Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2006, 13:03
TisKicking
TisKicking is offline
Ik ben nu op zoek naar een kot in leuven, maar twijfel een beetje tussen een echt kot (gedeelde keuken en sanitair) of een studio (met je eigen keukentje en sanitair). Ik hoor zeggen dat een gewoon kot beter is als eerstejaars omdat je dan sneller mensen leert kennen, maar je eigen sanitair hebben is wel heel handig natuurlijk...


Wat zou jij kiezen en waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2006, 13:15
Verwijderd
Dat 'mensen leren kennen'-argument is natuurlijk bullshit, want de kans is even groot dat je één of meer onuitstaanbare huisgenoten treft, waardoor je op dat moment wenst dat je weer een studio had genomen. Mensen kennen doe je sowieso niet via de toevalligheden van het huis waar je woont, maar door je eigen initiatief, namelijk op je studie, op de vereniging, in de kroeg e.d.

Wat jij doorslaggevend vindt moet je zelf bepalen, persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit dat ik sanitair, keuken en dergelijke moet delen, maar er zijn ook mensen die extreem op hun privacy zijn gesteld, die zullen liever voor een studio kiezen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 13:28
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
>> De Kantine
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 13:52
Verwijderd
Ik zou niet in m'n eentje een apartementje willen hebben, omdat ik het gezellig vind om in de keuken nog eens mensen tegen te komen. Ik eet zelden alleen thuis, maar die keren dat ik het doe, is het leuk dat ik met ganggenoten kan praten. Daarbij vind ik het leuk om op dinsdagavond samen tv te kijken of om af en toe samen te eten en uit te gaan. Maar ik heb het dan ook getroffen met mijn ganggenoten en ik houd er niet echt van om alleen te leven... Als het je niet uitmaakt dat je op een luie thuiszitdag de hele dag niet praat, moet het geen problemen opleveren.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 16:13
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
dat hangt af van je eigen instelling. zelf vind ik het handig om een eigen keuken etc. te hebben, en mensen ontmoet je toch wel. alleen leer je huisgenoten wel beter kennen dan bv je buren, meestal dan.

wel jammer als het idiote aso's zijn dan, die huisgenoten, maar dat kun je met buren ook treffen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 16:22
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
mwah, we leven hier langs elkaar heen in hetzelfde huis en ik zit soms met een huisgenote te paffen in de keuken, that's it en het bevalt prima. Maar dat komt overeen met een kop koffie drinken met de buurvrouw
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 16:25
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb zelf gekozen voor een eigen appartementje. Juist vanwege de rust en het alleen maar last hebben van je eigen zooi. Het is wel ongezelliger, je bent echt altijd alleen tenzij je zelf iemand meeneemt oid. Sommige mensen zouden er echt gek van worden, die hebben soort van meer aanspraak nodig.
Tja, zelf vind ik het gewoon heerlijk om geen last te hebben van huisgenoten die van alles doen wat hun uitkomt. Logisch wel, maar als ik tentamen heb en wil slapen dan kan ik dat in principe zonder last te hebben van anderen. Maar andersom ook, als ik bedenk om om half 2 te gaan afwassen s'nachts dan kan ik dat doen aangezien niemand last van me heeft. Hetzelfde geld voor dingen als afwas, nu kan ik het gewoon rustig laten staan, ik kan schoon gaan maken wanneer ik wil, zit niet met de ergenis van zo'n schoonmaakrooster waar niemand zich aan houd.
Dit wil overgens niet zeggen dat ik niet in een huis met huisgenoten zou kunnen wonen hoor, ook een poos gedaan en dat ging prima, maar dit heeft toch echt mijn voorkeur.
Je moet zelf kijken wat het beste bij jou past. Vraag je af of je er tegen kan dat je veel alleen bent. Daar zit denk ik met name het punt en een stuk minder of je de keuken en of het sanitair moet delen. Ik zit zelf ook bij een studentenvereniging en dat vind ik zelf eigenlijk wel zo fijn. Als ik dan s'avonds behoefte heb aan mensen om me heen kan ik gewoon daar langs gaan. Dat is overgens ook een prima manier om mensen te leren kennen, alleen moet je dan wel een vereniging hebben die bij je past. Ook bij je studie leer je mensen kennen, dus ik zou dit in ieder geval niet zo als argument gebruiken voor een huis met huisgenoten of niet. Echt, of je er zelf tegen zou kunnen alleen te wonen is het belangrijkste, ik ken er genoeg die daar echt gek van zouden worden en anderen die juist liever alleen zouden zitten.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 16:34
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 04-06-2006 @ 17:13 :
wel jammer als het idiote aso's zijn dan, die huisgenoten, maar dat kun je met buren ook treffen.
Ik wou net zeggen. En bij huisgenoten kun je ze er makkelijker op aanspreken en ze eventueel terugpakken als ze zich lomp gedragen dan bij buren, helemaal als het van die ongelooflijke aso-buren zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 20:11
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Ik zit zelf op kamers in Gent. Een studio is sowieso ongeveer 50 euro duurder + je bent dan echt op jezelf uitgewezen. Het hangt inderdaad wel af van in welk huis je terecht komt want een vriend van me heeft ook een studio die bij een gebouw hoort met veel kamers, en hij kent daar wel veel studeren. Douche is enkel een probleem als je allemaal op hetzelfde tijdstip wilt douchen. Je moet natuurlijk wel de gemeenschappelijke delen proper houdt, wat betekent dat je ook andermans vuil op kuist. In een studio heb je dat niet, maar dan zit je dan ook wel echt alleen, ik kom af en toe nog eens iemand tegen op de gang om een praatje mee te doen of samen te eten...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 20:17
T!ne
Avatar van T!ne
T!ne is offline
Een studio op zich is al duurder. Ik zou voor een kot kiezen. Vele studenten hebben me al verteld dat je vaker in een studentenrestaurant zal gaan eten dan zelf koken (al hangt dat natuurlijk van persoon tot persoon af).
Wat ga je trouwens studeren?
__________________
Having again my favourite dream.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 20:22
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
in principe op kamers vanwege, voornamelijk, het 'mensen leren kennen'-argument

maar een buitenkansje betreft een studio (dus groot voor weinig, prima gelegen, meubels, chill uitzicht, stoere indeling van het gebouw etc) moet je natuurlijk pakken

heel simpel eigenlijk
__________________
man, it must be great being you watching me.

Laatst gewijzigd op 04-06-2006 om 20:27.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 21:20
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Als het is voor studeren in een andere stad, dan zou ik voor een kamer gaan. Als het is om echt op jezelf te wonen met daarbij een standaard werkweekje dan eerder een studio. In dit geval zou ik een kamer kiezen. En wat betreft het sanitair delen: als je dat goed onderhoudt en elke week om de beurten schoonmaakt dan is dat qua properheid niet zo'n probleem.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 21:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben in Leuven op kot gezeten met gedeelde voorzieningen en dat beviel me prima. We hadden twee douches op acht personen en dat was zeker genoeg. Het is in het hele jaar maar ee keer gebeurt dat we met zijn tweeen tegelijk onder de douche stonden. Toilet stond je soms wel even te wachten maar nooit lang. De keuken delen vond ik juist gezellig. Ik haat alleen eten. Tuurlijk heb je dan ook andersmans troep om je heen maar als je goede afspraken maakt hoeft dat geen probleem te zijn. Bij ons werden de gezamelijke ruimtes ook elke week schoongemaakt door een schoonmaker zodat je dat niet zelf hoeft te doen en het alleen bij hoeft te houden.

Vrienden van mij zaten in een studio en hadden het ook erg naar hun zin maar zagen wel minder mensen om zich heen. Het ligt een beetje aan jezelf of je dat nodig hebt of niet. Zelf ben ik heel sociaal ingesteld en hb ik echt mensen om me heen nodig. Ik zit nu op een kamer met maar een huisgenootje en dat is eigenlijk te weinig voor me.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 22:59
Verwijderd
Citaat:
T!ne schreef op 04-06-2006 @ 21:17 :
Een studio op zich is al duurder. Ik zou voor een kot kiezen. Vele studenten hebben me al verteld dat je vaker in een studentenrestaurant zal gaan eten dan zelf koken (al hangt dat natuurlijk van persoon tot persoon af).
Wat ga je trouwens studeren?
Koken met vrienden, nog veel beter. (Wij krijgen overigens wel altijd het commentaar dat we geen echte studenten zijn; schijnbaar mogen we geen kip marineren of gerechten met meer dan 3 gangen maken om erbij te horen).
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 23:25
PV
PV is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-06-2006 @ 23:59 :
Koken met vrienden, nog veel beter. (Wij krijgen overigens wel altijd het commentaar dat we geen echte studenten zijn; schijnbaar mogen we geen kip marineren of gerechten met meer dan 3 gangen maken om erbij te horen).
Meer dan 3 gangen is ook wel overdreven voor een doordeweekse avondmaaltijd hoor... wat eet je dan wel niet allemaal? soep en een toetje, oke, maar meer dan dat
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 08:35
TisKicking
TisKicking is offline
Citaat:
T!ne schreef op 04-06-2006 @ 21:17 :
Een studio op zich is al duurder. Ik zou voor een kot kiezen. Vele studenten hebben me al verteld dat je vaker in een studentenrestaurant zal gaan eten dan zelf koken (al hangt dat natuurlijk van persoon tot persoon af).
Wat ga je trouwens studeren?
't zal rechten worden!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 11:16
T!ne
Avatar van T!ne
T!ne is offline
Oh tof Ik ga ook in Leuven studeren volgend jaar en ben ook op zoek naar een kot
__________________
Having again my favourite dream.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 12:46
Verwijderd
Mijn zusje heeft een studio (met eigen keukentje en douche, alleen geen eigen toilet) in een huis waar alleen maar studenten wonen (er is nog één andere studio, verder gewoon kamers), maar ze eet over het algemeen met de andere studenten uit het huis (ze kookt zelf in haar eigen keuken en eet het dan op in de gezamelijke keuken of bij iemand op de kamer ofzo).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-06-2006, 15:08
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mij leek het altijd veel prettiger om je eigen keukentje en badkamertje te hebben, omdat je dan geen rekening met andere mensen moet houden en zovoorts...

Maar nu ga ik met drie vriendinnen in één "huisje" wonen en dat lijkt me ook wel weer leuk. Het is ook maar net waar je tegenaan loopt, hè?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Zelfstandige kamers
claudia139
1 28-01-2014 15:41
Werk, Geld & Recht Kamer huren
Heer Wil
17 20-03-2013 12:58
Werk, Geld & Recht Studiegeld betalen; praktisch geen optie... HELP!
Isabelleputs
30 25-11-2012 21:40
Muziek Studio topic
DeadNation
22 20-01-2007 11:47
Algemene schoolzaken Studie in Nederland of in België?!
Verwijderd
156 26-02-2006 21:16
Lifestyle In wat voor soort huis wil je (later) wonen?
Quiana
62 15-10-2002 20:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.