Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2006, 07:42
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
heey!
mijn vriend en ik willen van de zomer graag op vakantie.. maar...
we willen ergens naar toe waar het leuk is voor stelletjes (niet Salou oid)
daarnaast (tsja ik moet weer moeilijk doen!) wil ik niet naar een plek waar het stikt van de Nederlanders
en we willen ook nog wel actieve dingen doen, naast het strand liggen en zwemmen (eventueel snorkelen, boottochtjes, kanoeën dat soort shit..)

iemand idee voor een goede/leuke bestemming in Europa wat ook nog beetje betaalbaar is?

tnxx xxxjes!
Oud 18-05-2006, 22:29
Verwijderd
Kroatie!
Heb je ontzettende mooie kusten, kan je snorkelen, leuke steden bezoeken, er zijn gezellige terrasjes en gewoon echt een heel erg leuk land!
Oud 22-05-2006, 16:38
Pierreke
Pierreke is offline
-Ergens een leuk plaatsje in Italie?
-Een mooie Oostblokstad?
-Wereldstad
-Venetie
-
Oud 22-05-2006, 17:24
zoef de haas
zoef de haas is offline
Finland <3
Oud 23-05-2006, 12:14
_Moby_
_Moby_ is offline
als je naar een warm europees land wilt, lijkt me Kroatië idd een goede keuze. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar ik heb wel geboekt voor de zomer met mijn vriendinnetje. Ik heb heel veel goede reacties gelezen over Kroatië; leuke gezellige stadjes, mooie natuur, Venetië als dagtripje op een steenworp afstand etc. Misschien dat sommige plaatsen in Portugal ook wel geschikt zouden zijn?

Turkije wordt trouwens ook veel bezocht door stelletjes, maar persoonlijk ben ik dat land niet binnen te krijgen
Oud 23-05-2006, 13:01
Martiño
Martiño is offline
Als je van steden houdt, kan Londen ook heel leuk zijn.
Oke, het is op veel vlakken een dure stad, maar als je goed zoekt kun je er een betaalbare vakantie hebben.
- Als je musea leuk vindt, moet je zeker in Londen zijn, bijna alle (grote) musea zijn gratis.
- Goed en goedkoop vervoer, als je een weekkaart voor de Underground koopt
- Londen, Theaterstad. Sommige reisbureau's verkopen theaterkaartjes tegen gereduceerd tarief. Verder zijn er veel uitgaansgelegenheden.
- Ook veel monumenten, bezienswaardigheden e.d. en enorm veel leuke winkels.
- Als je een goedkope slaapplaats zoekt, kies dan niet voor de "populair with students" hotels, dat zijn oplichters, kies voor een keten als holliday inn e.d.
- Hoewel Londen als duur wordt getypeerd, is het best mogelijk om met een redelijk budget rond te komen, gewoon goed zoeken!

Kanoeën enzo zal niet zo makkelijk gaan, maar een dagje in het centrum zal je zeker ook niet tegenvallen qua lichaamsbeweging (kinderkopjes ) Zonnen kan mooi in een van de grote parken, en in sommige vijvers mag je zwemmen. Wat mensen betreft, de Engelsen zijn vriendelijk en behulpzaam, en Nederlanders kom je vrij weinig tegen.
Oud 23-05-2006, 15:17
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben afgelopen jaar met mijn vriend naar Tsjechië geweest. Dat beviel prima. We gingen met de auto en hadden een huisje gehuurd. Je kunt er steden bezoeken, dan heb je het culturele, maar er zijn ook genoeg meren en natuurparken en dergelijke waar je kunt wandelen, zwemmen en kanoen.
Oud 23-05-2006, 23:41
Verwijderd
Finland, zeker weten.. helsinki, supergezellig
of maak er wat spannends van in een bos daar,
of samen een hutje, met prive-sauna en eigen meer(zijn er daar toch zat) om daarna in de jumpen..
Uitstapjes naar de baltische staten, st petersburg, stockholm, of gewoon verder finland in..

Als er een land top is, dan is het finland wel
Oud 24-05-2006, 09:46
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Citaat:
Martino87 schreef op 23-05-2006 @ 14:01 :
Als je van steden houdt, kan Londen ook heel leuk zijn.
Oke, het is op veel vlakken een dure stad, maar als je goed zoekt kun je er een betaalbare vakantie hebben.
- Als je musea leuk vindt, moet je zeker in Londen zijn, bijna alle (grote) musea zijn gratis.
- Goed en goedkoop vervoer, als je een weekkaart voor de Underground koopt
- Londen, Theaterstad. Sommige reisbureau's verkopen theaterkaartjes tegen gereduceerd tarief. Verder zijn er veel uitgaansgelegenheden.
- Ook veel monumenten, bezienswaardigheden e.d. en enorm veel leuke winkels.
- Als je een goedkope slaapplaats zoekt, kies dan niet voor de "populair with students" hotels, dat zijn oplichters, kies voor een keten als holliday inn e.d.
- Hoewel Londen als duur wordt getypeerd, is het best mogelijk om met een redelijk budget rond te komen, gewoon goed zoeken!

Kanoeën enzo zal niet zo makkelijk gaan, maar een dagje in het centrum zal je zeker ook niet tegenvallen qua lichaamsbeweging (kinderkopjes ) Zonnen kan mooi in een van de grote parken, en in sommige vijvers mag je zwemmen. Wat mensen betreft, de Engelsen zijn vriendelijk en behulpzaam, en Nederlanders kom je vrij weinig tegen.
Engeland (Londen) willen we gwn nog een keer als weekendtripj doen
deze vakantie gaat meer over zomervakantie van 10-15 dagen zon, zee en veel leuke dingen doen

Kroatië lijkt me leuk, misschien mensen die nog meer informatie hierover weten, qua prijs v/d reis, en de prijzen van leuke dingen doen (het moet natuurlijk wel leuk blijven, 1100 euro max voor 10-15 dagen, voor 2 personen)

tnxx voor jullie reacties!
Oud 24-05-2006, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 24-05-2006 @ 10:46 :
Engeland (Londen) willen we gwn nog een keer als weekendtripj doen
deze vakantie gaat meer over zomervakantie van 10-15 dagen zon, zee en veel leuke dingen doen

Kroatië lijkt me leuk, misschien mensen die nog meer informatie hierover weten, qua prijs v/d reis, en de prijzen van leuke dingen doen (het moet natuurlijk wel leuk blijven, 1100 euro max voor 10-15 dagen, voor 2 personen)

tnxx voor jullie reacties!
prijs van de reis is verschillend, als je bijvoorbeeld met Peterlanghout, Gogotours, beachmasters oid metde bus gaat ben je voor 10 dagen hotel met halfpension rond de 350-400 euro pp kwijt (mss minder).
Je kunt daar uitstapje maken naar Venetie, Plitvice Meren (erg mooi!), maar ook naar grotere steden als Pula, Rijeka of Zagreb.
Het ligt er maar net aan waar je gaat zitten Istrie, Dalmatie of de Kvarnerbaai.
Advertentie

Regels voor berichten