Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2006, 19:03
druiveke
druiveke is offline
heeft iemand ervaring met de powerplate?

wat denk jij ervan?
helpt het?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 09:57
LittleLucille
LittleLucille is offline
Bij mij op de fitniss staat een powerplate.
Ik gebruik hem vooral als cooldown, als ik klaar ben met cardio ga ik er even met mijn benen en kuiten op liggen.
Een mevr. die er ook aan fitniss doet, stond er min 3 x per week op en is heel veel afgevallen in combinatie met een dieet natuurlijk.
Oud 02-05-2006, 13:49
JJ13
JJ13 is offline
bij mij bij fitness staat er ook een, ik heb er wel eens opgestaan, maar vind het geen fijn apparaat. ik kan me bijna niet voorstellen dat zoiets goed voor je is, die trillingen.
Oud 02-05-2006, 13:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wij hebben er ook 1. De powerplate is aanvankelijk ontworpen voor astronauten. Met behulp daarvan kunnen ze aanzienelijk langer in de ruimte verblijven. Het werkt dus wel degelijk.

De powerplate is ideaal voor mensen die hun spieren willen verstevigen (en dus strakker willen worden) maar niet in de breedte willen groeien.

Verder klopt het dat een te hoge stand niet goed kan zijn (ligt eraan hoe je erop staat). Voor ieder is die hoogte weer anders. Bij speciale sportcentra kunnen ze dat meten.

Ik vind m heerlijk

Edit: Met 'wij' bedoel ik de sportschool waar ik werk

Laatst gewijzigd op 03-05-2006 om 10:06.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 16:29
Roos
Roos is offline
Ik vind dat echt zo'n ding voor iemand die wilt afvallen, maar geen zin heeft om hard te lopen

Als cooling down lijkt het me wel lekker, als een soort massage, maar ik zou nooit een powerplate gebruiken ter vervanging van een normale work-out.
Oud 02-05-2006, 21:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Nee dat zou ik ook niet doen inderdaad (Roos). Ik geloof ook absoluut niet dat dat hetzelfde effect heeft, eerder een ander effect.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 10:03
marrel
marrel is offline
Ik vond het showmodel bij ons in de winkel best leuk
Maar of het echt een gigantisch effect heeft? Misschien als je er echt serieus mee om gaat en ook oefeningen op doet zou het wel wat werken maar verder geloof ik er niet zo in.
Oud 03-05-2006, 16:16
Verwijderd
Geen ervaring mee, maar logisch nadenkend: het trillen zorgt misschien voor dat je het doen van oefeningen langer volhoudt, waardoor je meer resultaat bereikt. Ook voor een cooling down zal het ongetwijfeld nuttig zijn. Als je gewoon maar een beetje op die plaat staat te trillen zal je op lange termijn misschien wat minder cellulite krijgen (door een betere doorbloeding), maar meer kun je er dan niet van verwachten.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 20:18
George
George is offline
Een keer geprobeerd, vond het wel leuk.
Overigens zei de fitness-instructeur van m'n zus dat het heel slecht is om zo'n ding zomaar zonder begeleiding intensief te gaan gebruiken, ik weet niet of het waar is maar misschien sowieso slim om even navraag te doen bij een instructeur ofzo.
Oud 05-05-2006, 00:12
Apomes
Apomes is offline
Ik doe hem 4 keer per week, gedurende een half uur! Heb 10 begeleidende lessen gehad. Nu staat de stand bijna op het hoogste (50, High)

Het werkt echt wel degelijk! Je wordt strakker etc.
Wat me wel is opgevallen is dat ik veeeeeeeel hoger kan springen dan andere mensen. en dat is ook bewezen! Na 12 weken kan je 17% hoger springen als je beenspier oefeningen gebruikt op de PP!
Als we nu in een discotheek zitten en we staan te springen, spring ik een halve lengte hoger dan de anderen

Regels voor berichten