Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2006, 19:03
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Hoi, mijn pc heeft weer eens kuren. Wel heel erge deze keer.
Ik start mijn pc op, k heb nog even de tijd om herstelmodus enzo te kiezen, daarna wil ie beginnen met windows opstarten maar ik krijg direct een foutmelding:

"Kan bestand Windows\system32\config\system niet vinden", en dan doet ie niets meer.
Systeemherstel helpt niets, en volgens mij kan ik niet meer in DOS. Niet dat dit enig zin heeft ofzo want ik heb geen floppydrive.

Ik kwam er wel achter dat dit bestand vermoedelijk op partitie 2 ontbreekt (daarvan probeert ie hem te openen volgens mij), mijn herstelpartitie, dus vandaar dat systeemherstel niet lukt.

Hoe kan ik dit probleem in godsnaam oplossen?
Danku.
Oud 27-05-2006, 19:10
Verwijderd
Ik zou toch proberen om (mbv een floppydrive) in DOS te gaan kijken - dat is de enige manier om te zien wat er nog wel werkt.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 19:11
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
Snees schreef op 27-05-2006 @ 20:10 :
Ik zou toch proberen om (mbv een floppydrive) in DOS te gaan kijken - dat is de enige manier om te zien wat er nog wel werkt.
hm kan
maar ik heb geen floppydrive
daar is niet eens ruimte voor in mn case xD
(en hoe start men dos ook alweer op )
Oud 27-05-2006, 19:13
Magican
Magican is offline
In Windows door op uitvoeren te klikken en dan cmd te tikken, maar dat kan nu niet..
Oud 27-05-2006, 20:32
freyk
freyk is offline
Kijk maar eens op de support site van microsoft.
Oud 28-05-2006, 11:17
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Magican schreef op 27-05-2006 @ 20:13 :
In Windows door op uitvoeren te klikken en dan cmd te tikken, maar dat kan nu niet..
Offtopic:
dat is geen dos

Verder kun je natuurlijk je windows herstel cd gebruiken om windows overnieuw te installeren, als niets anders werkt

@freyk
Citaat:
Waarschuwing Maak geen gebruik van de in dit artikel beschreven procedure als op uw computer een door de OEM geïnstalleerd besturingssysteem aanwezig is. De systeemcomponent in OEM-installaties maakt namelijk wachtwoorden en gebruikersaccounts die eerder niet aanwezig waren. Als u deze procedure niet gebruikt, kunt u zich mogelijk niet opnieuw bij de herstelconsole aanmelden om de oorspronkelijke registercomponenten te herstellen.
OEM wil toch zeggen een van tevoren "afgemaakte" computer met allerlei software erop zoals bijv een HP computer? zoja, dan heeft de TS er niets aan.
Oud 28-05-2006, 11:23
Verwijderd
OEM betekent original equipment manufacturing (of -er zo je wilt) en dat wil inderdaad zeggen dat een detaillist of doorleverancier Windows alvast op de computer installeert en dat complete systeem werkend doorlevert aan de koper. Je hebt zo ongeveer alle onderdelen in OEM-uitvoering. Vaak zit er dan geen handleiding en fancy doos bij, omdat de fabrikant dat niet nodig vindt. Overigens wordt OEM tegenwoordig vaker gekocht door mensen die zelf wel weten waar ze de drivers vandaan kunnen plukken en die geen behoefte hebben aan grote dozen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 12:46
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-05-2006 @ 12:23 :
OEM betekent original equipment manufacturing (of -er zo je wilt) en dat wil inderdaad zeggen dat een detaillist of doorleverancier Windows alvast op de computer installeert en dat complete systeem werkend doorlevert aan de koper. Je hebt zo ongeveer alle onderdelen in OEM-uitvoering. Vaak zit er dan geen handleiding en fancy doos bij, omdat de fabrikant dat niet nodig vindt. Overigens wordt OEM tegenwoordig vaker gekocht door mensen die zelf wel weten waar ze de drivers vandaan kunnen plukken en die geen behoefte hebben aan grote dozen.
op zich heb ik denk ik zoveel verneuqt aan die pc dat OEM mss geen effect meer heeft xD
maar k heb net wel systeemherstel gedaan dus zal mn lelijke register weer zo opgevuld zijn met troep als eerst...
hm wat nu...
en verder, ik had ooit een manier zo van ik start lelijke pc op, hou een knop ingedrukt en hij start dos... @Namnatulco: op zich heb ik die wel.
Reageren

Regels voor berichten