Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2006, 18:34
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
En zo krijgen pastors en wilders een kans en zal de VVD zakken in de peilingen als een tiet denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2006, 18:35
da leentjuh
da leentjuh is offline
Had liever Verdonk. Die Rutte stelt helemaal geen kloot voor.
Oud 31-05-2006, 18:36
Frostbite
Frostbite is offline
Ben ik wel blij mee. Denk dat Rita meer stemmen had getrokken.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:36
Lente
Lente is offline
51% voor rutte
46% verdonk

als ik het goed zag
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:37
Verwijderd
Mooi zo, Rutte is ook niet het einde - maar wel oneindig veel keer beter als Verdonk.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:38
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ah, merci.

Achja, als je achter rutte staat kan je beter pvda stemmen, dus door deze uitslag is de vvd overbodig geworden.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:38
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Sylph schreef op 31-05-2006 @ 19:37 :
Mooi zo, Rutte is ook niet het einde - maar wel oneindig veel keer beter als Verdonk.
En jij stemt zelf, SP, GL of PvdA neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 31-05-2006 @ 19:38 :
En jij stemt zelf, SP, GL of PvdA neem ik aan?
GroenLinks inderdaad. Ook Rutte is een VVD-bal, maar ik heb meer met die VVD dan met de VVD van Verdonk.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:41
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Sylph schreef op 31-05-2006 @ 19:40 :
GroenLinks inderdaad. Ook Rutte is een VVD-bal, maar ik heb meer met die VVD dan met de VVD van Verdonk.
Rutte is linkervleugel verdediger van de VVD, Verdonk doet dat aan de rechter kant. Met rutte aan kop van de vvd heb je als links liberale stemmer veel meer serieuze opties.

Geeft gelijk aan waarom elke links aanhanger voor rutte is. Alleen hoort rutte gewoon niet bij de vvd thuis aan zn verhalen te horen.

Laatst gewijzigd op 31-05-2006 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:44
PGWR
PGWR is offline
De VVD heeft gekozen voor een flinke zetelverlies. Jammer, wat met Verdonk had de VVD nog wat kunnen bereiken.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:44
Verwijderd
we wisten allemaal toch al dat verdonk het niet zou worden
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:45
Verwijderd
Ook Rutte is een sukkeltje dat graag belastingverlagen wilt, maar dan wel voor de middeninkomens. Mensen daaronder mogen verrotten, maar dat is VVD-politiek. Maar toch liever hem als eventuele minister-president (al is die kans zeer klein) dan een falende minister van vreemdelingenzaken met haar pr-campagne.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:46
T_ID
T_ID is offline
Tja, Rutte staat qua denkbeelden dichter bij mij dan Verdonk, toch vind ik hem als een watje over komen en weet ik niet of hij stemmer kan trekken. Van Verdonk weet ik dat ze over andere lijsttrekkers heen zou walsen in verkiezingstijd, zeker in het geval van Wilders of Pastors, dus wat dat betreft.

Nu ja, ik kon zelf niet besluiten en daarom ben ik maar voor Veenendaal gegaan.

Citaat:
Sylph schreef op 31-05-2006 @ 19:45 :
Mensen daaronder mogen verrotten, maar dat is VVD-politiek.
Ach, ik kan nu een heel verhaal doorspekt met statistieken over de armoedeval geven en het plunderen van iedereen onder het mom van 'solidariteit' aan de kaak stellen, maar dat is offtopic.
Oud 31-05-2006, 18:46
Moustache
Moustache is offline
Ik vond vooral de rol van Jelleke Veenendaal in dit geheel erg leuk.
Oud 31-05-2006, 18:48
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik vind dr gele pak prachtig.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:52
Verwijderd
Goed nieuws. Ik heb een hekel aan Rutte, maar in tegenstelling tot Verdonk kun je bij Rutte nog zeggen dat er een kleine kans bestaat dat de wereld niet enorm geholpen zou worden wanneer alles dat veel genetische overeenkomsten vertoont met het genetische afval dat hij verpersoonlijkt van de aardbodem wordt weggevaagd.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 19:10
REIE
REIE is offline
Citaat:
Sylph schreef op 31-05-2006 @ 19:40 :
Ook Rutte is een VVD-bal
LMAO hij draagt niet eens een das.

Ik vind Rutte een zeer geschikte man, al houdt hij er gedachtes op na ik eerder libertijns dan liberaal zou noemen. Op het eerste gezicht is hij tamelijk suf. De manier waarop hij zich uitdrukt is vaak onderdanig en gemaakt, alsof hij bang is ongenuanceerd over te komen. Ik vermoed dat dit is om zich scherper af te tekenen tegen Verdonk. Desalniettemin denk ik dat Rutte wel z'n mannetje weet te staan bij de komende verkiezingen.

Laatst gewijzigd op 31-05-2006 om 19:19.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 19:10
Supreme Dutch
Mjah, ik ben benieuwd wat er nu gebeurt in de peilingen. Ik vind alles best zolang er maar geen links kabinet komt.. Pvda, Groenlinks, Sp brrrr...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 19:12
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-05-2006 @ 19:52 :
Goed nieuws. Ik heb een hekel aan Rutte, maar in tegenstelling tot Verdonk kun je bij Rutte nog zeggen dat er een kleine kans bestaat dat de wereld niet enorm geholpen zou worden wanneer alles dat veel genetische overeenkomsten vertoont met het genetische afval dat hij verpersoonlijkt van de aardbodem wordt weggevaagd.

Dat verdonk 45% van de stemmen heeft gekregen toont natuurlijk ook alleen maar de intellectuele degeneratie van het VVD gros aan.

*Poor Jelle voor spek en bonen meedoen. Ik heb vandaag weer heel wat afgelachen
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-05-2006 @ 19:52 :
Optimistisch als altijd.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 19:20
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 31-05-2006 @ 19:44 :
De VVD heeft gekozen voor een flinke zetelverlies. Jammer, wat met Verdonk had de VVD nog wat kunnen bereiken.
Ik kan me ook goed voorstellen dat de VVD tenminste nog voor enige 'intellectuele' eerlijkheid kiest, hetgeen dan misschien zetelverlies oplevert, en niet voor misschien meer zetels door inhoudsloos, grof en dom quasi-stoer geschreeuw van zo'n halfbakken nazitroel.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 19:21
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Lijkt me een een betere keuze dan Verdonk. Rutte heeft meer politieke ervaring en kennis van zaken. En misschien kan hij nog wat zetels bij CDA en PvdA wegsnoepen. Aan de andere kant hebben Wilders en eventueel Pastors meer kans op zetels.
Oud 31-05-2006, 19:22
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 31-05-2006 @ 20:20 :
Ik kan me ook goed voorstellen dat de VVD tenminste nog voor enige 'intellectuele' eerlijkheid kiest, hetgeen dan misschien zetelverlies oplevert, en niet voor misschien meer zetels door inhoudsloos, grof en dom quasi-stoer geschreeuw van zo'n halfbakken nazitroel.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 19:28
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 31-05-2006 @ 19:44 :
Iig kunnen we 54% van de leden geen stemmentrekkend populisme verwijten.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 19:50
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Ik vind Rutte allesbehalve inhoudelijk of intelligent eerlijk gezegd. Volgens mij is het redelijk lood om oud ijzer.
Oud 31-05-2006, 19:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
REIE schreef op 31-05-2006 @ 20:10 :
LMAO hij draagt niet eens een das.
Kom op zeg, als er iemand de ultieme verpersoonlijking van ballerigheid is, is Rutte het wel. Die man is gewoon de VVD, qua uitstraling dan.
En een enorme Lul bovendien.

Maar wel beter dan Verdonk ja, dat spreekt voor zich.

Het liefst had ik echter onze Jelleke deze positie zien krijgen.
Oud 31-05-2006, 19:55
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Ik kan me ook goed voorstellen dat de VVD tenminste nog voor enige 'intellectuele' eerlijkheid kiest, hetgeen dan misschien zetelverlies oplevert,[...]
Wat versta je onder 'intellectuele' eerlijkheid?

Citaat:
[...]en niet voor misschien meer zetels door inhoudsloos, grof en dom quasi-stoer geschreeuw van zo'n halfbakken nazitroel.
Ach ja, het is natuurlijk zeer eenvoudig om Verdonk als Nazi uit te maken. Voor iemand die zich zelf een intellectueel waant, had ik wel wat beters verwacht.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 19:57
Verwijderd
@ nare man.

En verder, had niets anders verwacht.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 20:02
Guenevery
Guenevery is offline
Je zou toch gedacht hebben dat de VVD voor de zetels zou gaan. Maar nee, ze willen naar de inhoud. Beetje jammer dat ze die niet hebben... in iedergeval geen aansprekende inhoud. Kon je toch beter een publieksaapje er neerzetten. Dan komen ze misschien wel boven de 20 uit.

Voor het rode blok
Voor de VVD
Oud 31-05-2006, 20:06
Verwijderd
De VVD heeft wel enige inhoud, maar de meeste van hun standpunten zijn gewoon, stom.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 20:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 31-05-2006 @ 21:02 :
Je zou toch gedacht hebben dat de VVD voor de zetels zou gaan. Maar nee, ze willen naar de inhoud. Beetje jammer dat ze die niet hebben...
Leuk dat je jezelf tegen spreekt. Overigens is de NCPN in Nederland uitgestorven, dus behalve misschien de extremere SP'ers, op wie doelde je eigenlijk met het rode blok?

De VVD staat op dit moment op 34 zetels in de peiling, dus over de 25 heen komen zal niet zo'n probleem zijn.
Oud 31-05-2006, 20:11
Verwijderd
Nou, ik vind de hele SP wel een rood blok, en ook bepaalde groepen GL'ers en PvdA'ers zou ik er wel onder rekenen. Ik hoor er zelf trouwens niet toe, ik vind het vaak een beetje teveel lullen en te weinig vullen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 20:12
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-05-2006 @ 21:08 :
De VVD staat op dit moment op 34 zetels in de peiling, dus over de 25 heen komen zal niet zo'n probleem zijn.
Dat dacht men in februari 2001 ook. In mei 2002 had men echter een groot verlies te incasseren.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 20:31
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-05-2006 @ 21:08 :
Leuk dat je jezelf tegen spreekt. Overigens is de NCPN in Nederland uitgestorven, dus behalve misschien de extremere SP'ers, op wie doelde je eigenlijk met het rode blok?

Vreemd dat ik op een partij die uitgestorven is kon stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 20:32
remy476
remy476 is offline
*snik snik* ik denk als die VVD'ers die hun stem al gedaan hadden voor de ayaan-zaak dan had rita gewonnen. Ik stem nu sowieso niet op VVD maar op PvdV
Oud 31-05-2006, 20:50
Vice
Vice is offline
Citaat:
Sylph schreef op 31-05-2006 @ 21:11 :
Nou, ik vind de hele SP wel een rood blok, en ook bepaalde groepen GL'ers en PvdA'ers zou ik er wel onder rekenen. Ik hoor er zelf trouwens niet toe, ik vind het vaak een beetje teveel lullen en te weinig vullen.
Misschien een aantal extremen van de SP, maar GL zou ik niet onder het rode blok laten vallen en PvdA al helemaal niet.
Oud 31-05-2006, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 31-05-2006 @ 21:50 :
Misschien een aantal extremen van de SP, maar GL zou ik niet onder het rode blok laten vallen en PvdA al helemaal niet.
Daarom zeg ik ook: bepaalde groepen GL'ers en PvdA'ers.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 21:00
Vice
Vice is offline
Citaat:
Sylph schreef op 31-05-2006 @ 21:56 :
Daarom zeg ik ook: bepaalde groepen GL'ers en PvdA'ers.
Dan is het wel een heel klein groepje.
Oud 31-05-2006, 21:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 31-05-2006 @ 21:31 :
Vreemd dat ik op een partij die uitgestorven is kon stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen.
Electoraal uitgestorven. De kranten meldden een paar maanden geleden dat ze hun laatste plaatsje ergens in Noord-Groningen kwijt waren omdat de coalitie daar uit elkaar was gespat.
Oud 31-05-2006, 21:16
Sanctus
Sanctus is offline
Anyway, het betekent niet dat Rita helemaal geen rol zal spelen. Zoals Frank Vermeulen, de chef van de Haagse redactie van NRC Handelsblad, het analyseert:

"Nu Rutte heeft gewonnen betekent dit niet automatisch dat Rita Verdonk van het politieke toneel verdwijnt. In het voor de VVD meest positieve scenario zal zij zich schikken in de rol van ‘tweede man’. Zij kan dan, door als rechtsbuiten op te treden, proberen de rechterflank van het politiek spectrum te bedienen. Op die manier kan zij ook de koers van de VVD onder Rutte bijsturen."
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 21:17
T_ID
T_ID is offline
Overigens meende ik me te herinneren dat sommigen vonden dat de strijd om het lijsttrekkersschap een splitsing zou veroorzaken, nou, kennelijk niet dus. Was ook eigenlijk in de eerste plaats al niet te verwachten.

Verdonk steunt Rutte na nederlaag

Rita Verdonk staat achter Mark Rutte nu ze geen lijsttrekker is geworden. Ze wil samen met Rutte optrekken om van de VVD de grootste partij te maken."Op mij kun je rekenen."

Verdonk constateerde dat peilingen niet altijd betrouwbaar zijn."Daar was ik liever op een andere manier achter gekomen", zei ze. Rutte reageerde blij op zijn verkiezing tot VVD-leider. Hij zal blijven strijden tegen het beeld dat de VVD er alleen is voor de mensen die het al goed hebben.

"De interne strijd is het begin geweest en de VVD zal ook de externe strijd winnen", kondigde hij aan.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...99D6526F2.html

Laatst gewijzigd op 31-05-2006 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 22:44
Hulk
Hulk is offline
hmm vond het wel jammer toen ik het net hoorde, maar aan de andere kant stelt rutte het net of hij de komende tijd rita's handje stevig vast gaat houden.
op iets langere termijn denk ik niet dat dit de vvd stemmen zal kosten, maar eerder zal opleveren. dus het maakt me in principe weinig meer uit.
Oud 31-05-2006, 23:08
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-05-2006 @ 22:08 :
Electoraal uitgestorven. De kranten meldden een paar maanden geleden dat ze hun laatste plaatsje ergens in Noord-Groningen kwijt waren omdat de coalitie daar uit elkaar was gespat.
Ja, er zijn teveel alternatieven.

Mijn stem heeft ook niet mogen baten, had ik nu toch maar cu gestemd.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 23:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 01-06-2006 @ 00:08 :
Mijn stem heeft ook niet mogen baten, had ik nu toch maar cu gestemd.
Je bent er van op de hoogte dat de ChristenUnie naast zeer gristelijk ook nog eens zeer rechts is?
Oud 31-05-2006, 23:46
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-06-2006 @ 00:43 :
Je bent er van op de hoogte dat de ChristenUnie naast zeer gristelijk ook nog eens zeer rechts is?
Zou je denken?
Oud 31-05-2006, 23:47
Verwijderd
goed zo, ik vind rutte een betere politicus qua uitstraling en vertoon als mevr. verdonk, als ik eerlijk mag zijn. en beetje zielig dat de "vvd" stemmers over gaan lopen naar die rechtse schreeuwlelijkerds, aangezien ze dus gewoon rechtse stemmers waren ipv vvd aanhang...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 02:52
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Foutje van teletekst:

Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 03:15
Supreme Dutch
Mjah, ik heb nu natuurlijk wel weer theorieen over de invloed van de (s)linkse media in deze..

De meest bekende is dat mensen graag op de winnaar stemmen (daarom zouden de linkse partijen in de peiling vaak meer zetels dan bij de uiteindelijke uitslag, al heb ik dat nooit bewezen gezien), dus dan heb je een soort van selffulfulling prophecy..

Maar je kan natuurlijk ook zeggen.. De Rutte-supporters gingen allemaal stemmen omdat ze bang waren dat Verdonk ging winnen, en de Verdonk-stemmers dachten dat het niet meer hoefde, omdat ze toch al gewonnen hadden.

2 compleet tegenovergestelde theorieen, waarvan er waarschijnlijk geen een van klopt

Ik wens jullie allen een fijne dag en ik hoop dat jullie even van deze overwinning zullen genieten. Ik kan me er nu allemaal even niet druk om maken.. Ik ben namelijk wel benieuwd naar hoe het toekomstige kabinet van Pvda en de gelijkgestemde NVD het samen gaan doen als kamermeerderheid
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 07:15
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 31-05-2006 @ 19:36 :
Ben ik wel blij mee. Denk dat Rita meer stemmen had getrokken.
Oud 01-06-2006, 08:37
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
godzijdank, want ik mocht die enge tante van een verdonk niet echt.

rutte is saai en emotieloos - VVD ten voeten uit, dus.
Reageren

Regels voor berichten