59
EggeD
EggeD is offline
En Eindhoven ? Wat leven in de poepei blazen
Oud 20-04-2006, 08:53
James Riot
James Riot is offline
lekker expansive als je backline wil en daar is ook niet veel meer vrij
Oud 20-04-2006, 09:08
Verwijderd
ik denkt eigenlijk dat als pieter en rutger nog steeds van plan zijn er iets mee te doen we enkel nog een gitarist nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 09:39
James Riot
James Riot is offline
ja ik
Oud 20-04-2006, 11:14
matt trakker
matt trakker is offline
6 man lijkt mij wel aan de ruime kant, en een basgitaar/vocalen lijken mij persoonlijk lichtelijk overbodig.. maar in principe vind ik 't geen slecht plan.
Oud 20-04-2006, 11:26
DeadNation
DeadNation is offline
Basgitaar in de traditionele zin is inderdaad een beetje nutteloos. Tenzij je er een of andere envelope filter of iets dergelijks aan hebt hangen die hele lage frequenties produceert. Beetje zoals sommige Moog shit. Kan natuurlijk ook gewoon met synthesizer/computer shiz.
Oud 20-04-2006, 13:10
Verwijderd
Vocalen lijken mij ook niet zo heel nodig, of wel?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 13:14
DeadNation
DeadNation is offline
Mwoah niet perse, tenzij we een of andere grimme blackmetal kluizenaar over kunnen halen
Oud 20-04-2006, 13:14
Carn
Carn is offline
menno.
Oud 21-04-2006, 11:05
EggeD
EggeD is offline
Als het puur snaren en drumvellen wordt laat ik het gaan, anders doe ik graag mee. Denk dat ik best wat aan schrijf/computer/dronewerk kan doen, iets in die hoek.
Oud 21-04-2006, 11:58
Carn
Carn is offline
Citaat:
EggeD schreef op 21-04-2006 @ 12:05 :
Als het puur snaren en drumvellen wordt laat ik het gaan, anders doe ik graag mee. Denk dat ik best wat aan schrijf/computer/dronewerk kan doen, iets in die hoek.
Ik weet niet hoe ritmevast de mensen zijn maar om met software er nog iets overheen te gooien lijkt me lastig; tenzij je echt per maat zorgt dat het netjes uitkomt.
Oud 21-04-2006, 11:59
DeadNation
DeadNation is offline
Het gaat allemaal niet al te snel he, dus t moet wel lukken. Wat mij noodzakelijk lijkt is dat er thuis al geraamtes van songs gemaakt worden, zodat alle electronica/software shit al gedaan kan worden.
Oud 21-04-2006, 12:07
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Carn schreef op 21-04-2006 @ 12:58 :
Ik weet niet hoe ritmevast de mensen zijn maar om met software er nog iets overheen te gooien lijkt me lastig; tenzij je echt per maat zorgt dat het netjes uitkomt.
Dat is minder moeilijk dan je denkt als je een beetje met midicontrollers kan werken, en ik heb al wat software gemaakt die voor zulke dingen heel goed kan werken door bijvoorbeeld live te samplen en vervolgens die audio te bewerken en die kan ik aansturen met mijn midicontroller.

Laatst gewijzigd op 21-04-2006 om 12:12.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 12:12
Carn
Carn is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 21-04-2006 @ 13:07 :
Dat is minder moeilijk dan je denkt als je een beetje met midicontrollers kan werken, en ik heb al wat software gemaakt die voor zulke dingen heel goed kan werken door bijvoorbeeld live te samplen en vervolgens die audio bewerken bewerken en die kan ik aansturen met mijn midicontroller.
ja ok, niet flauw bedoeld maar jij hebt er verstand van
Oud 21-04-2006, 12:38
DeadNation
DeadNation is offline
Snap er geen zak van, maar klinkt iniedergeval ruig
Oud 21-04-2006, 13:01
Carn
Carn is offline
ik weet alleen zelf dat ik na wat pielen met fruityloops de hoop maar had opgegeven om wat zooi over een drumpartij te layeren
Oud 21-04-2006, 13:18
matt trakker
matt trakker is offline
ik dacht dat iedereen tegenwoordig muziek maakte op z'n pc? maarja goed ieder z'n ding

