Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2006, 20:20
Verwijderd
Echt zo'n ontzettend irritant probleem waar je veel over vindt, maar eigenlijk nooit een antwoord

Sinds een paar dagen werkt mijn computer niet echt lekker meer. Als ik aan het surfen ben en ik sluit een Internet Explorer-venster af, dan is het systeem daarna eventjes 0,75 seconde niet bruikbaar. Muis- en toetsaanslagen komen dan niet door. Dat is met name behoorlijk vervelend als je even een IE-venster wil afsluiten en snel iets anders wilt aanklikken, dat lukt dan gewoon niet.

Heb al tig keer spyware- en virusscans gedaan. Iemand dit ook? En ajb. geen 'gebruik Firefox'-kutantwoorden, bvd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2006, 20:42
M@rco
M@rco is offline
Al geprobeerd om met CCleaner (www.ccleaner.com) alle tijdelijke internetbestanden te wissen?
Oud 31-05-2006, 20:48
Verwijderd
Nog niet met CC maar wel op allerlei andere manieren. Maar ik zal het 'ns proberen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 20:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Gebruik Fir....

Ik denk dat het best spyware kan zijn; iets wat actief wordt of iets nodig moet gaan doen zodra je IE afsluit. Spyware scans scannen alleen op een klein deel bekende spyware; kijk eens handmatig naar je register, actieve processen en actieve services (run: services.mcs). En tja als je het probleem blijft houden en toch graag in het warme bedje van bill gates wilt blijven (), dan maar reinstallen? Repair installatie kun je ook doen; blijven veel instellingen mee behouden.
Oud 31-05-2006, 20:59
Verwijderd
Ja ehm, to Windows or not to Windows is even helemaal niet de issue hier. Het heeft altijd prima gewerkt, ik ga niet toevallig op een compleet ander OS en andere browser overstappen ineens.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 21:10
Enlightenment
Enlightenment is offline
Haphap..

Nouja andere browser overstappen is altijd een optie natuurlijk. Sommige dingen in windows 'fix' je niet meer is mijn ervaring. Dan wordt het tijd voor een reinstall; iets waar ik een hekel aan heb (vervelende ervaringen met windows 98 komen dan naar boven).
Oud 01-06-2006, 09:30
marrel
marrel is offline
Windows hoort ook gewoon normaal te werken, alsof ff nooit problemen heeft.

Iig, wel raar dat het alleen bij IE is, spyware werkt meestal tochwel traagheid op bij alles wat je doet, miss idd je computer opschonen qua tijdelijke bestanden
Oud 01-06-2006, 10:26
Verwijderd
Ja, is het niet zo dat je één van die vage opties hebt aangevinkt die je chache of cookies schoonmaakt zodra je IE dichtgooit? Ik kan me voorstellen dat dat even tijd kost als je een redelijke browse-sessie achter de rug hebt.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 15:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
marrel schreef op 01-06-2006 @ 10:30 :
Windows hoort ook gewoon normaal te werken, alsof ff nooit problemen heeft.

Iig, wel raar dat het alleen bij IE is, spyware werkt meestal tochwel traagheid op bij alles wat je doet, miss idd je computer opschonen qua tijdelijke bestanden
Veel spyware is speficiek geschreven voor IE; en IE heeft ook een heel open architectuur waardoor heel gemakkelijk toolbars en weet ik veel niet wat toegevoegd kan worden, zichtbaar danwel onzichtbaar. Grote kans dus dat er wat aan IE geknaagd heeft, waar hij last van heeft. En dan is het nog de vraag wat het doet; je bankgegevens/creditcardinformatie doorsturen?
Oud 01-06-2006, 15:36
M@rco
M@rco is offline
Als hij al meerdere keren met verschillende programma's heeft gescand dan lijkt spyware me hier toch niet echt aan de orde. Bovendien mag je van een S&M mod toch ook wel verwachten dat die geen spyware op z'n computer heeft Als je een beetje je hersens gebruikt krijg je het ook gewoon niet.
Oud 01-06-2006, 17:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Sorry maar als je IE gebruikt loop je zeker risico, ook al heb je automatische updates aan staan. Microsoft houdt zich meestal aan de maandelijkse patchdag; ook als dat betekent dat hun klanten 20 dagen lang een remote data execution vulnerability hebben. Er hoeft maar een site (of advertentie!) te zijn die zo'n vuln uitbuit en je bent al geinfecteerd. Deze vuln b.v. dateert nog van eind april en is nog steeds unpatched:
http://secunia.com/advisories/19762/

Wat betreft het scannen van spyware: je begrijpt hopelijk wel dat alleen de meest bekende spyware herkend wordt; het overgrote deel wordt niet herkend en veel varianten van bekende spyware kan ook niet (helemaal) verwijderd worden. Spyware wordt ook regelmatig geupdate en voor antispywaremakers is het eigenlijk dwijlen met de kraan open. Niet voor niets is spyware een veel grotere bedreiging dan (worm)virussen.

Laatst gewijzigd op 01-06-2006 om 17:21.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 18:06
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-05-2006 @ 22:10 :
Haphap..
(...)
Offtopic:

/me ziet z'n posts ineens drastisch dalen door een ingreep van nare man

Oud 01-06-2006, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-06-2006 @ 18:18 :
Sorry maar als je IE gebruikt loop je zeker risico, ook al heb je automatische updates aan staan. Microsoft houdt zich meestal aan de maandelijkse patchdag; ook als dat betekent dat hun klanten 20 dagen lang een remote data execution vulnerability hebben. Er hoeft maar een site (of advertentie!) te zijn die zo'n vuln uitbuit en je bent al geinfecteerd. Deze vuln b.v. dateert nog van eind april en is nog steeds unpatched:
http://secunia.com/advisories/19762/
Ja yadda yadda, die preken hoef ik niet te horen. Het had overigens ook helemaal niets te maken met spyware, maar eenvoudigweg met het gebruik maken van de language bar en Japanse tekst-input. Had ik ook wel kunnen weten, want op een andere computer van me zorgde dat ook al voor dit probleem.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 20:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Firefox doet standaard chinees/japans zonder problemen.

Maar fijn dat je probleem opgelost is.
Reageren

Regels voor berichten