Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2006, 15:26
charlieangel
charlieangel is offline
Hey allemaal,

Ik heb een vraag: gisteren heeft een vrouw mij opgebeld uit een verzorgingshuis voor bejaarden, over Thuiszorg. Alleen eh, ik ben 16 jaar en heb dus echt geen diploma's voor de Thuizorg, dus kan/mag dat dan wel? En wat moet je doen? En, hoeveel verdien je ermee? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2006, 15:40
Mestkever
Mestkever is offline
Iemand die ik ken, werkte in de keuken van de thuiszorg, hij schepte eten op de borden en bezorgde het bij de bewoners aan de deur. Hij was toen ook 16 en had geen diploma's voor de thuiszorg. Het was wel vakantiewerk.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 16:34
Konijn
Konijn is offline
Als vakantiewerk kun je best zonder diploma's in de thuiszorg werken, als Thuishulp A. Dit betekent dat je bij mensen schoonmaakt en verder niet de mensen zelf hoeft te verzorgen.
Oud 13-05-2006, 17:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Konijn schreef op 13-05-2006 @ 17:34 :
Als vakantiewerk kun je best zonder diploma's in de thuiszorg werken, als Thuishulp A. Dit betekent dat je bij mensen schoonmaakt en verder niet de mensen zelf hoeft te verzorgen.
Alleen mag schoonmaken pas vanaf je 18e.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 21:37
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-05-2006 @ 18:39 :
Alleen mag schoonmaken pas vanaf je 18e.
Dat is niet helemaal waar, mijn broertje is nu 16 en maakt ook schoon en het is volledig wit.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 07:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 13-05-2006 @ 22:37 :
Dat is niet helemaal waar, mijn broertje is nu 16 en maakt ook schoon en het is volledig wit.
Oh Bij mij moest je bij de thuiszorg wel minimaal 18 zijn. Het minimum loon liep begon ook pas bij 18 jaar.

Wat je broertje doet, is dat in de thuizorg? Misschien zit daar het verschil in.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 10:31
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-05-2006 @ 08:47 :
Oh Bij mij moest je bij de thuiszorg wel minimaal 18 zijn. Het minimum loon liep begon ook pas bij 18 jaar.

Wat je broertje doet, is dat in de thuizorg? Misschien zit daar het verschil in.
Ooh haha, ik las niet goed, mijn broertje maakt machines schoon, das natuurlijk geen thuiszorg. Mijn excuses.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Mestkever schreef op 13-05-2006 @ 16:40 :
Iemand die ik ken, werkte in de keuken van de thuiszorg
Dit klopt niet... hoe kan je nou in de keuken van de thuiszorg werken (thuiszorg= thuis zorg).

Verder bij ons mocht je vanaf 17 jaar bij de thuiszorg werken (dan dus als huishoudelijke medewerker).

TS: je kan dat toch gewoon met die mevrouw (die jou opbelde) bespreken?!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 17:25
Nona
Nona is offline
Zal per uitzendbureau verschillen.

Ik heb ook in de thuiszorg gewerkt, het is kutwerk.
Oud 15-05-2006, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 15-05-2006 @ 18:25 :
Zal per uitzendbureau verschillen.

Ik heb ook in de thuiszorg gewerkt, het is kutwerk.
Wat vind je er kut aan?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 23:12
Verwijderd
Schoonmaken als gewoon schoonmaker, dus niet de mensen wassen en aankleden, 17. Iig vanaf die leeftijd worden ze bij mij op het werk aangenomen.
En het werk zelf gaat.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 09:34
Nona
Nona is offline
Citaat:
MCH schreef op 15-05-2006 @ 23:31 :
Wat vind je er kut aan?
Als uitzendkracht had ik altijd andere adressen. Dat was in de eerste plaats al vervelend. Maar daarnaast kenden de mensen je niet en die hadden vaak slechte ervaringen gehad met thuishulpen. Dan waren ze vaak al kribbig als je binnenkwam. Vaak waren ze wel wat aardiger tegen de tijd dat ik een poosje bezig was, maar om telkens bij een chagerijnig iemand binnen te komen gaat vervelen.
Oud 16-05-2006, 13:13
Estar
Estar is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-05-2006 @ 10:34 :
Als uitzendkracht had ik altijd andere adressen. Dat was in de eerste plaats al vervelend. Maar daarnaast kenden de mensen je niet en die hadden vaak slechte ervaringen gehad met thuishulpen. Dan waren ze vaak al kribbig als je binnenkwam. Vaak waren ze wel wat aardiger tegen de tijd dat ik een poosje bezig was, maar om telkens bij een chagerijnig iemand binnen te komen gaat vervelen.
Dit heb ik dus totaal niet.

Ik moet ook vaak van adressen verwisselen, ten minste dat staat in mijn contract, maar ik word vaak weken achter elkaar bij dezelfde neer gezet( ok, dit is niet elke dag zo) en de mensen zijn bij mij juist super leuk en vriendelijk vanaf het moment dat ik binnenkom.
Slechte verhalen hoor ik natuurlijk wel maar ze werken dit niet op mij af.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 16-05-2006 @ 14:13 :
Dit heb ik dus totaal niet.

Ik moet ook vaak van adressen verwisselen, ten minste dat staat in mijn contract, maar ik word vaak weken achter elkaar bij dezelfde neer gezet( ok, dit is niet elke dag zo) en de mensen zijn bij mij juist super leuk en vriendelijk vanaf het moment dat ik binnenkom.
Slechte verhalen hoor ik natuurlijk wel maar ze werken dit niet op mij af.
Wat Estar zegt en anders ga je dan toch juist je best doen om het tegendeel te bewijzen. Misschien moet je je ook een beetje inleven in ouderen die het vervelend vinden om telkens andere hulpen te hebben. Jonge mensen kunnen wel tegen (grote) veranderingen, ouderen hebben daar meer moeite mee.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 10:56
Anika
Mijn zusje heeft vorig jaar als thuishulp A bij de thuiszorg gewerkt (vakantiewerk), ze was 16 en moest boodschappen doen, poetsen en de was doen. Verdiende best goed (7 of 8 euro per uur ofzo) en ze vond het werk erg leuk.
Ik vind het trouwens raar dat sommigen zeggen dat je pas vanaf je 17e schoon mag maken, terwijl mijn zusje dat wel gewoon mocht
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 10:25
Estar
Estar is offline
Citaat:
Anika schreef op 18-05-2006 @ 11:56 :
Mijn zusje heeft vorig jaar als thuishulp A bij de thuiszorg gewerkt (vakantiewerk), ze was 16 en moest boodschappen doen, poetsen en de was doen. Verdiende best goed (7 of 8 euro per uur ofzo) en ze vond het werk erg leuk.
Ik vind het trouwens raar dat sommigen zeggen dat je pas vanaf je 17e schoon mag maken, terwijl mijn zusje dat wel gewoon mocht
Verschilt met de thuiszorg waar je gaat werken.
Waar ik werk mag het wel in de vakanties.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 13:05
Roos
Roos is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-05-2006 @ 10:34 :
Misschien ligt het wel aan jou. Een vriendin van me doet hetzelfde werk, en die mensen vinden het juist geweldig om eens zo'n jonge meid binnen te krijgen. Ze zit altijd een half uur koffie te drinken en mag ook nog eerder weg (9 van de 10 keer). De mensen zijn helemaal lyrisch over haar.
Oud 21-05-2006, 17:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Roos schreef op 21-05-2006 @ 14:05 :
Misschien ligt het wel aan jou. Een vriendin van me doet hetzelfde werk, en die mensen vinden het juist geweldig om eens zo'n jonge meid binnen te krijgen. Ze zit altijd een half uur koffie te drinken en mag ook nog eerder weg (9 van de 10 keer). De mensen zijn helemaal lyrisch over haar.
Hm hoe kan dat nou aan haar liggen. Als ze binnenkomt, kennen ze haar nog niet eens. En ze zei toch dat ze later wel weer bijtrekken? Ik had er overigens ook last van. De mensen bij wie ik kwam, wilden liever iemand die veel verstand had van het huishouden en dat hebben jonge mensen natuurlijk niet Ik werd ook ontzettend vaak bemoederd. Maar ik had dan wel weer vaste adressen. En bij mij trokken ze ook wel bij (op 1 zeikerd na).
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 17:17
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-05-2006 @ 18:11 :
Hm hoe kan dat nou aan haar liggen. Als ze binnenkomt, kennen ze haar nog niet eens. En ze zei toch dat ze later wel weer bijtrekken? Ik had er overigens ook last van. De mensen bij wie ik kwam, wilden liever iemand die veel verstand had van het huishouden en dat hebben jonge mensen natuurlijk niet Ik werd ook ontzettend vaak bemoederd. Maar ik had dan wel weer vaste adressen. En bij mij trokken ze ook wel bij (op 1 zeikerd na).
Inderdaad van die domme mensen die als ze horen dat je VWO doet meteen niet meer geloven dat je ook kan poetsen. Verder had ik inderdaad ook dat ik telkens ergens anders heen moest, en dat is toch wel vervelend want hoewel de meeste mensen wel oké zijn, zit er soms gewoon een zeikerd bij en dus is het steeds maar afwachten wat je treft.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 16:19
paranoid
paranoid is offline
ik doe het nu al twee jaar, bevalt me echt prima!

de eerste keer dat je bij iemand komt, is het altijd een beetje ongemakkelijk. meestal heb ik in de vakantie de client net zolang als je vaste werknemer vakantie heeft, dat is voor beide partijen het handigst.

het is per klant maar 3uur, waarvan meestal een half uur kletsen en koffiedrinken. en heb ook wel eens dat ik meer aan het kletsen ben dan schoonmaken en dat hoort ook gewoon bij het werk vindt ik.

heb wel eens een zeikerd, maar meestal trekken ze wel bij ja. en je krijgt ook fietsvergoeding en vakantiegeld enz.. terwijl ik alleen maar in de vakanties werk.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 16:26
Verwijderd
ik werk 3 weken in de thuiszorg deze vakantie. Ik vind het leuk, en heb ook steeds andere adressen. je maakt schoon, moet af en toe es een was doen, misschien wel boodschappen doen, en vooral veel praten met de mensen. dat is tenslotte het concept: een bezoek brengen aan mensen, wat gezelligheid brengen, en tegelijkertijd wordt ook hun huisje nog eens schoongemaakt. Heel simpel. De huizen zijn vaak al brandschoon, dus echt boenen hoef ik nooit. En tuurlijk, er zit wel eens een moeilijk mens tussen, maar aan het einde van de 3 uur ga ik altijd lachend weg en zijn de mensen ook vrolijk. Kwestie van wisselwerking. En dat kan iedereen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 19:39
fib
fib is offline
Toen ik zeventien was, werkte ik in de zomervakantie bij de thuiszorg. Nooit geweten dat schoonmaken zo serieus was..... beetje overdreven serieus.....
Ik vond het niet fijn.... je kon jezelf niet zijn..... de perfecte klein dochter spelen....
Oud 13-08-2006, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Experiment schreef op 21-05-2006 @ 18:17 :
Inderdaad van die domme mensen die als ze horen dat je VWO doet meteen niet meer geloven dat je ook kan poetsen.
Haha, ja. Alsof mensen met VMBO dat per definitie wél kunnen ofzo
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:56
justhanna
justhanna is offline
Vorig jaar heb ik in de schoonmaak gewerkt, dit jaar werk ik in de verzorging en dat werk is echt 10 maal beter
Oud 24-08-2006, 17:58
Lynn
Lynn is offline
Ik werk ook sinds 2 jaar in de thuiszorg, in de weekenden in de verzorging en in de zomervakantie ook schoonmaken. Ik heb er geen officiële diploma's voor, maar omdat ze een ontzettend tekort hadden, hebben ze mij een beetje bijgeschaafd zodat ik het toch mag doen. Het werk vind ik absoluut niet vervelend (en het betaalt lekker ), ik heb nog geen zuurpruim meegemaakt. Ik werk alleen in mijn eigen wijk, waardoor ik dus steeds bij (ongeveer) dezelfde mensen kom. De meesten vinden "zon jong ding" ertussen alleen maar leuk, die zijn hartstikke enthousiast. De eerste keer dat je ergens bent is het wel even wennen, maar blijkbaar beval ik ze wel, want ik hoor nooit iemand klagen. Het is hier ook niet zo dat ze meteen denken dat vakantiekrachten minder zijn en/of kunnen dan vaste krachten, ik heb er ook nog maar weinig (om eerlijk te zijn: geen) gehoord die slechte ervaringen hebben gehad met vakantiekrachten.

Hoe dan ook, dit verschilt misschien ook wel per organisatie, want als ik hoor hoe het er bij een vriendin (die bij een andere organisatie werkt) aan toe gaat.. Chaotische en ongestructureerde boel daar.

Laatst gewijzigd op 24-08-2006 om 18:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2006, 19:37
..:PieP:..
..:PieP:.. is offline
Ik wilde ook graag als schoonmaakhulp bij de Thuiszorg werken een jaartje terug maar toen werd me verteld dat ik als 19 jarige te jong was...! Daar stond ik wel versteld van..
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 16:32
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 13-08-2006 @ 17:26 :
[Ben vooral veel praten met de mensen. dat is tenslotte het concept: een bezoek brengen aan mensen, wat gezelligheid brengen, en tegelijkertijd wordt ook hun huisje nog eens schoongemaakt. [/B]
Dat vind ik niet. Oke, vaak zijn huizen wel redelijk schoon, maar veel mensen (bij mij dan) willen zelf stoffen en zo, maar de zwaardere dingen zoals stofzuigen, ramen lappen en badkamer etc. kunnen veel mensen niet of niet goed. Daarom hebben ze thuiszorg, niet om de gezelligheid. Ookal is het natuurlijk wel leuk als het een beetje gezellig is.

Bij ons mag je ook vanaf je 17e werken als huishoudelijk medewerker. Ik vind het zelf wel leuk werk. De tijd gaat lekker snel... Prima.
Oud 01-09-2006, 22:02
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Ik heb dit jaar voor de 2e keer bij de thuiszorg gewerkt, maar bij mij waren de mensen 9 van de 10 keer vrolijk en heb ik een keertje een vrouw gehad, die veel zat te zeuren. Maar ik heb ook veel adressen gehad waar ik gewoon 2,5 uur moest werken, maar ik ben ook adressen tegen gekomen waar ik binnen 1,5 uur klaar was, omdat ze zelf al zoveel gedaan hadden. Maar het werk bevalt me aardig goed, en het verdient natuurlijk lekker.
Oud 11-09-2006, 14:41
Pisvlekje
Pisvlekje is offline
wat ik een beetje freaky vindt aan de thuiszorg, is dat je op dat moment helemaal verantwoordelijk bent voor diegene.. dus als je iest fout doet of diegene valt op de grond dat ben jij verantwoordelijk, en zonder diploma.. Of hoe zit dat? is het thuiszorgbedrijf dan verantwoordelijk?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Pisvlekje schreef op 11-09-2006 @ 15:41 :
wat ik een beetje freaky vindt aan de thuiszorg, is dat je op dat moment helemaal verantwoordelijk bent voor diegene.. dus als je iest fout doet of diegene valt op de grond dat ben jij verantwoordelijk, en zonder diploma.. Of hoe zit dat? is het thuiszorgbedrijf dan verantwoordelijk?
Tuurlijk ben je dan niet verantwoordelijk, maar ik hoop dat als je aan de slag gaat bij thuiszorg wel een groot gevoel voor verantwoordelijkheid hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten