Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2006, 18:10
Hydrogen
Hydrogen is offline
Kamelenmelk nieuwste middel in strijd tegen kanker en aids

Uitgegeven: 21 april 2006 15:38
Laatst gewijzigd: 21 april 2006 16:00
NEW YORK - Kamelenmelk kan het nieuwste middel vormen in de strijd tegen ernstige ziektes zoals kanker, aids en hepatitis C. Dat maakte de VN-organisatie voor Voedsel en Landbouw (FAO) vrijdag bekend.

Kamelenmelk is zouter dan melk van koeien en rijk aan vitamine B, C en ijzer. De FAO wil dat bedrijven in Arabische landen, waar de melk een normale consumptie is, gaan exporteren naar westerse landen. "Het potentieel is enorm. "(kamelen-)Melk is geld", zei een woordvoerder van de FAO tegen de Britse nieuwszender BBC.

Volgens de zegsman bevinden zich in Europa, Latijns-Amerika en Noord-Amerika tientallen miljoenen potentiële klanten.

Houdbaarheid

Een mogelijk probleem bij grotere productie is de houdbaarheid van de melk. De procedure waarmee koeienmelkproducenten hun melk steriliseren, blijkt bij kamelenmelk niet te werken. Een ander dilemma is dat de kamelen die de melk moeten leveren, een nomadisch bestaan leiden.

-------------------------------------------
Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit? Hoe kan kamelenmelk goed zijn tegen diverse ziektes? Dit heb ik dus nog nooit gehoord.
Of is het goed tegen ziektes omdat het rijk is aan vitamines en ijzer?

Bron: Klik
Originele bron: Klik2
Oud 22-04-2006, 18:14
Verwijderd
Klinkt als een hoax.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 18:47
Verwijderd
Geven kamelen melk
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 18:57
Hydrogen
Hydrogen is offline
Een stuk uit het orignele artikel:

To devotees, camel milk is pure nectar. While slightly saltier than cows’ milk, it is very good for you. After all, nature designed it to help baby camels grow up in some of the world’s roughest environments – deserts and steppes. That helps explain why it is three times as rich in Vitamin C as cow’s milk.

In Russia, Kazakhstan and India doctors often prescribe it to convalescing patients while in Africa it may be recommended for people living with AIDS.

Somalis are gluttons for the stuff and firmly believe in the milk’s medicinal value. Aside from Vitamin C, it is known to be rich in iron, unsaturated fatty acids and B vitamins.

---------------------------------------
Dit is het originele artikel van de site van FOA (VN-organisatie voor Voedsel en Landbouw ). Het lijkt me stug dat deze organisatie iets beweert zonder enkel bewijs.

Laatst gewijzigd op 22-04-2006 om 19:02.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 18:58
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Robo schreef op 22-04-2006 @ 19:47 :
Geven kamelen melk
Oud 22-04-2006, 20:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-04-2006 @ 19:14 :
Klinkt als een hoax.
Christopher Matthews
Information Officer, FAO
Christopher.Matthews@fao.org
(+39) 06 570 53762

Bellen dus.
Oud 23-04-2006, 01:17
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Mijn hemel, wat een waardeloos artikel. Kennelijk vormt incompententie geen belemmering om bij het Food and Agriculture Organization of the UN te werken.
Citaat:
Robo schreef op 22-04-2006 @ 19:47 :
Geven kamelen melk
Daar zijn het zoogdieren voor he.
Oud 23-04-2006, 01:20
Verwijderd
Laat me raden, dit is 1500 jaar geleden ook al door Mohammed voorspeld?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 01:55
Vice
Vice is offline
Kamelenmelk wordt vast een rage onder de hippe en trendy mensen.
Oud 23-04-2006, 14:49
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2006 @ 02:20 :
Laat me raden, dit is 1500 jaar geleden ook al door Mohammed voorspeld?
Als ik het goed heb is dit het wetenschap gedeelte. Voor islambashing verwijs ik je naar het religie gedeelte.
Oud 23-04-2006, 15:00
Verwijderd
Wat is daar islambashing aan? Er staan zoveel wetenschappelijke wonderen in de heilige koran, waarom dit niet?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 15:08
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2006 @ 16:00 :
Wat is daar islambashing aan? Er staan zoveel wetenschappelijke wonderen in de heilige koran, waarom dit niet?
Daar gaat het niet om. Ik probeer uit te vinden wat zo goed is aan kamelenmelk, wordt meteen de islam erbij gehaald. Je weet toch dat kamelen niet alleen in arabische/islamitische landen voorkomen? Zie Australie.
Dit is puur een wetenschappelijke topic en heeft niets met religie te maken. Daarom verwijs ik je naar het religie gedeelte mocht je graag het over de islam willen hebben.
Oud 23-04-2006, 15:17
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2006 @ 16:00 :
het was sarcastisch wat ben jij een nare man
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 16:49
REIE
REIE is offline
Als ik me niet vergis zijn er in de Benelux zweren bij de heilzame werking van paardenmelk. Dit artikel kan misschien van de kamelenmelklobby komen, netzoals wij lekker gesubsidieerde koemelk drinken enkel opdat onze melkboeren hun brood kunnen verdienen.
Oud 23-04-2006, 18:43
Frostbite
Frostbite is offline
Ik schijt echt op melk. Dat drink je als baby uit je moeders borst en dan is het wel weer leuk geweest. Je gaat niet als volwassen man ook nog moedermelk van een koe of een kameel drinken. Ik niet tenminste, maar alle toekomstige kamelenmelkdrinkers veel plezier toegewenst.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 22:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 23-04-2006 @ 16:08 :
Daar gaat het niet om. Ik probeer uit te vinden wat zo goed is aan kamelenmelk, wordt meteen de islam erbij gehaald.
Kijk een willekeurig topic op religie en je zult zien dat de islam bij de meest krankzinnige dingen gehaalt wordt.

Waarschijnlijk zou het inderdaad aangevoerd worden als een 'wetenschappelijk wonder van de koran' als er ergens een vaag vers stond waarin Mohamed zegt dat een kameel een goed dier is, en dat zou geheid verbonden worden aan een vinding als deze.

Ik bedoel.. af en toe zien sommigen de volledig oerknaltheorie in een zinnetje waarin een 'uitdeiende lucht' gemaakt wordt. Wat dat betreft zijn wetenschappelijke wonderen van de koran als koffiedik kijken; je hebt geen idee wat voor dingen er nu weer uit zullen rollen.
Oud 24-04-2006, 12:32
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-04-2006 @ 23:02 :
Kijk een willekeurig topic op religie en je zult zien dat de islam bij de meest krankzinnige dingen gehaalt wordt.

Waarschijnlijk zou het inderdaad aangevoerd worden als een 'wetenschappelijk wonder van de koran' als er ergens een vaag vers stond waarin Mohamed zegt dat een kameel een goed dier is, en dat zou geheid verbonden worden aan een vinding als deze.

Ik bedoel.. af en toe zien sommigen de volledig oerknaltheorie in een zinnetje waarin een 'uitdeiende lucht' gemaakt wordt. Wat dat betreft zijn wetenschappelijke wonderen van de koran als koffiedik kijken; je hebt geen idee wat voor dingen er nu weer uit zullen rollen.
Leuk en aardig, maar we zitten nu in wetenschap & filosofie. Wat in religie gebeurt interesseert me niet.
Oud 24-04-2006, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 24-04-2006 @ 13:32 :
Leuk en aardig, maar we zitten nu in wetenschap & filosofie. Wat in religie gebeurt interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 20:52
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 23-04-2006 @ 19:43 :
Ik schijt echt op melk. Dat drink je als baby uit je moeders borst en dan is het wel weer leuk geweest. Je gaat niet als volwassen man ook nog moedermelk van een koe of een kameel drinken. Ik niet tenminste, maar alle toekomstige kamelenmelkdrinkers veel plezier toegewenst.
Jij eet helemaal niets van zuivelproducten of waar hoe dan ook melk in is verwerkt begrijp ik. Een lekkere Pizza gaat er wel in bij mij.
Reageren

Regels voor berichten