Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2006, 15:24
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Ik keek wat rond voor een nieuwe PC, eerst wat gekeken op de MyCom site, maar dat is allemaal veel te duur imo...

Ik wil het in een winkel halen, en niet via internet bestellen, ik kwam een winkel tegen hier in Den Bosch (Com4), waar ik dit systeem samenstelde:




De onderdelen die er staan zijn de enige die ik nodig heb, randapparatuur, geluidskaart enzo heb ik al...

Ik heb ook nog een 200gb harde schijf liggen, dus nam ik genoegen met de standaard 160 die erin zat

Wat ik vooral wil doen met de PC is media opslaan (mp3, films) en spellen (Eigenlijk alleen World Of Warcraft, met alles op high eigenlijk, maar dat is niet zo een heel zwaar spel).

Is dit goed te doen of weet iemand nog een goede speciaalzaak in Den Bosch om een computer samen te stellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2006, 16:46
Verwijderd
Ik zou geen maxtor harde schijf nemen, die zijn nogal verpauperd. Ook niet als tweede harde schijf.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 20:24
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Géén ASUS A8N-E. Van die northbridge fan heb je alleen maar last als-ie stuk is (plus herrie) en de onboard netwerk is echt bagger, heb er zelf gewoon veel gezeik mee gehad (nu 3com kaartje erin )

Ik zou gaan voor de ASUS A8S-X

http://www.icomputers.nl/product_det...D=874&S_ID=411
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 21:31
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Ah ok .

Ja ik heb nog een aantal 3com kaardjes hier liggen, dat was ik sowieso al van plan die er een in te pluggen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 21:44
Verwijderd
niet bij mycom bestellen je betaalt al 50 euro tevel voor je cpu
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Piloff schreef op 25-05-2006 @ 17:46 :
Ik zou geen maxtor harde schijf nemen, die zijn nogal verpauperd. Ook niet als tweede harde schijf.
Mwah, Maxtor heeft echt wel een aantal goede modellen gehad maar de Diamondmax 10 en 11 zijn inderdaad niet echt geweldig.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 22:52
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-05-2006 @ 23:05 :
Mwah, Maxtor heeft echt wel een aantal goede modellen gehad maar de Diamondmax 10 en 11 zijn inderdaad niet echt geweldig.
Ik heb twee maxtors, eentje een diamond 10 en nog een andere, welke dat ik weet ik zo niet uit m'n hoofd, maar ze maken lawaai en die 10 heeft soms bizarre disk-fouten waardoor m'n pc wil rebooten. ineens.

Ze maken vast ook fijne harde schijven.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 09:44
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Piloff schreef op 25-05-2006 @ 17:46 :
Ik zou geen maxtor harde schijf nemen, die zijn nogal verpauperd. Ook niet als tweede harde schijf.
valt wel mee, nog nooit problemen mee gehad, worden wel iets warmer dan andere schijven, maar t blijven zeker goede dingen, heb er momenteel al meer dan 10 ingebouwd in verschillende systemen en nog nooit iemand mee terug gekomen...

Citaat:
Orion16 schreef op 25-05-2006 @ 21:24 :
Géén ASUS A8N-E. Van die northbridge fan heb je alleen maar last als-ie stuk is (plus herrie) en de onboard netwerk is echt bagger, heb er zelf gewoon veel gezeik mee gehad (nu 3com kaartje erin )

Ik zou gaan voor de ASUS A8S-X

http://www.icomputers.nl/product_det...D=874&S_ID=411
punt 1, de koeler is idd zwaar klote, ook gelijk een zalman koelblokje op gezet, geen problemen meer. die netwerkkaart doet bij mij gewoon goed z'n werk, en voor de rest is het ook een rete-stabiel board, echt kwaliteitsspul...

Citaat:
catweazle schreef op 25-05-2006 @ 22:44 :
niet bij mycom bestellen je betaalt al 50 euro tevel voor je cpu
agree, kijk eens op www.pczaak.nl het enige nadeel is dat assemblage van een systeem schrikbarend duur is ( 75 euro ) maar dat haal je er zeker wel uit aan de uiterst goedkope hardware. je kan ook bij www.icomputers.nl kijken, die zijn ook niet duur
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 09:53
Verwijderd
75 euro voor assemblage is gewoon crimineel. Dat kun je echt veel beter zelf doen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 10:02
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2006 @ 10:53 :
75 euro voor assemblage is gewoon crimineel. Dat kun je echt veel beter zelf doen.
idd, ik vind het ook echt belachelijk hoog, ik koop redelijk wat bij die winkel en ik assembleer ook altijd alles zelf, maar vanwege de lage winstmarges op de hardware ( zo rond de 1% ) die ze hebben moeten ze t geld schijnbaar ergenst anders vandaan halen....
niet iedereen kan zelf assembleren natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 10:07
Verwijderd
Dat moet je dan zelf afwegen, is het jou de tijd en de moeite waard om hem zelf te assembleren, of durf je de gok aan om iemand anders (een technisch vriendje) het te laten doen.

Voor vijfenzeventig euro mag je ook wel een tiptop in orde afgeleverd systeem verwachten, dus niet alleen de dingen op hun plek geschroefd, maar ook gecheckt op vibraties, geluid, keurig afgewerkt, et cetera.

Helaas is het de praktijk dat sommige computerwinkels voor belachelijk hoge assemblage- of onderzoeksprijzen nog niet eens kwaliteit leveren, en dan ook nog eens niet over de brug willen komen als ze door hun eigen schuld een onderdeel van jou hebben gesloopt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Advies voor aanschaf nieuwe computer
Distorted
25 21-09-2010 22:21
Software & Hardware Aanschaf nieuwe PC.. Help?
freakinaround
42 14-10-2009 08:50
Software & Hardware Nieuwe PC
Verwijderd
36 03-09-2007 03:59
Software & Hardware Aanschaf nieuwe PC
Verwijderd
114 26-05-2006 12:28
Software & Hardware [nieuwe pc] advies?
Not for Sale
15 12-12-2004 22:51
Software & Hardware Nieuwe PC!
dafelix
15 28-10-2003 17:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.