Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2006, 16:07
Verwijderd
Ik heb echt heel lang op google gezocht, maar ik kan niks over ochtendmisselijkheid vinden zonder zwangerschap.

Ik heb echt al maandan last van 's ochtends misselijk zijn. Het wordt steeds erger, vaak moet ik ook overgeven. Als ik eet wordt het wel even minder, maar daarna moet ik ook weer overgeven.

Zijn er meer mensen die last hebben van ochtendmisselijkheid, of heb je misschien tips wat ik ertegen kan doen? Weet je hoe het kan komen?

Ik heb het trouwens niet als ik rond 8 a 9 uur op kan staan, eigenlijk alleen op nachten dat ik tussen 4 en 7 op moet staan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 16:12
Verwijderd
Net te snel opvliegen, dus vooral rustig aan doen. Eerst even rustig douchen, aankleden etc, en dan iets lichts eten, niet meteen te veel en geen fruit (want dat valt vaak te zwaar zo 's ochtends). Dus bv. een simpele cracker met een klein beetje jam. Drink daar een glas water bij, of thee. En eet een paar uur later weer iets, maar dan gewoon een boterham of fruit (banaan bijvoorbeeld).

't Is ook belangrijk dat je 's ochtends een beetje een ritme hebt qua wanneer en wat je eet, daar went je lichaam aan. Dus probeer een tijdje lang de tijd tussen opstaan en eten gelijk te houden, en probeer dan ook vergelijkbare dingen te eten en drinken.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 16:18
Verwijderd
Ik ben zelf altijd gauw misselijk als ik te weinig geslapen heb, en dan met name 's ochtends. Omdat je vooral last hebt als je vroeg op moet staan, zou dat bij joiu hetzelfde kunnen zijn? Als je vroeg op moet, ga je dan de avond ervoor wel op tijd slapen?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 30-05-2006 @ 17:12 :
Net te snel opvliegen, dus vooral rustig aan doen. Eerst even rustig douchen, aankleden etc, en dan iets lichts eten, niet meteen te veel en geen fruit (want dat valt vaak te zwaar zo 's ochtends). Dus bv. een simpele cracker met een klein beetje jam. Drink daar een glas water bij, of thee. En eet een paar uur later weer iets, maar dan gewoon een boterham of fruit (banaan bijvoorbeeld).

't Is ook belangrijk dat je 's ochtends een beetje een ritme hebt qua wanneer en wat je eet, daar went je lichaam aan. Dus probeer een tijdje lang de tijd tussen opstaan en eten gelijk te houden, en probeer dan ook vergelijkbare dingen te eten en drinken.
rustig aan doe ik wel. Iets lichts eten is misschien wel een goed idee ja.
Alleen een ritme aanhouden 'sochtends wordt lastig, ik werk onregelmatig en als ik 's avonds tot half 11 heb gewerkt ga ik niet om half 5 opstaan

Citaat:
Sarah schreef op 30-05-2006 @ 17:18 :
Ik ben zelf altijd gauw misselijk als ik te weinig geslapen heb, en dan met name 's ochtends. Omdat je vooral last hebt als je vroeg op moet staan, zou dat bij joiu hetzelfde kunnen zijn? Als je vroeg op moet, ga je dan de avond ervoor wel op tijd slapen?
hangt er een beetje van af(ook weer ivm mijn werk). Soms ben ik rond half 11/11 uur thuis, maar moet ik de volgende dag alweer om half 7 vertrekken. Dan krijg ik idd heel weinig slaap(dat zijn wel de dagen waarop ik er het meeste last van heb)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 10:47
Konijn
Konijn is offline
Ik had hier ook erg last van en heb er uiteindelijk een maagonderzoek voor gehad.
Hier kwam uit dat mn maag te weinig beweegt, en dat mn maag 's nachts te veel maagzuur aanmaakt. Voor dat laatste heb ik een half jaar capsules gekregen en toen was het vrijwel over.
Heel erg koud water drinken in kleine slokjes helpt bij mij ook, maar dat ligt er natuurlijk wel aan waar het bij jou aan ligt..
Oud 31-05-2006, 13:05
Verwijderd
had ik ook last van en sinds ik mn eetpatroon (geen vettige shit en meer fruit) heb aangepast is het bijna weg, dus ik zou naar de dokter gaan voor een maagonderzoek ofzo
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 14:38
***ailá***
***ailá*** is offline
een droog beschuit eten helpt wel tegen misselijkheid. Ook als je hebt overgegeven, dan heb je daarna toch wat in je maag en je voelt je niet zo rot
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:38
ster
ster is offline
ik heb dat ook een tijd gehad... ik ben juist begonnen door niet licht te gaan eten... juist roggebrood.. omdat je dan je gestel goed aan werk zet.. bij mij werktte het wel
Oud 31-05-2006, 21:04
Vice
Vice is offline
Ben je aan de pil? Dat kan namelijk invloed hebben. Ik had zelf ook heel erg last van ochtendmisselijkheid en heb toen via de huisarts een lichtere pil gekregen.

Wat ook kan helpen is een glas sinasappelsap in de ochtend, zodat je maag een beetje in beweging komt.
Oud 31-05-2006, 21:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het ook als ik zo vroeg op moest staan (5.30 uur). Ik moest dan vooral geen melkproducten drinken of eten en ook geen gewoon brood. Sinaasappelsap zou ik zeker niet doen, veel te zuur zo op je nuchtere maag. Denk ook niet dat je daar trek in hebt als je misselijk bent. Een krentenbol ging er bij mij wel in, gewoon brood niet. Misschien een tip.
Oud 10-06-2006, 17:41
lieve
lieve is offline
Ik weet dat dit bij sommige mensen geholpen heeft.
Leg voordat je gaat slapen iets om te eten op je nachttafeltje.

Wanneer je wakker wordt, neem je dat en eet je het op een rustige manier op. Je laat het zakken... en dan pas sta je op.

op die manier heeft je lichaam de voldoende suikers opgenomen in je lichaam. En heeft je maag ook al iets om zich op te concentreren.

Hopelijk lukt het bij jou ook.

Groetjes Lieve,xxx
Oud 10-06-2006, 18:02
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Misschien moet je even langs de huisarts om te bepalen wat bij jou juist wel en niet goed is om te doen..
(want zo te horen is dat per persoon heel verschillend)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 31-05-2006 @ 22:04 :
Ben je aan de pil? Dat kan namelijk invloed hebben. Ik had zelf ook heel erg last van ochtendmisselijkheid en heb toen via de huisarts een lichtere pil gekregen.
Ik had dit idd ook. Met overgeven en flauwvallen.
Ik had toen al de lichste pil dus heb ik de 3-fasen pil gekregen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten