Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2006, 15:16
love is life
love is life is offline
Gisteren de snavel van mijn parkiet willen knippen. (het is niet de eerste keer dat we dit doen dus ligt niet aan geen ervaring hebben ofzo)
Toen mijn ma de snavel wou knippen heeft de vogel zijn hoofdje bewogenn waardoor we net iets te ver wouden knippen en dat het is beginnen bloeden.
Het bloedt vandaag niet meer, maar nu vroeg ik mij af of dak best me mijn parkiet naar de dierenarts ga of ni?
Oud 23-05-2006, 21:27
Krynn
Krynn is offline
Brrr! Je moet zo'n beestje ook een kalksteentje geven waar-ie z'n snavel op kan afslijten! Knippen van een snavel hoort helemaal niet nodig te zijn!

Als de wond dicht is zie ik niet in wat een dierenarts er verder nog aan kan doen, en zeker de gemiddelde Nederlandse dierenarts niet...die hebben meestal de ballen verstand van vogels :/

Mocht de jouwe één van de zeldzame juweeltjes zijn die wél verstand van vogels heeft: bel hem eerst even met het probleem. Ik weet niet hoe het met jouw vogel zit, maar de mijne worden nogal gestresst van alleen al de trip, laat staan een wachtkamer met katten etc.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 22:18
Verwijderd
knippen hoort idd niet nodig te zijn. Heeft hij wel zo'n kalksteen?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 09:16
love is life
love is life is offline
Die heeft een kalksteen, maar hij gebruikt die niet. De belgische dierenartsen kennen er iets van dus daar is het probleem niet. Maar ik zit in mijn blok en ik heb mijn tijd nodig, dus als het niet te dringend is ga ik geen twee uren bij de dierenarts gaan verliezen
en btw mijn vogels zitten graag in de auto. ze zingen door en spelen met hun spiegels, dus daar zit het probleem ook niet.
Oud 24-05-2006, 09:42
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
love is life schreef op 24-05-2006 @ 10:16 :
Die heeft een kalksteen, maar hij gebruikt die niet. De belgische dierenartsen kennen er iets van dus daar is het probleem niet. Maar ik zit in mijn blok en ik heb mijn tijd nodig, dus als het niet te dringend is ga ik geen twee uren bij de dierenarts gaan verliezen
en btw mijn vogels zitten graag in de auto. ze zingen door en spelen met hun spiegels, dus daar zit het probleem ook niet.
Ik denk niet dat iemand hier goed kan beoordelen of het nodig is om naar de dierenarts te gaan, we hebben de vogel immers niet gezien en dan nog: we zijn geen dierenartsen. Als je dus het zekere voor het onzekere wilt nemen zou ik toch maar even naar de dierenarts gaan.
Oud 25-05-2006, 20:20
Verwijderd
Lijkt me verstandig om even naar de DA te gaan gezien je, ws, in het leven hebt geknipt? Om zulke dingen voortaan te snel af te zijn kun je bij een trimgroothandel even kijken naar 'Kwik stop' en dan de licht-gele poeder uitvoering. Dit stelpt het bloeden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten