Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2006, 20:06
Pruttel
Pruttel is offline
Ik heb nu iets langer dan 1,5 jaar een vriend.
We hebben het heel leuk samen, en af en toe zijn er wel eens wat minder leuke dingen, maar verder gaat het goed.
Nu zit het zo, dat ik iets meer dan een half jaar geleden een jongen ben tegengekomen. Hij is 11 jaar ouder dan mij. We hebben elkaar toen bij toevalligheden een paar keer in het echt gezien en verder heel veel gepraat via de mail. Nou ja, hij was op dat moment bezet en ik ook.
Maar toch had ik iedere keer weer kriebels in m'n buik. Omdat hij dat ook zo voelde hebben we toen besloten niet meer met elkaar te mailen en geen contact meer te hebben.
We hebben toen afgesproken dat we elkaar na een paar maanden wel weer eens zouden laten weten hoe het met elkaar ging.

Nou, in de tussentijd heb ik nog wel vaker aan hem gedacht. En me voorgesteld hoe het zou zijn als we wel iets met elkaar zouden hebben. Maar ik was gewoon ontzettend blij met m'n vriendje en dat wilde ik ook graag zo houden.

Maar 2 weken geleden heeft hij me weer gemaild, gewoon om te vragen hoe het met me ging en om wat te kletsen over films en muziek. Maar het is in het afgelopen half jaar dat we elkaar niet hebben gesproken ook uitgegaan met z'n vriendin.
Ondertussen beginnen weer een beetje de kriebels bij mij naar boven te komen. En ik vind het heel fijn enzo, maar ik voel me ook schuldig tegenover m'n vriendje. Ik wil hem eigenlijk helemaal niet kwijt, maar ik kan die andere jongen niet meer uit m'n gedachten krijgen.

Ik weet dus totaal niet wat ik moet doen. Sowieso al niet omdat hij 11 jaar ouder is. En ja, nu ben ik eigenlijk gewoon op zoek naar wat tips en advies.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2006, 20:13
Thee Muts
Thee Muts is offline
Als ik in een relatie van 1,5 jaar tijd tot 2 keer toe gevoelens zou krijgen voor een ander, zou ik toch wel gaan twijfelen aan mijn relatie denk ik. Ook al zou ik mijn vriend niet kwijt willen, geeft de relatie mij dan nog wel genoeg? Waar komen die gevoelens voor een ander vandaan? Tuurlijk, gevoelens voor een ander kunnen je altijd overkomen. Maar 2 keer op zo'n korte tijd, lijkt me toch niet heel geruststellend...

Ik denk dat je gewoon heel goed bij jezelf na moet gaan wat je wil. Heb je je vriend al verteld over jouw gevoelens? Dat is naar hem toe wel zo eerlijk en voor jou zal het denk ik ook wat rust geven. Bovendien weet jouw vriend dan een beetje wat er in jou om gaat en komen eventuele beslissingen die jij zou maken, minder onverwachts voor hem.

En bedenk voor jezelf of de gevoelens voor die andere jongen wel echt zijn. Of komen die nu opeens weer op omdat je weet dat hij weer vrij is en jij een kans maakt en hij dus opeens wat minder onbereikbaar is? En is hij het waard om jouw huidige relatie op te geven? Of wil je je huidige relatie wel opgeven, maar niet voor hem, en heeft hij je alleen wakker geschud?
Oud 05-06-2006, 22:12
Optima
Optima is offline
kriebels komen en gaan, en zijn geen garantie voor een fijne relatie zoals je die nu hebt. Tuurlijk kun je affectie hebben voor een ander, maar of je er ook daadwerkelijk verliefd op wordt is volledig afhankelijk van jou, en of je meer tijd in die jongen gaat steken.

niet doen dus. Lekker bij je vriend blijven, en accepteren dat de kriebels wel overgaan, en dat houden van en een relatie veel lekkerder is
Reageren

Regels voor berichten