Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2006, 16:48
i'dlikeafanta
i'dlikeafanta is offline
Hoi.
Ik heb een vreemd probleempje met mn computer.
De beeldschermresolutie staat standaard op 1024x768, maar als ik soms een paar keer van gebruiker verander, dan gaat de resolutie opeens naar 640x480 (en geeft ie dus heel raar beeld, met hele grote tekens enzo en met verkeerde/weinig verschillende kleuren). Als ik dat dan weer probeer terug te zetten naar 1024x768, dan gaat dat niet, blijft ie automatisch op 640x480 staan, waardoor ik genoodzaakt ben de computer opnieuw op te starten. Het gebeurt dus niet altijd bij het veranderen van gebruiker, meestal pas na een paar keer veranderen van gebruiker, maar soms ook al na één keer of soms gebeurt het ook helemaal niet, wat het probleem voor mij nog mysterieuzer maakt. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn en hoe ik het op zou kunnen lossen? Heb ik soms een virus opgelopen (terwijl de virusscanner zegt van niet)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2006, 21:33
ILUsion
ILUsion is offline
Dit lijkt niet op een virus, maar eerder op een programma dat opstart en de resolutie wijzigt. Oudere programma's kunnen zoiets veroorzaken, in de Compatibiliteitsmodus van Windows XP kun je daarvoor dus ook bepaalde instellingen veranderen (om een programma in 640x480 op te starten met 256 kleuren).

Welk programma, geen idee. Misschien dat je uit je AutoRuns (van SysInternals) of HiJackThis logs wijzer wordt? (beiden direct te vinden via Google, ik ben eventjes te lui om de URL's voor je op te zoeken, sorry daarvoor)

Andere mogelijkheid zou een slechte grafische driver zijn, kijk dus eens op de site van de fabrikant van je grafische kaart of op de cd die bij je pc zat naar driverss voor de grafische kaart (vaak aangeduid als VGA-kaart).

Een virus lijkt me eigenlijk niet, hoor (misschien een soort van fop-software, maar dat betwijfel ik eigenlijk: geintjes gaan tegenwoordig verder dan resolutie veranderen).
Reageren

Regels voor berichten