Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2006, 19:48
Livná
Livná is offline
Ik ga van de zomer naar Ierland.
Nog suggesties wat ik écht niet mag missen?
Advertentie
Oud 02-06-2006, 19:23
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Ik ga ook naar Ierland

Mss is t handig om even te vermelden welk deel van Ierland je gaat bezoeken. Ik lees veel over 't land en vooral over Dublin omdat ik daarheen ga, maar mss ga jij wel heel ergens anders heen...
Oud 02-06-2006, 19:25
Livná
Livná is offline
Je hebt gelijk! Goed punt. Ik ga vooral naar het westen.
Oud 03-06-2006, 23:22
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Als je naar t westen gaat => shoppen in Galway (voor de rest is d'r niets te zien in die stad ofzo..) Verder.. ik weet niet waar je precies heen gaat maar als je naar Clifden gaat, fiets huren & sky road fietsen (of lopen (slecht idee overigens.. is niet fijn )) en ehm.. weet ik zo gauw niet.. ga ik over nadenken!

In Dublin: St. Stephens Green! Koop een boek/tijdschrift en ga daar lekker in t zonnetje in t gras zitten! Verder vond ik die gevangenis daar erg gaaf (kilm(?) gaol) (wel ver van t centrum trouwens, best wel ver lopen..) en verder is de guinness brouwerij wel een must-see.

Tis nu laat en weet niet precies wat te vertellen. Maar als je specifiekere vragen hebt stel ze! Ik heb bijna 2 maanden in Ierland gezeten in Clifden en nog een paar dagen Dublin..
Oud 09-06-2006, 21:57
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Hmmm, westen schijnt prachtig te zijn! Wil ik ook graag nog eens heen Maarre, idd, Galway schijnt idd wel leuk te zijn. Artemis zegt dan vooral voor t shoppen en ik geloof r meteen, ben er zelf nooit geweest. Qua natuur de kust

Altijd handig: http://www.irelandwest.ie/

edit: ik wil van artemis nog wel wat uitgaanstips hebben als ze ze weet
Oud 10-06-2006, 11:04
Verwijderd
Renvyle is heel erg mooi..
Dat is een super klein plaatsje in het Westen, in Connemara (http://www.irelandwest.ie/content.asp?id=103). Sowieso prachtige kust daar.
Het appartement/hotel daar (www.renvyle.com) was ook super mooi, maar dat terzijde.

Verder was de Temple Bar in Dublin erg leuk (soort 'uitgaanscentrum' met allemaal pubs) en voor de rest weet ik het even niet, ben namelijk de afgelopen keer bijna het hele land doorgeweest en kan me niet meer echt herinneren wat op de kust van het Westen na verder nog heel mooi was.

Maar veel plezier! Zou ook wel weer terug willen.
Oud 10-06-2006, 11:17
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 04-06-2006 @ 00:22 :
Verder.. ik weet niet waar je precies heen gaat maar als je naar Clifden gaat, fiets huren & sky road fietsen (of lopen (slecht idee overigens.. is niet fijn ))
Lopen is een fantastisch idee juist!
Maar niet verdwalen in de bogs

Ik moet mijn reisdagboek maar eens gaan overtypen
Oud 10-06-2006, 17:32
Livná
Livná is offline
Dank jullie wel!
Ik heb al best n idee waar we heen gaan enzo, en ik hoop dat ik zal verdwalen want verdwalen is erg fijn. Dan zie je de mooiste plekken..

Maar bring on some more.
Oud 10-06-2006, 21:14
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 10-06-2006 @ 12:17 :
Lopen is een fantastisch idee juist!
Maar niet verdwalen in de bogs

Ik moet mijn reisdagboek maar eens gaan overtypen
Haha, ik dacht ook dat lopen een geweldig idee was, maar ik had niet verwacht dat 't zooo lang was! Ik hoopte dat je dus een rondje kon lopen langs die weg, en dat kon ook, maar dan moest je erg ver lopen! En t was heel warm dus halverwege de terugtocht heb ik verder gelift
Oud 11-06-2006, 17:00
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Livná schreef op 10-06-2006 @ 18:32 :
Dank jullie wel!
Ik heb al best n idee waar we heen gaan enzo, en ik hoop dat ik zal verdwalen want verdwalen is erg fijn. Dan zie je de mooiste plekken..

Maar bring on some more.
Verdwalen is ook fijn, maar de laatste bus terug naar Galway ging vrij vroeg. Ik had nog anderhalf uur om 15 kilometer terug naar Clifden af te leggen en ik stond midden tussen metershoge begroeiing met allemaal stroompjes en poelen eronder ^^

@ArtemisQ:
Ik blijf bij lopen. Dan kun je de hele tijd afdwalen, naar dat kasteel gaan, en dat beeld voor de stichter van het dorp, of een overwoekerde boerderijruïne <3. Of daar bij het uiteinde van het schiereiland bij de vuurtoren ben ik van het klif omlaag geklommen enzo. Dat is toch allemaal maar lastig met fiets

Regels voor berichten