Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2006, 22:17
Kastanje
Kastanje is offline
Mijn vriendin heeft het afgelopen half jaar heel erg veel mee gemaakt.
we hebben nu 8 maanden iets en na3 maanden is het allemaal begonnen.
Ik hou echt van haar maar ik ben persoonlijk nu op een punt gekomen dat dit alles mij zelf ook teveel mee neemt.
Het gaat steeds minder goed met mijzelf.
Dat ik eigenlijk uit zelfbehoud moet kiezen voor een grens/meer ruimte.

Ik heb alleen het diee dat als ik daar mee aan kom dat alles waar zij nu nog in geloofd dan in elkaar stort.
dat niets meer is zoalshet lijkt.
En dat ze dan domme dingen gaat doen...
Dit wil ik natuurlijk absoluut niet maar nu zit ik wel met de vraag wat ik nu opzij moet schuiven.
Mijn eigen gevoels toestand...of...Haar situatie als ik er niet meer ben.

sorry ik kan het niet duidelijker uitleggen
Ik ben gewoon bang dat er dingen gaan gebeuren als ik voor me zelf kies.
En ik weet nu niet wat belangrijker is..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2006, 22:20
Verwijderd
Tsja, dat is gewoon gissen. Je weet niet of ze zelfmoord zou plegen.
Maar om nou bij iemand te blijven omdat je bang bent dat ze zichzelf iets aandoen, dat lijkt me nou niet echt een fantastische basis. Je moet maar net bedenken hoeveel zin je hebt in zo'n relatie.
Heel lullig, maar als jij voor jezelf kiest, is er wat met haar gebeurt niet jouw verantwoordelijkheid, maar die van haarzelf.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 23:39
Verwijderd
Als je je op die manier moet aanpassen en beperken, heeft ze je jou wel in een bizar soort wurggreep, en dat kan nooit goed gaan, noch voor haar, noch voor je zelf.

Maak het uit, of stel je grenzen, en geef haar het telefoonnummer van het riagg erbij.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 00:13
sasquatch
sasquatch is offline
Als je zou 'blijven' dan zou julie relatie dus bestaan doordat jij vindt dat je wel MOET blijven.
Denk jij dat dat eeuwig goed blijft gaan? Ik denk het niet.

En 'uit elkaar gaan' hoeft ook niet meteen te betekenen dat jullie elkaar nooit meer zien.... je kan ook vrienden blijven
dan komt de vraag:
wat heb je liever... Als vrienden uit elkaar gaan of geforceerd de relatie doorzetten omdat je eigenlijk 'moet' wat waarschijnlijk uitmondt in ruzie oid (en dan ben je nog verder van huis).

Ik zou zeggen: praat, en wees eerlijk en open. Als je het op een rustige manier uitlegt, en verteld wat jij voelt en hoe je over dingen denkt... zal ze dan geen vrienden meer willen zijn?
Oud 06-05-2006, 19:38
Verwijderd
Ik denk dat je sowieso eerlijk moet zijn tegenover je vriendin. Alles wat er met haar aan de hand is, trek jij jezelf op dusdanig niveau aan, dat je er zelf onder lijdt. Het is goed dat je meeleeft, maar het moet niet de basis worden van een relatie. Het moet al helemaal niet ten koste van jezelf gaan. Zoals sasquatsch zegt: Mochten jullie uit elkaar gaan, wil dat niet zeggen dat jullie elkaar automatisch niet meer zien. Vrienden blijven is ook een optie. Mocht het dan weer beter gaan met je vriendin, kunnen jullie het dan nog altijd proberen, want je zegt wel nog veel van haar te houden.

Succes met alles!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 09:56
Nona
Nona is offline
Een relatie beëindigen is altijd rot, maar mensen slaan zich er veel beter doorheen als ze een sociaal vangnet hebben. Natuurlijk moet jij niet doorgaan met een relatie waar je geen heil meer in ziet, maar wat je wel kunt doen is een paar van haar vrienden even waarschuwen en hen vragen haar op te vangen. Dan heb jij gedaan wat je kon.
Oud 07-05-2006, 10:17
Stefanie
Stefanie is offline
Misschien zegt ze dat ze gaat zelfmoord plegen zodat je het niet uit maakt. Ze weet dat je daar ontzettend gevoelig voor bent en dan bij haar zult blijven. Wees sterk en laat je niet chanteren en kies (als dat het beste voelt) voor jezelf. Dit is geen gezonde relatie op deze manier.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 11:23
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Misschien is een time-out een oplossing? Je kunt wellicht proberen uit te leggen hoe jij het voelt en hoe het jou bezighoudt/raakt...

Dit houdt niet direct in dat er een punt achter jullie relatie staat, dat kun je haar ook uit proberen te leggen...

(ik weet, het klinkt makkelijker dan het is, ik weet ook niet of ik het zelf zo zou kunnen/doen, maar dit is hoe ik er als 'outsider' zeg maar tegen aan kijk)

s6!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten