Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2006, 18:00
ilse
ilse is offline
ik heb net gehoord dat mijn vriend de ziekte van Pfeiffer heeft. nu moet ik morgen al bloed prikken voor iets anders, en had ik gebeld naar de huisarts of ik dan neit meteen bloed kon prikken op pfeiffer. de assistente die ik aan de lijn kreeg zei dat dat wel een goed idee was en dat ik het op het formulier gewoon aan kon kruisen. maar een uur later belt ze terug, dat de dokter het er niet mee eens is. dat hij het niet nodig vindt om nu te testen en dat ik maar moet wachten of ik ziek wordt.

ik ben het er niet mee eens, ik ben van de week bij de dokter geweest, mede omdat ik vaak moe ben. en ik wil gewoon weten of ik het heb of niet, mede met besmettingsgevaar..

kan ik de dokter nogmaals vragen of hij mij wil testen of wat vinden jullie?
Oud 07-06-2006, 18:22
Verwijderd
Natuurlijk! Jij (jouw verzekering) betaalt hiervoor, gewoon doen. De man wilt waarschijnlijk dat je apart nog een keer langskomt, terwijl het een kwestie van aankruisen is. Dan vangt hij nogmaals 25 euro voor het consult. Ik zou me hierdoor niet af laten schepen, maar gewooon zeggen dat je je ook op pfeiffer wil laten testen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 18:58
jet
jet is offline
die dokter zegt dit heus niet om jou te irriteren hoor.

hij is gewoon bang dat als jij hoort dat je pfeiffer hebt, je je ook zo gaat gedragen. je kan beter gewooon naar je lichaam luisteren. wat maakt het nou uit wat je bloed zegt?

edit: en besmettingsgevaar is er sowieso. je kan altijd drager zijn, zonder het zelf te hebben.
Oud 07-06-2006, 19:02
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
jet schreef op 07-06-2006 @ 19:58 :
wat maakt het nou uit wat je bloed zegt?

Ik heb ook pfeiffer, en pas nu ik het weet vind ik mezelf geen aansteller als ik 's middags ga slapen.
Daarbij wordt er nu bekend is dat ik pfeiffer heb een stuk minder van me verwacht op school. Zo kan ik wel meer redenen opnoemen waarom het fijn is om te weten of je ziek bent of niet.

TS; Ik vind dat je je gewoon moet laten testen
Oud 07-06-2006, 19:05
jet
jet is offline
ik heb ook pfeiffer gehad en ben er pas later achtergekomen, dus weet hoe het voelt hoor.

maar helaas ken ik ook mensen die zich enigzins moe voelden, zich laten testen, pfeiffer bleken te hebben en toen hun bed niet meer uit te slaan waren

er zijn nou eenmaal psychische effecten van 'zo'n uitslag
Oud 07-06-2006, 19:10
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
jet schreef op 07-06-2006 @ 20:05 :
ik heb ook pfeiffer gehad en ben er pas later achtergekomen, dus weet hoe het voelt hoor.

maar helaas ken ik ook mensen die zich enigzins moe voelden, zich laten testen, pfeiffer bleken te hebben en toen hun bed niet meer uit te slaan waren

er zijn nou eenmaal psychische effecten van 'zo'n uitslag
Die effecten lijken me minder erg dan de effecten waar je kans op hebt op het moment dat je er geen rekening mee houdt.
Niet om dramatisch te doen, je gaat niet dood aan pfeiffer, maar je wil toch gewoon weten of je ziek bent. Kom op zeg.
Oud 08-06-2006, 16:57
ilse
ilse is offline
ik ga toch maar even bellen nog morgen, kon hem vandaag niet te pakken klrijgen. thnx

en ik dnek niet dat ik me anders ga gedragen dan, wil het gewoon weten.
Oud 12-06-2006, 21:09
REIE
REIE is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 07-06-2006 @ 20:10 :
Die effecten lijken me minder erg dan de effecten waar je kans op hebt op het moment dat je er geen rekening mee houdt.
Niet om dramatisch te doen, je gaat niet dood aan pfeiffer, maar je wil toch gewoon weten of je ziek bent. Kom op zeg.
Hier kan ik mij geheel in vinden. In mijn geval weet ik nu dat ik mezelf niet meer de schuld hoef te geven van mijn luie gedrag maar een ziekte. *grijnst cynisch* Wel vraag ik me af wanneer ik weer het concentratievermogen zoals ik dat had terugkrijg.
Oud 14-06-2006, 18:07
Maija
Maija is offline
Pfeiffer kan al meteen worden aangetoont in het bloed hoor..

Persoonlijk zou ik het advies geven WEL testen, omdat je dan meer met je lichaam bezig gaat zijn, en je gewoon een heel stuk sneller hersteld als je rust neemt. Het is zelfs de enige manier om te herstellen
Punt 2. is dat als je goed rust er binnen 2/3 maanden er vanaf kunt zijn..

Maar je hebt altijd van die 'aanstellers' die er jaren later nog last van hebben (Maar wel vrijdag-zaterdag-en zondag gaan stappen..)
Maar dat soort mensen kom je altijd tegen, en je bereikt er toch niets mee..

Regels voor berichten