Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2006, 21:46
Man of Chrome
Man of Chrome is offline
Voor alle duidelijkheid (Ik ben niet Man of Chrome, gebruik enkel zijn nick ff) Ik ben een vrouw

Ik heb een beetje een raar gevoel.

Sinds ongeveer 9 maanden heb ik sex met een jongen. Dit is de eerste keer dat ik zonder condoom met iemand seks heb. Ik ben altijd al aan de pil geweest, maar nooit een serieuze vaste relatie gehad, en daarom dus nooit zonder gedaan. Nu dus wel en dat bevalt me heel erg goed qua seks.

Het enige is dat ik ondanks dat ik iedere maand ongesteld wordt en de pil volkomen regelmatig slik me iedere maand weer zit op te naaien, dat ik zwanger zou zijn. Ik doe bijna iedere maand een zwangerschapstest uit paranoia en zelfs dat resultaat trek ik altijd ik twijfel. Ik heb geen idee waarom ik dit doe, want als ik er volkomen rationeel over nadenk weet ik ook wel dat het onzin is.

Nu heb ik sinds een aantal maanden het gevoel dat mijn onderbuik van boven het schaambeen tot ongeveer 5-6 cm daarboven verhard is. (Als ik daarop druk, dan voel ik na 1-2 cm indrukken een harde structuur) Nu ben ik recent wat afgevallen en was ik vroeger nooit zo paranoia dat ik mijn hele buik iedere keer ging afvoelen, dus ik heb geen idee of dat normaal is of niet. Dat is dus mijn eerste vraag. (Als ik op mn rug lig, voel ik vrijwel niets, het is iets meer als ik sta en als ik op mn buik lig, voel ik het het duidelijkst) Dan heb ik ook het idee dat mijn onderbuik (zelfde plek) een klein beetje bol staat (idem verhaal afgevallen ed.) Is dit normaal?

Dan is het ook zo dat ik, als ik geen afleiding heb, buikpijnen ga voelen in mn onderbuik. Soms boven, soms onder, soms links, soms rechts. Maar op het moment dat ik afleiding heb (vrienden, tv, familie) ik er niets meer van voel. Lijkt me dus pure inbeelding, want bijvoorbeeld menstruatiepijnen blijf je toch ook hoe dan ook voelen?

Ik heb verder ook totaal geen symptomen van zwangerschap of SOA, maar iedere maand blijf ik gewoon geobsedeerd en bedenk ik hele rampen scenarios. Dan lees ik weer dat sommige vrouwen ondanks de pil toch zwanger worden e.d. of lees ik dat 30.000 vrouwen per jaar chlamydia krijgen

Heeft iemand iets soortgelijks (gehad) of een oplossing (behalve een ander anticonceptiemiddel)? En heeft iemand antwoord op mijn bovenstaande vragen. Want ik word echt stapelgek van het naar de apotheek rennen voor testen (en mn bankrekening wordt er ook niet blijer van)
Oud 28-05-2006, 22:38
Myuki
Myuki is offline
Ik snap niet waarom je geen condoom gebruikt als het mentaal zo slopend voor je is.

Je angst is trouwens irrationeel, maar dat weet je zelf ook wel.
Oud 29-05-2006, 05:07
Man of Chrome
Man of Chrome is offline
Seks zonder condoom vind ik gewoon een stuk leuker en een stuk minder geklungel.
Oud 29-05-2006, 05:29
Not for Sale
Not for Sale is offline
Dat het ongegrond is besef je zelf ook al, dus daar kan ik niet zoveel op zeggen.

Maar hierover wel:

Citaat:
Man of Chrome schreef op 29-05-2006 @ 06:07 :
Seks zonder condoom vind ik gewoon een stuk leuker en een stuk minder geklungel.
In je overweging van de 'leukheid' van seks met of zonder condoom moet je deze angst en dit maandelijkse geklungel wel meewegen!
Oud 29-05-2006, 14:53
Man of Chrome
Man of Chrome is offline
Zijn er vrouwen die mij kunnen vertellen hoe hun buik (op de beschreven plekken) aanvoelt of iemand met medische achtergrond die mij kan vertellen wat ik voel (wel/niet hoor te voelen)
Oud 29-05-2006, 15:09
Roos
Roos is offline
Je buik klinkt heel normaal. Je kunt altijd wat stevige structuren in je buik voelen. Het kan ook wisselend zijn, dan weer links, dan onder, dan boven etc.

Ik heb zelf even aan mijn buik gevoeld, en ik heb ook zo'n 'harde structuur' op de plek die jij beschrijft. Dat is gewoon je blaas of anders is het darm.

Maak je dus niet zo'n zorgen. Als je de pil netjes slikt, en die jongen heeft geen SOA's, dan kan jou eigenlijk niks gebeuren.

Ik zou ook overwegen om voortaan condooms te gebruiken. Je lost dan echter die angsten niet op, maar ze zullen hopelijk wel verminderen.
Als je nu MET condooms nog steeds zo bang bent, zou ik er eens met iemand over gaan praten, want dan zijn die angsten niet zo makkelijk weg te nemen
Succes

(wat een lang verhaal weer )
Oud 29-05-2006, 15:44
Inga
Inga is offline
Die harde onderbuik kan ook gewoon spiervorming zijn ! Ik zit op pilates en daar trainen we zelfs die buikspieren dus bij mij voelt m'n onderbuik ook hard als ik sta maar dat komt gewoon doordat die spieren zich aanspannen.

Ik ken de angst om zwanger te zijn ook .. Ik heb op m'n 16e een abortus gehad en sinds toen heb ik vaak het gevoel gehad dat ik weer zwanger was . Soms raak ik helemaal in paniek want ik wil absoluut niet nog een keer een abortus, maar een kind houden is ook geen optie ivm studie enzo .. Ergens in mijn achterhoofd zegt een stemmetje altijd wel dat ik niet zwanger ben .. Het is ook totaal onmogelijk maar ik heb sinds die abortus ook al een keer of 5 een zwangerschapstest gedaan. Maar je moet leren je niet zo druk te maken ! Het levert alleen maar weer elke keer stress op .. Je moet jezelf gewoon streng toespreken dat er niks aan de hand is en wachten op je stopweek . Als je je pil een paar keer door slikt ( door vakantie ed ) kan je best een keer een zwangerschapstest doen voor je eigen gemoedsrust , is toch een stuk rustiger seksen als je weet dat er niks aan de hand is !

Regels voor berichten