Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2006, 18:01
Bianca16*
Bianca16* is offline
Oei, dit is wel even een heel erg pijnlijk onderwerp, maar ik weet echt even niet meer wat ik moet doen! Ik heb sinds 2 maanden weer een vaste vriend. Allemaal heel erg leuk en alles alleen ben ik bang dat ik hem een soa heb gegeven. Bah, dat woord sowieso.
De laatste keer dat ik seks heb gehad, is alweer een halfjaar geleden met mijn toenmalige 'soort van' vriendje. Toen het een beetje afgelopen was met hem vertelde hij me dat hij een soa had en ik dus misschien ook. Shit! dacht ik. Altijd braaf geweest en alleen seks in relaties, dus lekker balen.

Ik vervolgens meteen naar de dokter gegaan, laten testen en ja hoor, chlamydia, ik schrok me kapot. Niet omdat het ernstig is natuurlijk, maar omdat gewoon....
Hier kreeg ik antibiotica voor en er werd nog wel gezegd dat ik eventueel nog even het moest laten controleren in urine. Nooit meer aan gedacht dus en ik merkte er ook niets van, zoals vaker bij chlamydia.

Nu dus afgelopen week voor het eerst met mn vriend naar bed gegaan en mijn god, wat deed het pijn. Toevallig weet ik dat dit een bijkomstigheid is van clamydia, dus ik ben bang dat het toen inderdaad nog niet helemaal weg is gegaan.
Ik baal er zo erg, want de keer erna deed het ook weer pijn en dat heb ik nooit gehad. We hebben het heel goed gehad over veilig vrijen en ik ben voor hem zijn tweede meisje en hij voor mij de derde, alles in vaste relaties dus maakten we ons geen zorgen (ik heb gewoon de prikpil)

Maar shit hey, wat moet ik nu doen? Ik ga me sowieso weer snel laten testen, maar wat moet ik in godsnaam tegen hem zeggen?
Oud 29-05-2006, 18:06
Bloompje
Bloompje is offline
De waarheid?
Oud 29-05-2006, 18:07
Thee Muts
Thee Muts is offline
Gewoon eerlijk zijn. Jij was in de veronderstelling dat het over was, omdat je er destijds immers zo snel bij was en je gelijk hebt laten testen en behandelen. Dat je niet daarna nog eens op controle bent geweest, is niet zo heel handig natuurlijk, maar daar is nu ook niks meer aan te veranderen. Vertel dus gewoon eerlijk aan hem dat je chlamydia hebt gehad (of had je hem dat al verteld?) en dat je nu tijdens de seks gemerkt hebt dat het misschien nog niet helemaal over is. Even vervelend om te zeggen natuurlijk, maar wel het beste voor jullie allebei. Dan kunnen jullie je beiden laten testen en behandelen indien nodig
Oud 29-05-2006, 18:11
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 29-05-2006 @ 19:06 :
De waarheid?
Oud 29-05-2006, 18:11
Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
ik denk dat je het hem echt moet vertellen..hij heeft wel recht op de waarheid denk ik. als je het moeilijk vind kun je misschien eerst jezelf laten testen. misschien maak je je wel zorgen om niks.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 18:12
Iveauh
Iveauh is offline
dan ben je inderdaad vrij hard the cock
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 18:50
Verwijderd
jezus je doet zelf verpleegkunde,krijg je daar geen voorlichting?.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 20:06
justhanna
justhanna is offline
Gewoon zeggen, als hij het wel blijkt te hebben en er later achterkomt dat het van jou is, dan ben ik bang dat je vriend je ex zal zijn.
Oud 30-05-2006, 13:38
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Wat iedereen hierboven zegt
Oud 30-05-2006, 14:29
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Strychnine schreef op 29-05-2006 @ 19:50 :
jezus je doet zelf verpleegkunde,krijg je daar geen voorlichting?.

qft, en tering best wel niet zo slim om er niet meer aan te denken ook al heb je er geen last meer van.
Oud 30-05-2006, 15:39
Nona
Nona is offline
Eerst zelf even laten testen. Als jij zelf negatief bent hoeft hij zich ook geen zorgen te maken. Als ik een half jaar geen seks heb gehad kan het ook weer even pijn doen, dat hoeft niets te betekenen.
Oud 30-05-2006, 17:05
Roos
Roos is offline
Wat een onzin weer dat verpleegkundigen dit beter zouden moeten weten. Elke mongool weet dat je SOA's kunt krijgen door onveilige sex.

Ik zou je gewoon snel laten testen en hem vragen of hij zich ook wilt testen. Hij moet ook zeker weten dat hij SOA-vrij is, want voor hetzelfde geld heeft hij ook een SOA van iemand opgelopen en dan besmet hij jou weer.

Tis zo makkelijk jongens
Oud 30-05-2006, 17:45
Estar
Estar is offline
Testen en vertellen en zolang je het niet weet gewoon met condoom doen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 18:03
Supersuri
Supersuri is offline
Je kan ook niks zeggen. Hij komt er dan waarschijnlijk vanzelf achter. Ben alleen bang dat hij dan wel boos op je is. Maar het is optie

Beter kan je je eerst gewoon laten testen om het zeker te weten en het dan pas tegen hem zeggen, anders maak je hem mischien nodeloos ongerust.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 18:13
Verwijderd
Het is toch niet zo erg? Vertel hem gewoon de waarheid. Okee, het is misschien lullig, maar je zult zeker niet de eerste zijn die een soa heeft overgehouden aan een ex-vriendje. Beetje dom vind ik wel van je dat je denkt dat je beschermt bent tegen soa's als je alleen maar vaste relaties hebt en alleen de prikpil gebruikt. Maar goed, jij zult als geen ander nu weten dat dat alleen niet beschermt
Je vriend heeft naar mijn mening wel het recht om dit te weten zodat hij zich ook kan laten testen. Ik neem toch aan dat je niet wil dat je vriend een ontsteking aan zijn bijballen krijgt of zelfs onvruchtbaar raakt omdat hij je te erg schaamt?

Nee toch neem ik aan? Nou dan!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 08:22
zeehond23
zeehond23 is offline
zeg het maar gewoon tegen em bianc
Oud 01-06-2006, 11:52
eelco
eelco is offline
Tja voor dat soort dingen hebben ze nu condooms uitgevonden............ Maar ja das een beetje te laat. Ik zou het gewoon eerlijk vertellen alleen zou ik er een leugentje om bestwil bij doen door te zeggen dat je er bent achter gekomen dat je ex het had en dat je dat pas vrij recent hebt vernomen......

Niet helemaal netjes maar het doel heiligt de middelen
Oud 01-06-2006, 12:02
Warsocket
Warsocket is offline
gewoon vertellen hoe het is gegaan en dat je dat bent vergeten om die en die rede, edat je er wel antibiotica vor hebt gehad. dan laat je je testen. heb je nik mooi zo, heb je wel iets beide laten testen en behandelen
Oud 01-06-2006, 16:18
Bianca16*
Bianca16* is offline
Oke, bedankt allemaal, heb het inmiddels inderdaad verteld en hij was dolblij dat ik het hem nu al vertelde in plaats van nadat ik me zelf weer had laten testen. Getuigt toch van net iets meer eerlijkheid...

En ja! Ik snap heus wel hoe je veilige seks moet hebben jongens, alleen als je ruim een jaar samen bent met je vriend en elkaar toch wel denkt te vertrouwen is het toch een beetje vanzelfsprekend dat je er op een gegeven moment vanuit mag gaan dat je de enige bent voor elkaar.

Goed, nogmaals bedankt dus.
Oud 01-06-2006, 22:24
SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
Life sux

and then you die
Oud 05-06-2006, 18:12
Anaïs
Anaïs is offline
Gewoon vertellen aan je vriend, en uitleggen wat het precies inhoudt, en dan samen naar de dokter. Probleem opgelost.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 23:02
Kaps
Kaps is offline
Vertellen, of hem laten sterven aan het kruis.
Oud 06-06-2006, 09:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom neem je niet even de moeite om een condoom te gebruiken als je weet dat je een SOA hebt gehad en mogelijk nog steeds hebt Beetje te makkelijk gedacht.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 11:51
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Chlamidia.. valt mee... Gewoon samen naar de huisarts (of het ggd) en ff checken...

