Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2001, 12:17
Deniece
Deniece is offline
Okay ik heb dus n her vrijdag en nou wil ik graag nog ff wat dingetjes weten..

1) Leg uit dat de inflatie in Griekenland tot koersdaling vd Griekse Drachme kan hebben geleid...

Inflatie--> dus duurder voor t buitenland --> minder aantrekkelijk om daar te kopen--> koers omlaag--> mensen kopen weer...
zoeits?

2) Leg uit dat de koersdaling vd Griekse Drachme de inflatie heeft gestimuleerd...

Er is dus n koersdaling--> dus goedkoop in griekenland--> mensen kopen--> inflatie...
zoeits?

3) Wat is een deviezenvoorraad?....

uhm iets met een rekening d8 ik zo, maarem precies?

4) Leg uit dat de daling vd inflatie in Griekenland tot toename vd ontvangsten uit tourisme voor Griekenland kan hebben geleid?..

ze maken die vragen zo moeilijk, terwijl t antwoord zo simpel kan zijn, maar goed dit wordt m niet...
Kunnen jullie me helpen?... Alvast bedanlkt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2001, 12:20
Deniece
Deniece is offline
dus de inflatie daalt...--> mensen kopen dus minder...--> en dan?.. er komt meer tourisme.. dus dan zal het wel aantrekkelijk zijn om in griekenlandop vakantie te gaan.. dus de prijzen zullen goedkoop zijn??..
Met citaat reageren
Oud 21-11-2001, 16:34
koelkastje
koelkastje is offline
Citaat:
Deniece schreef:
Okay ik heb dus n her vrijdag en nou wil ik graag nog ff wat dingetjes weten..

1) Leg uit dat de inflatie in Griekenland tot koersdaling vd Griekse Drachme kan hebben geleid...

Door de inflatie worden de prijzen duurder, is inderdaad minder aantrekkelijk voor het buitenland. Door de inflatie stijgen de prijzen en kunnen de mensen minder kopen dan voorheen, de waarde is dus gedaalt en hierdoor ook de koers.
Inflatie--> dus duurder voor t buitenland --> minder aantrekkelijk om daar te kopen--> koers omlaag--> mensen kopen weer...
zoeits?

2) Leg uit dat de koersdaling vd Griekse Drachme de inflatie heeft gestimuleerd...

Door de koersdaling is de waarde lager en kan men voor het zelfde geld minder krijgen dan voor heen, zodat de inflatie groter wordt omdat het geld van waarde is verminderd
Er is dus n koersdaling--> dus goedkoop in griekenland--> mensen kopen--> inflatie...
zoeits?

3) Wat is een deviezenvoorraad?....

sorry die weet ik ff niet op het moment
uhm iets met een rekening d8 ik zo, maarem precies?

4) Leg uit dat de daling vd inflatie in Griekenland tot toename vd ontvangsten uit tourisme voor Griekenland kan hebben geleid?..

Door de inflatie en koersdaling is hun munt meer waard (of meer waard geworden) dan de grieksDrachma en is het voor hun goedkoper, en kunnen ze meer besteden en kopen in Griekenland zodat de ontvangsten uit het tourisme stijgen.
maken die vragen zo moeilijk, terwijl t antwoord zo simpel kan zijn, maar goed dit wordt m niet...
Kunnen jullie me helpen?... Alvast bedanlkt!
Kweet niet zeker of het allemaal klopt, maar het is wel iets in die richting.
Oud 21-11-2001, 16:48
RobbieS
RobbieS is offline
1) Inflatie Griekenland --> buitenland koopt minder Griekse goederen --> vraag naar Drachme daalt --> koers Drachme daalt.

2) Door koersdaling worden grondstoffen enzo die Griekenland importeert duurder --> prijzen van de eindproducten stijgen in Griekenland --> inflkatie stijgt.

3) Dat is de voorraad vreemde valuta die een Centrale Bank van een land bezit.

4) Daling Griekse inflatie --> Griekenland wordt weer aantrekkelijker om op vakantie te gaan (als andere landen wel stijgende inflatie hebben) --> meer toeristen naar Griekenland --> meer ontvangsten uit toerisme voor Griekenland.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten