Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2006, 18:08
Aikie
Aikie is offline
Ik heb een probleempje, sins gister avond heb k draadloos internet en nu heb k limewire er op gezet maar als k t opstart dan krijg k dat ie na een tijdje een blauw scherm geeft met allemaal tekst en voordat k t kan lezen start mn laptop opnieuw op.. Heb al een paar keer limewire erop gegooid en opnieuw erop gezet, maar t helpt niet..

Wie kan me helpen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2006, 21:51
dafelix
dafelix is offline
een BSOD (Blue Screen Of Death, blauw scherm) kan door vanalles veroorzaakt worden, jammer dat de PC zich opnieuw herstart, anders konden wij wellicht iets met de error (want het hoeft niet persee limewire te zijn). Ik weet dat je het automatisch opstarten kan uitschakelen, vergeef mij dat ik het nu niet weet (en niet kan testen), dus wellicht dat iemand dat kan vertellen (freyk?), zodat we met de error aan de slag kunnen
Oud 03-05-2006, 21:52
Aikie
Aikie is offline
Ok ja want k had t nu ook net toen hij iets met java wou opstarten, toen klapte die er ook uit, heel raar.

Tips hoor k graag!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 22:52
M@rco
M@rco is offline
Je kunt dat automatisch rebooten op de volgende manier uitzetten:

Klik met rechts op Deze Computer, Eigenschappen, tabblad Geavanceerd, klik onder "Opstarten en herstel" op Instellingen en haal daar het vinkje weg bij "Automatisch opnieuw opstarten".

De volgende keer dat je zo'n foutmelding krijgt kun je die dan opschrijven, dan kunnen mensen hier er wel wat mee. Overigens kun je oude foutmeldingen ook wel terugvinden: klik weer met rechts op Deze Computer, dan op Beheren, en vervolgens ga je naar Logboeken (oid). Dan bij Systeem kijken, en daar moet het ergens staan.
Oud 04-05-2006, 09:03
Aikie
Aikie is offline
Ik heb even gekeken. Ik heb dat automatisch uitgezet. Hij geeft nu aan : driver_irql_not_less_or_equal
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 09:14
badmuts22
badmuts22 is offline
Citaat:
Aikie schreef op 04-05-2006 @ 10:03 :
Ik heb even gekeken. Ik heb dat automatisch uitgezet. Hij geeft nu aan : driver_irql_not_less_or_equal
kijk hier eens op http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp

Op bovenstaande link staat precies vermeld wat je moet doen.
Eerst doorlezen en dan het programma downloaden, daarna moet je het programma opstarten en de functie Create Startup Disk aanklikken (zorg dat je een geformatteerde en lege diskette bij de hand hebt), daarna de computer herstarten met de floppy disk in de A-drive.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 09:22
Aikie
Aikie is offline
Ehh k heb een laptop daar zit geen floppie in
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 09:26
badmuts22
badmuts22 is offline
Anders voer je een geheugen test uit met Memtest. Kan je gewoon downloaden installeren en draaien
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 09:31
Verwijderd
Dan moet je die startup disk even op een cd'tje branden, en in de bios aangeven dat hij vanaf de cdspeler moet booten. Als dat kan, misschien kan dat programma alleen die startup disk op een floppy maken.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 09:37
Aikie
Aikie is offline
Hm k zal eens kijken of t me lukt, vanavond komt als t goed is iemand langs die er meer verstand van heeft

Bedankt allen!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 16:45
dafelix
dafelix is offline
geef diegene ook de tip dat het wellicht een driver kan zijn die niet goed functioneert, als je de driver hebt kunnen opsporen (bijvoorbeeld via de dll-naam die de error meegeeeft), zou je de driver kunnen laten upgraden/downgraden naar gelieven

ik hoop iig dat 't gaat lukken
Oud 23-05-2006, 04:23
lacsap
lacsap is offline
Ik heb volgens mij hetzelfde probleem. De foutcode is:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Stop: 0x000000D1 (0x82400000, 0x00000002, 0x00000000, 0xF7D1A988)

W22N5L.SYS - Adress F7D1A988 base at F7CA6000, datest amp. 404c5c4c

Wat moet ik hiermee doen? Ik heb trouwens de limewire 4,9 pro versie. Ik kan nu limewire niet opstarten zonder dat ik dat blauwe scherm krijg. En de computer MOET afsluiten.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 12:17
Aikie
Aikie is offline
Ja je heb t zelfde.. en ze hebben al wat geprbeerd maar heeft niet geholpen bij mij ligt t aan draadloos internet, weet niet of jij dat ook hebt?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 13:31
lacsap
lacsap is offline
Als ik via iemand anders zijn draadloos internet ga lukt het wel. Dus waarom bij mij niet? Het ligt iig aan het draadloos internet ja.

Ik heb een linsys router. Moet ik hier misschien iets in wijzigen?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 14:32
lacsap
lacsap is offline
Is er echt niemand die mij kan helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten