Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2006, 15:38
Verwijderd
Drugstest voor Groninger studenten
Door Rob (R@ - 28 april 2006 13:30)

In de stad Groningen voeren de twee grootste studentenverenigingen, Vindicat en Albertus Magnus een drugstest in voor leden, zo meldt het AD vandaag. Als leden verdacht worden van drugsgebruik, moeten ze zich laten testen.

Vice-voorzitter Jori Kreule van Albertus zegt dat hij hoopt dat hiermee het harddrugsgebruik in de vereniging wordt voorkomen. Bij Albertus volgt na één overtreding meteen een royement, bij Vindicat een schorsing van maximaal 3 maanden.

De tests zijn een initiatief van de bekende toxicoloog Donald Uges, tevens voorzitter van de Adviescommissie Introductietijden (ACI) van de Rijksuniversiteit Groningen. Volgens Uges veroorzaken cokesnuivers in grote groepen zoals studentenverenigingen problemen: ''Gebruikers verzamelen altijd vriendjes om zich heen die ook gaan gebruiken. Je moet dat aanpakken voor het een groot probleem wordt.''
Bron
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2006, 16:02
Verwijderd
Beetje betuttelend Maar het kan me ook bijster weinig schelen, studentenverenigingen zijn stom en ze moeten lekker zelf weten wat ze hun leden allemaal opleggen wmb.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 16:22
Risce
Risce is offline
in studentenverenigingen gebeuren wel ergere dingen. onboeiend nieuws.
Oud 01-05-2006, 17:08
Verwijderd
Het scheelt me ook weinig in de zin van dat ik nooit lid zou worden van een studentenvereniging, maar daar gaat het niet om. Het is gewoon te hypocriet voor woorden. Iedereen is er altijd zo lam als een balletje, laat ze dan ook alcoholtests houden! maarja de hypocriete alcoholmaatschappij
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 01-05-2006 @ 18:08 :
Het scheelt me ook weinig in de zin van dat ik nooit lid zou worden van een studentenvereniging, maar daar gaat het niet om. Het is gewoon te hypocriet voor woorden. Iedereen is er altijd zo lam als een balletje, laat ze dan ook alcoholtests houden! maarja de hypocriete alcoholmaatschappij
Als ze allemaal hetzelfde gebruiken valt het niet op
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 18:30
paco
paco is offline
Extra reden om leden eruit te kicken die niet bij de gang passen.
Bovendien zijn de belangrijke (rijke & qua status hoog aangeschreven leden)
+ het bestuur toch wel immuum (onaanraakbaar) voor die drugs test.
Oud 02-05-2006, 12:03
bakbeest
bakbeest is offline
ik haat mensen die drugsgebruik voor andere mensen "reguleren".
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 12:40
paco
paco is offline
Terwijl ze zelf voor elkaar ook alcohol misbruik reguleren.
Vreemde gang van zaken in die kut vereniging.
Oud 02-05-2006, 13:48
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ik kan je één ding verzekeren: studentenverenigingen en drugs gaan niet samen.
Oud 02-05-2006, 16:23
Risce
Risce is offline
Citaat:
Iedereen is er altijd zo lam als een balletje, laat ze dan ook alcoholtests houden! maarja de hypocriete alcoholmaatschappij
eens.
Oud 02-05-2006, 16:50
paco
paco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-05-2006 @ 14:48 :
Ik kan je één ding verzekeren: studentenverenigingen en drugs gaan niet samen.
louter doordat ze al te veel drinken, dus eigenlijk bedoel je: studentenverenigingen en alcohol en drugs gaan niet samen.
Oud 02-05-2006, 22:11
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
bakbeest schreef op 02-05-2006 @ 13:03 :
ik haat mensen die drugsgebruik voor andere mensen "reguleren".
En waarom dan wel?

Ik weet zelf niet echt wat ik hiervan moet vinden. Ik denk dat het meer zin gaat hebben om het alcohol (mis)gebruik onder studenten te gaan aanpakken. Het is immers al sinds jaar en dag bekend dat studenten veel te veel zuipen maar daar wordt helemaal niets aan gedaan. Nu komt men tot de ontdekking dat er ook een aantal coke snuiven en nu is dat opeens hét probleem waar we ons druk over gaan maken?
Oud 02-05-2006, 22:18
Verwijderd
yeah en alcohol met coke is natuurlijk 'de ideale combo', dus beter beginnen ze bij de bron heeeey
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 22:25
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Oma schreef op 02-05-2006 @ 23:18 :
yeah en alcohol met coke is natuurlijk 'de ideale combo', dus beter beginnen ze bij de bron heeeey
Is dit in reactie op mij of snap ik er gewoon even geen fuck van?
Oud 02-05-2006, 22:47
Wammus
Wammus is offline
Ja zo ongeveer.
Oud 03-05-2006, 10:05
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
paco schreef op 02-05-2006 @ 17:50 :
louter doordat ze al te veel drinken, dus eigenlijk bedoel je: studentenverenigingen en alcohol en drugs gaan niet samen.
Niet louter doordat ze te veel drinken. Er zijn drugs waar je extra overmoedig, agressief et cetera van wordt. Ik kan je verzekeren, in combinatie met een studentenvereniging (met alle bijbehorende tradities), wordt dat een ravage.
Oud 03-05-2006, 10:08
wann
wann is offline
Zoals alcohol bijvoorbeeld?

Nee, ik blijf er toch bij dat alles hoofdzakelijk aan jezelf ligt. Mensen zouden voorzichtiger moeten zijn met het noemen van drugs (incl. alcohol) als oorzaak van veel dingen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 10:41
paco
paco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-05-2006 @ 11:05 :
Niet louter doordat ze te veel drinken. Er zijn drugs waar je extra overmoedig, agressief et cetera van wordt. Ik kan je verzekeren, in combinatie met een studentenvereniging (met alle bijbehorende tradities), wordt dat een ravage.
Je zegt het zelf al: er zijn drugs waarvan je extra overmoedig en agressief van wordt.
Bijna iedereen wordt overmoedig van veel alcohol gebruik, en ook zeker agressie is vaak een uitting daarvan.
Oud 03-05-2006, 12:10
bakbeest
bakbeest is offline
Citaat:
wammus schreef op 02-05-2006 @ 23:11 :
En waarom dan wel?

Ik weet zelf niet echt wat ik hiervan moet vinden. Ik denk dat het meer zin gaat hebben om het alcohol (mis)gebruik onder studenten te gaan aanpakken. Het is immers al sinds jaar en dag bekend dat studenten veel te veel zuipen maar daar wordt helemaal niets aan gedaan. Nu komt men tot de ontdekking dat er ook een aantal coke snuiven en nu is dat opeens hét probleem waar we ons druk over gaan maken?
Ja eerlijk gezegd weet ik ook niet wat ik ervan moet vinden, ik vind dat iedereen mag doen en laten wat hij wil, maar het moet ook weer geen bende worden, maar wanneer ze je van je studie wil verhinderen terwijl je gewoon eens in de week een lijntje coke nakt.. denk ik niet dat iemand ook maar t recht heeft zich ermee te bemoeien (behalve je moeder dan)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 13:43
Verwijderd
Citaat:
bakbeest schreef op 03-05-2006 @ 13:10 :
Ja eerlijk gezegd weet ik ook niet wat ik ervan moet vinden, ik vind dat iedereen mag doen en laten wat hij wil, maar het moet ook weer geen bende worden, maar wanneer ze je van je studie wil verhinderen terwijl je gewoon eens in de week een lijntje coke nakt.. denk ik niet dat iemand ook maar t recht heeft zich ermee te bemoeien (behalve je moeder dan)
Dat is het hele idee van een vereniging: als de mores je niet aanstaan, hoor je er niet thuis. Als die controle en het harddrugsverbod je niet bevallen, moet je maar niet lid worden. (In de praktijk zal het erop neerkomen dat alleen de probleemgevallen een test krijgen; als jij op maandagavond tevreden een sleutelpuntje coke naar binnen werkt, komt niemand daar achter.)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 16:25
Verwijderd
COCAÏNE POPULAIR ONDER SCHOLIEREN EN STUDENTEN
datum: 2 mei 2006
makers: Willem Lust en Sabine Baak duur: ± 8 min

Cocaïne was lang de drug van de welgestelden, de happy-few.
Maar inmiddels is het witte poeder ook populair bij 'de gewone man' en zelfs bij scholieren en studenten. Volgens sommige deskundigen is cocaïne dé oorzaak van zinloos geweld. Een paar studentenverenigingen in Groningen zijn voorzichtig begonnen met het testen van hun leden op het gebruik ervan. Verder gebeurt testen zelden.

Zo ontbreekt ook goed inzicht in de omvang van het gebruik. Dat zou, in alle stilte, wel eens veel sneller groeien dan iedereen denkt. NOVA doet verslag van de democratisering van een elite-drug: http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl...TOKEN=57056821
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten