Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2006, 14:14
Miss_Precious
Miss_Precious is offline
Hoi medeforummers,

Ik heb gisteren een samengestelde pc gekocht maar ik heb het grote vermoeden dat de pc te warm wordt. Als ik in de bios kijk dan geeft hij namelijk aan dat de CPU temperatuur zo rond de 80 graden is. Deze onderdelen zitten erin:
Intel Pentium D 820
Asus P5LD2 sound Gb-LAN RAID
Asus EN7600GS Silent/HTD
1 gb ddr2 ram
Maxtor DiamondMax 10 6V300F0, S-ATA 2

De koeler zit goed op de processor vast, hij beweegt zeer miniem. En ik heb een behuizing met een casefan erin en een voeding van 300 Watt. Kan iemand me helpen uitzoeken waar het probleem ligt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2006, 15:03
J-roenn
J-roenn is offline
is idd te warm, gewoon teruggaan naar die winkel....
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 16:56
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Teruggaan naar de winkel en een betere CPU cooler eisen! (of gewoon het stekkertje van de cooler op het moederboard pluggen? )
Oud 03-06-2006, 19:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je processor produceert veel hitte en heeft waarschijnlijk geen goede koeler gecombineerd met een slecht airflow. Welke shop heeft deze pc voor je samengesteld? Die zou in de "hall of shame" mogen.
Oud 04-06-2006, 09:29
Verwijderd
Ik heb ook dat mobo, maar dan de Pentium D 930.
de eerste keer werdt deze ook 80 graden.
bij mij was het zo dat die koelpasta die van te voren al is aangebracht zich zelf moet hechten aan de koelribben. dit gebeurt als deze warm word. ik had hem er afgehaald en weer opnieuw opgezet en toen bleef deze mooi 30/35 graadjes Celsius.

je kan even zelf een druppeltje koelpasta aanbrengen, maar zeker niet te veel!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 10:50
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
lullow schreef op 04-06-2006 @ 10:29 :
Ik heb ook dat mobo, maar dan de Pentium D 930.
de eerste keer werdt deze ook 80 graden.
bij mij was het zo dat die koelpasta die van te voren al is aangebracht zich zelf moet hechten aan de koelribben. dit gebeurt als deze warm word. ik had hem er afgehaald en weer opnieuw opgezet en toen bleef deze mooi 30/35 graadjes Celsius.

je kan even zelf een druppeltje koelpasta aanbrengen, maar zeker niet te veel!
nadat je je koeling van je cpu hebt gehaald moet je telkens nieuwe koelpasta aanbrengen, omdat er anders luchtbelletjes in gaan zitten die de koeling bemoeilijken.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 11:06
Allochthony
Allochthony is offline
Ik lees hier 30/35 graden, mijn AMD 3500+ 64 is ongeveer rond de 45 graden, is dat te warm?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 12:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 04-06-2006 @ 12:06 :
Ik lees hier 30/35 graden, mijn AMD 3500+ 64 is ongeveer rond de 45 graden, is dat te warm?
Nee onder de 55 graden is prima. Mits je sensor niet teveel afwijking heeft tenminste.

Maar het maakt wel een groot verschil of je test als je processor zit te niksen (in windows) of als hij heel druk bezig is (tijdens een spel). Dus het beste kijk je naar de temperatuur tijdens het gamen.
Oud 04-06-2006, 13:22
Allochthony
Allochthony is offline
Ik keek net nadat ik mijn PC opnieuw opstarten met de reset knop tijdens een spel, in de bios.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 13:24
Verwijderd
Is die 7600 Silent een model met grote passieve heatpipe koeler? Zoja, dan kun je dat soort temperaturen verwachten. Ik heb zelf ook een ASUS-videokaart uit die Silent-serie. Het is logisch dat de temperatuur van de kast intern, en dus ook van de processor, erg oploopt met zo'n videokaart. Dat ding heeft van zichzelf immers gewoon geen airflow, er zit geen ventilator op. Je bent helemaal afhankelijk van de airflow die je kastkoelers opwekken en als die niet hoog is, dan krijg je inderdaad extreme temperaturen.

Zelf zou ik nooit een Silent-kaart van Asus gebruiken in combinatie met een kacheltje als de Pentium 4. Sowieso zet ik mijn twijfels bij het nut van passief gekoelde snellere kaarten. Ik heb zelf de 6600 TOP/Silent, een gewone non-GT 6600 dus, en die wordt al bloedje heet na een paar uurtjes gamen. Met die dingen moet je echt oppassen, je moet ze alleen gebruiken als je weet waar je mee bezig bent, anders zit je straks met snel slijtende harde schijven en CPU-fans die overuren maken.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 16:13
Miss_Precious
Miss_Precious is offline
Het probleem ligt bij de koeler. De kast heeft 3 fans dus ik vermoed dat het probleem daar niet is. Ik heb tot nog toe alleen in de bios gekeken en verder niet windows gedraaid. De begintemperatuur van de CPU is gewoon belachelijk hoog
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten