Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2006, 17:09
Verwijderd
Momenteel ben ik bezig met het maken van een database in access. Ik heb een aantal rapporten gegenereerd, die ik graag wil afdrukken. Het formaat van sommige van deze rapporten is A4 Landscape terwijl anderen weer A4 Portrait zijn. Access kiest echter standaard voor A4 Portret. De reden hiervoor is, denk ik, dat dit de standaardinstelling van mijn printer is en dit wordt gewoon klakkeloos door Access overgenomen, ongeacht de papierindeling van dat desbetreffende rapport.

Is er een manier om per rapport aan te geven welke printinstelling Access moet gebruiken voor het afdrukken? Dus dat ik bij het ene rapport aangeef dat hij altijd in A4 Portrait moet afdrukken, terwijl een ander rapport altijd in A4 Landscape afdrukt.

De helpfunctie van Access maakt me, zoals gewoonlijk, niet veel wijzer en om het nou elke keer met de hand te gaan veranderen is ook weer zoiets. Wie weet raad?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2006, 07:29
Elite!
Elite! is offline
Kan je niet zoals bij mijn printer de printerinstellingen even veranderen??? (dit is niet blijvend voor altijd maar je krijgt wat je wilt denk ik).
Oud 21-04-2006, 08:54
Verwijderd
Citaat:
The Dosh schreef op 21-04-2006 @ 08:29 :
Kan je niet zoals bij mijn printer de printerinstellingen even veranderen??? (dit is niet blijvend voor altijd maar je krijgt wat je wilt denk ik).
Zou inderdaad kunnen, maar dan gelden die printerinstellingen dus ook voor andere programma's. Ik ben eigenlijk op zoek naar een oplossing waarmee ik in bepaalde Access rapporten een printopmaak kan instellen, zonder dat het nodig is om de standaardinstellingen van de printer te veranderen. Bovendien wil ik niet alle rapporten in Landscape hebben, maar een paar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten