Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2001, 16:02
marloesvankats
marloesvankats is offline
Ik zit nu in VWO-5 en moet een onderwerp voor mijn PWS(profielwerkstuk) vaststellen. Ik hoop dat iemand(die bijv nu in de examenklas zit) mij een leuk idee kan geven op gebied van economie...wat een beetje uitvoerbaar is. Alvast bedankt

1
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2001, 12:09
NN
NN is offline
Als ik een economisch profielwerkstuk zou moeten maken zou ik een onderwerp als de overheidsbegroting (afgelopen dinsdag=prinsjesdag net weer bekend gemaakt) wel interessant vinden.
Oud 27-09-2001, 21:05
luckyleo
luckyleo is offline
Zelf heb ik mijn profielwerkstuk ook bij economie en ik doe het over de overschakeling van de gulden op de euro.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2001, 11:53
Tampert
Tampert is offline
ik ken iemand die het over de chinese economie heeft gedaan.
Oud 09-11-2001, 13:38
lotje!!
lotje!! is offline
Ik zit ook in 5 VWO en moet profielwerkstuk maken..ik doe het denk ik over flexibilisering vd arbeid!is lekker makkelijk denk ik
Oud 10-11-2001, 14:57
@Moon
@Moon is offline
hey ik moet ook een profielwerkstuk maken. Ik heb ook nog totaal geen idee, maar wat me wel leuk lijk is om over aandelen te hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 10:29
Verwijderd
kPN dingetjes.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 15:55
mij1985
mij1985 is offline
(nut & noodzaak van) RECLAME, en dan bv. zelf ook een reclamespotje gaan maken! Doen wij ook, is wel lachen! Naast dit reclame spotje kun je dan bijvoorbeeld ook nog klein werkstukje maken (studielasturen verdelen zegmaar)

Suc6 ermee!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 23:13
Lyx
Lyx is offline
Beurskrach...
Theorie van Keynes ( klopt tegenwoordig nie meer 100% )
aandelen vs sparen
Oud 15-11-2001, 15:12
euro
euro is offline
Wallstreet
Oud 15-11-2001, 15:49
Verwijderd
Ik heb hem errug simpel (aardige lerares!):
Een gefingeerde aandelenportefeuille: Je krijgt E10.000 (ja, 10.000 euro ja) en daar moet je over een periode van 4 maanden zoveel mogelijk geld van maken op de echte aandelenmarkt. Alles is natuurlijk virtueel (jammer ). Je mag tot en met de derde maand nog aandelen verkopen en kopen en je moet je geldbedrag zo goed mogelijk benutten. Misschien een ideetje???
Met citaat reageren
Oud 20-11-2001, 23:36
Xtreem
Xtreem is offline
- liberalisering benzine markt
- herstructurering WAO
- EU
- Technische analyse (ok, is meer meo...)

slechts paar van mijn id tjus
Oud 21-11-2001, 13:43
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
nou .. heb je al aardig wat ..

- euro <-> gulden
- beleggen (<-> sparen)
- KPN dingetjes
- opzetten bedrijf (ondernemen)
- reclame
- beurskrach

en nog wat ...

En anders zoek je even tussen de werkstukken bij economie .. Staan vast nog wel wat onderwerpen tussen ..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 10:00
Verwijderd
Citaat:
DutchECK schreef:
Ik heb hem errug simpel (aardige lerares!):
Een gefingeerde aandelenportefeuille: Je krijgt E10.000 (ja, 10.000 euro ja) en daar moet je over een periode van 4 maanden zoveel mogelijk geld van maken op de echte aandelenmarkt. Alles is natuurlijk virtueel (jammer ). Je mag tot en met de derde maand nog aandelen verkopen en kopen en je moet je geldbedrag zo goed mogelijk benutten. Misschien een ideetje???

jahaa wij moeten er 40 uur werk per persoon insteken... dit zou ik veel leuker vinden...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 15:41
Verwijderd
Ik zou iets over de euro doen. Ik doe daar namelijk ook mijn profielwerkstuk over, je kunt er echt superveel info over vinden.

Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 14:27
Mabo
Mabo is offline
De Euro is een goed ID...Je kan het ook over de veranderde economie houden in een ex-communistisch land als China, of over een economische organisatie als de Werldbank of WTO.
Reageren

Regels voor berichten