Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2006, 12:18
heleentje
heleentje is offline
Ik ben momenteel aan het leren voor mijn examen wiskunde voor vwo maar het wiskundeboek laat nogal wat te wensen over bij de uitleg over rijen en reeksen. Er zijn een aantal dingen die mij nog niet duidelijk zijn:

- Als je de formulekaart bekijkt bij somformules voor rijen staat k=0 (waar staat dit voor, is dit de beginwaarde?)
- Hoe kan je makkelijk bepalen van waar tot waar de grenzen lopen voor de sommatie?
- Als je een sommatie probeert op te lossen via de GR (met sum seq). bij het antwoordenmodel zag ik bv staan: sum seq x^2, x, 1,100)
wat geeft wat aan? Ik neem aan dat het eerste onderdeel de funtie is. en de laatste 2 onderdelen snap ik ook wel (wat normaal onder en boven het sommatie teken staat, dus k=...). maar die 2de x, is dat bv de stapgroote? of valt dat niet te regelen via de gr en moet je dat al zelf verwerken in de formule?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2006, 16:16
TD
TD is offline
Citaat:
heleentje schreef op 10-05-2006 @ 13:18 :
- Als je de formulekaart bekijkt bij somformules voor rijen staat k=0 (waar staat dit voor, is dit de beginwaarde?)
Ik ken de formulekaart niet, maar de beginwaarde lijkt me logisch ja.

Citaat:
- Hoe kan je makkelijk bepalen van waar tot waar de grenzen lopen voor de sommatie?
Hangt van je gegevens af, er is geen "standaard methode" voor het "algemeen geval".

Citaat:
- Als je een sommatie probeert op te lossen via de GR (met sum seq). bij het antwoordenmodel zag ik bv staan: sum seq x^2, x, 1,100)
wat geeft wat aan? Ik neem aan dat het eerste onderdeel de funtie is. en de laatste 2 onderdelen snap ik ook wel (wat normaal onder en boven het sommatie teken staat, dus k=...). maar die 2de x, is dat bv de stapgroote? of valt dat niet te regelen via de gr en moet je dat al zelf verwerken in de formule?
De tweede is de lopende variabele, in dit geval is het dus x die loopt van 1 tot 100.
Reageren

Regels voor berichten