Trouwens misschien had hij ook al wat bij zich dus voor de zekerheid maar even checken lijkt me...
Oud 06-06-2006, 11:51
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-06-2006 @ 10:04 :
Waarom neem je niet even de moeite om een condoom te gebruiken als je weet dat je een SOA hebt gehad en mogelijk nog steeds hebt Beetje te makkelijk gedacht.
Soms heb je er geen bij je... Soms heb je teveel zin in seks zonder condoom (omdat dat lekkerder is) en soms vergeet je het gewoon dat het verstandiger is.,..
Ik kan het nog wel een beetje begrijpen ook...
Oud 06-06-2006, 13:29
justnaat
justnaat is offline
Vertel hem de waarheid, hoe moeilijk dat misschien ook is. En als je het hier uberhaupt nooit over had willen hebben, dan heeft straks een soa of weet ik niet wat voor ziekte opgelopen. Dat wil je toch ook niet? Je moet hierover eerlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 14:48
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
De langer je wacht met vertellen, des te slechter hij t zal trekken en des te meer reden hij heeft om boos te worden.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Bianca16* schreef op 01-06-2006 @ 17:18 :
Oke, bedankt allemaal, heb het inmiddels inderdaad verteld en hij was dolblij dat ik het hem nu al vertelde in plaats van nadat ik me zelf weer had laten testen. Getuigt toch van net iets meer eerlijkheid...

En ja! Ik snap heus wel hoe je veilige seks moet hebben jongens, alleen als je ruim een jaar samen bent met je vriend en elkaar toch wel denkt te vertrouwen is het toch een beetje vanzelfsprekend dat je er op een gegeven moment vanuit mag gaan dat je de enige bent voor elkaar.

Goed, nogmaals bedankt dus.
Veilige seks heeft nog niet eens zoveel te maken met vertrouwen. Iemand kan je in het volste vertrouwen zeggen dat hij/zij geen soa heeft, omdat je het bij sommige soa's helemaal niet merkt! Het heeft dus meer te maken met het feit dat je je gewoon moet laten testen en vooraf informeert naar elkaars seksuele verleden. Komt daar ook maar één keertje onveilige seks in voor, testen die hap. (sommigen zullen dat overdreven vinden, maar mijn redenatie is: als je zwanger kunt worden van één keer onveilig seks, kan je ook onvruchtbaar worden van één keer onveilige seks)

Seksuele voorlichting in overvloed en nog steeds mensen die dit soort dingen overkomt... * schud hoofd *
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 01:49
Bianca16*
Bianca16* is offline
Oke oke, ik ben wel genoeg op mn vingertjes getikt De uitslag was negatief, niks aan de hand, dus het zat waarschijnlijk gewoon tussen mn oren. Allebei blij.
Bedankt voor de reacties.
Oud 12-06-2006, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Bianca16* schreef op 11-06-2006 @ 02:49 :
Oke oke, ik ben wel genoeg op mn vingertjes getikt De uitslag was negatief, niks aan de hand, dus het zat waarschijnlijk gewoon tussen mn oren. Allebei blij.
Bedankt voor de reacties.
Ach, als je door deze ervaring bewuster omgaat met je seksualiteit en er is verder niets aan de hand, mooi toch?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 11:04
GirlOnTheMove
GirlOnTheMove is offline
Laat je testen op AIDS
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 15:30
Verwijderd
Citaat:
EPD schreef op 06-06-2006 @ 00:02 :
Vertellen, of hem laten sterven aan het kruis.
Voor die grap verdien je echt slaag.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 18:38
Mephisto
Mephisto is offline
kans dat je het als man krijgt van den vrouw is aanzienlijk kleiner, vertel het hem en laat jullie beiden testen
Reageren

Regels voor berichten