Maar over dat drone gebeuren, komt erop neer dat ik b.v. het gitaarkanaal op de mixer aftap, naar mn laptop stuur, het opneem en het bewerk (oftewel ik verneuk het zo dat het niet meer klinkt als de bron) maar dan min of meer realtime, geen synthesizer dus. Synths kan ik ook goed mee overweg maar softwaresynths zijn over het algemeen lame, zeker voor drone/doom dingen.
Oud 21-04-2006, 13:38
DeadNation
DeadNation is offline
Zo'n baspedaal die je weleens ziet(van Moog) zijn altijd wel ruig. Megalage tonen.
Oud 21-04-2006, 14:33
matt trakker
matt trakker is offline
Nouja het voordeel van een laptop is ook dat zulke lage tonen simpel te maken zijn, alleen klinken ze minder ruig dan uit zo'n moog pedal (tenzij ik een waveshaper zou maken misschien).. maar ik kan mn laptop natuurlijk ook door wat stompboxjes heensturen als ik die zou hebben
Oud 21-04-2006, 14:53
DeadNation
DeadNation is offline
Check deze dudes eens:

frostwave

O.a MS20 replica in stompboxformaat en andere gestoorde synthachtige shit die je extreem hoog en of lage frequenties kan laten creeeren.
Oud 21-04-2006, 23:10
matt trakker
matt trakker is offline
ja frostwave ken ik wel, circuitbending maar dan cooler

maar extreem hoge of extreem lage frequenties produceren is natuurlijk geen kunst, alleen om ze dan nog vet te laten klinken wel... hoewel je een 17khz toon nooit vet kunt laten klinken natuurlijk, zelfde geld voor een 40hz of lager toon.
Oud 22-04-2006, 15:15
Verwijderd
Ik kan synthen, en de termen Doom, Drone, Sludge en Stoner spreken me allemaal wel aan. Maar ik denk dat ik momenteel te druk ben met andere bandjes, en het is niet echt om de hoek. Maargoed, zal zo vast wel lukken. Veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 19:30
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Carn schreef op 21-04-2006 @ 13:12 :
ja ok, niet flauw bedoeld maar jij hebt er verstand van
Ja, niks ritmisch eh, gewoon noise/drone. Kan best met Fruiteh. Maar als matt trakker tijd heeft kan je het hem beter laten doen, hij is tenminste hardware. (: Lijkt me wel leuk om wat over te leren though.
Oud 22-04-2006, 19:47
Verwijderd
matt is net zo goed software, alleen wat anders.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 19:52
matt trakker
matt trakker is offline
ja ik heb een laptop waar ik cycling '74 Max/MSP op draai en patches voor schrijf, als je er meer over wilt weten moet je even kijken op www.cycling74.com
Oud 22-04-2006, 20:13
Verwijderd
max MSP is iig de moeite waard om te ontdekken
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 02:17
Metal
Metal is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 22-04-2006 @ 20:52 :
ja ik heb een laptop waar ik cycling '74 Max/MSP op draai en patches voor schrijf, als je er meer over wilt weten moet je even kijken op www.cycling74.com
hehe badass
Oud 23-04-2006, 12:49
TimoBasso
TimoBasso is offline
F*ck it.. why not

Gezocht: Bassist(/vocalist) voor een stoner/doom band regio Weert/Roermond/Eindhoven

Weerter stonerband zoekt een bassist om onze vertrokken kompaan te vervangen. Wij, gitarist en drummer, zijn begin 20 en hebben redelijk wat ervaring met onze instrumenten, maar zijn slechts een paar maanden als band bij elkaar. We spelen trage zware spacey stonerrock. We beschikken over een betaalde oefenruimte in Leveroy waar we elke zondagavond oefenen met als doel over een tijdje op te kunnen treden.

Onze invloeden zijn o.a. Black Sabbath, Hawkwind, Kyuss, the Melvins, the Atomic Bitchwax, Acid King, Los Natas, Orange Goblin, Hermano, High On Fire, Electric Wizard, Boris, ISIS, maar ook bands als Mastodon.

Wat we zoeken is een enthousiaste bassist uit de regio Weert/Roermond die bekend is met het stoner genre, over eigen materiaal beschikt, een aantal jaren ervaring heeft met het bespelen van de basgitaar en bij voorkeur ook kan zingen.

Voel je je aangesproken door deze advertentie? Stuur dan een mailtje met wat persoonlijke informatie naar fuhgawz_ET_home_PUNT_nl.

www.myspace.com/goatridersfromplanetmutoid
Oud 30-04-2006, 15:22
EggeD
EggeD is offline
Niks ?
Reageren

Regels voor berichten