Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2006, 11:50
Judy2
Judy2 is offline
Ik vind zelf dat ik met een klein probleempje zit...MAAAAr misschien is er nog iets aan te doen, want het is nog geen defintief tentamenrooster.

Ik heb het voorlopige tentamenrooster gezien en het schijnt dat ik mijn afsluitingstoets frans en een biologieproefwerk op een dag heb. In frans ben ik heel erg slecht en biologie moet ik heel erg goed maken om nog over te kunnen. Ik vind het niet erg dat ik ze allebei op een dag heb, maar het een komt na het ander en het duurt in totaal vijf lesuren. Ik heb al heel veel moeite met 130 minuten frans afsluitingstoets: echt lang gewoon...maar nu is nog 100 minuten biologie daaraan vastgeplakt . Dat trek ik echt niet. Dat is gewoon de reden dat ik het straks niet red. Ik heb normaal al zoveel moeite om me te concentreren.

Wat moet ik doen? Als hier-niets-over-te-zeggen-leerling (lievelingetje en ijverig ) gaan slijmen, hint geven, lastig doen, zeuren...Of afwachten tot ik te laat ben en het defintieve tentamenrooster er is. Of gewoon niks doen en lekker zitten wachten tot ik in die tentamenzaal na drie uur volop met mijn biologie onderuitga omdat ik gewoon niet meer kan...

help
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2006, 11:55
Verwijderd
Als men geen onderscheid wil maken, kun je waarschijnlijk niets beginnen en zul je gewoon die toetsen achter elkaar moeten maken. Wellicht kun je inderdaad - op normale, niet slijmerige wijze - vragen of je een uitzonderingspositie kunt krijgen. Maar wat ik me afvraag: als je concentratie zo slecht is, hoe houd je het dan tijdens een normale lesdag vol? Wat is er perse heel verkeerd aan het maken van twee toetsen achter elkaar?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 11:56
Verwijderd
Wat denk je zelf?

Je kunt iig aangeven dat het niet handig is...en dan gewoon dmv een gesprek of een briefje en dus niet dmv slijmen, hint geven, lastig doen of zeuren. (Al kan het qua planning van toetsen soms niet anders, maar dan is een flinke pauze er tussen toch wel het minste, lijkt me.)

En zie het anders als een goede oefening voor de examens...daarvan heb je er ook wel eens twee achter elkaar en daar kun je echt niets aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 11:59
Verwijderd
Geef het aan bij je mentor/conrector.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 12:01
Judy2
Judy2 is offline
Omdat het vijf uur achter elkaar is. Mijn overgang is heeeel onzeker en het draait precies om die toetsen. En ik vindt het al moeilijk om me twee lesuren over een proefwerk te buigen, laat staan vijf. Terwijl ik anders die proefwerken goed kan maken, weet ik uit ervaring dat ik na twee uur dit proefwerk wel eens helemaal kan verpesten alleen omdat het rooster precies verkeer is opgezet. Buiten dat: ik hoop dat dat anders kan in het defintieve rooster en vraag me af of ik er zelf iets aan kan doen of dat ik beter niks kan doen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 12:02
Verwijderd
Later op je werk zul je misschien ook wel eens een dagje hard moeten werken. Leer er maar mee omgaan, en dat doe je door het te doen en niet door er over te gaan miepen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 12:03
Judy2
Judy2 is offline
@leonoor, andijvie

Bedankt voor de reacties.
Ik zal het nog overwegen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2006 @ 13:02 :
Later op je werk zul je misschien ook wel eens een dagje hard moeten werken. Leer er maar mee omgaan, en dat doe je door het te doen en niet door er over te gaan miepen.
Maar nu kan je er nog iets proberen aan te doen, waarom het dan niet proberen?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 12:05
Judy2
Judy2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2006 @ 13:02 :
Later op je werk zul je misschien ook wel eens een dagje hard moeten werken. Leer er maar mee omgaan, en dat doe je door het te doen en niet door er over te gaan miepen.
het te "doen" --> "doen" niet overgaan. Ik heb niks tegen hard werken.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2006 @ 13:02 :
Later op je werk zul je misschien ook wel eens een dagje hard moeten werken. Leer er maar mee omgaan, en dat doe je door het te doen en niet door er over te gaan miepen.
Hear, hear!

Judy, begrijp me niet verkeerd, ik snap wat je bedoelt, maar je zult er toch echt mee om moeten gaan. Op de examens - waarvan er ook wel eens twee achter elkaar gepland worden - zul je er ook gewoon mee om moeten gaan. (Dan gaan ze ook echt geen uitzondering voor je maken, en terecht. Er zijn zoveel mensen die zich niet altijd even goed kunnen concentreren, zij kunnen moeilijk allemaal een uitzonderingspositie krijgen.)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 14:42
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
En vervolgens nog even het "standaard antwoord": als je goed plant kun je al eerder beginnen met leren zodat je het in ieder geval niet hartstikke druk hebt de vorige dag!

Maarja, het is toch niet heel raar om 2 toetsen op een dag te hebben? En je zult er toch wel een pauze tussen hebben?
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 14:43
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
De mensen die zeggen dat je er mee om moet leren gaan, geef ik gelijk, dit zal vast niet de laatste keer zijn in je leven dat je zo'n situatie tegenkomt.
Maar ik snap ook dat dit voor jou wel een heel ongunstig moment is om er mee om te leren gaan, als het feit of je overgaat van deze twee toetsen afhangt. Helemaal niets doen en wachten op het definitieve tentamenrooster is naar mijn idee geen goed plan. Er is een kleine kans dat je school het rooster zomaar om gaat gooien als ze geen klachten horen. Zo'n voorlopig rooster is er juist om te kijken/horen of dit niet te veel problemen oplevert. Ik zou dus aangeven dat je die twee toetsen op één dag niet prettig vind en vragen of er nog wat aan te doen is. Niet dmv zeuren of slijmen of dergelijke, maar gewoon in een gesprek met de betrokken personen, bv de conrector. Kijk ook of er meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben, met meerdere mensen bereik je vaak meer dan in je ééntje.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 15:26
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
hoe kom je er eigenlijk bij dat 130 min. + 100 min. (230 min) 5 uur is?? als je daar pauze bij hebt gerekend... dat telt toch niet mee. En ik vind het eigenlijk helemaal niet zo veel (eindexamens... als je pech hebt ben je 2 keer op een dag 3 uur achter elkaar bezig...). sowieso zul je er er wel pauze tussen hebben zodat je je kunt opladen. Het is natuurlijk wel balen voor je, maar ik denk niet dat er iets aan te doen is als 1 leerling komt met 'ik kan me zo lang niet concentreren'.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 15:50
Bertje B.
Bertje B. is offline
Tsja, ik zou zeggen; probeert het gewoon. Wie weet komen er nog een paar klachten en zullen ze inzien dat het toch te veel van het goede is. Maar heb je hier echt geen pauze tussendoor? Dat zou wel heel naaiend zijn
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 16:07
Morri
Morri is offline
Ik heb er iedere dag 2, en dat 6 dagen, en dan de 7e dag nog ééntje. En ja, dan duur de een ook wel eens 2 uur en de volgende 1,5 uur oid. Ik snap dat het vervelend voor je is: maar kun je dan niet beter wat aan je concentratie doen? Want dit probleem zul je vaker tegenkomen.

Ik zou er daarom met je mentor (heb je die volgend jaar weer?) of coordinator oid over praten. Dan kun je proberen een oplossing te vinden voor nu, maar ik zou ook gaan zoeken naar een oplossing op de lange termijn. Je zult het moeten leren, er zijn misschien mensen die jou daar bij kunnen helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.