Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2006, 09:29
Verwijderd
Hooikoorts. Jawel, het is er weer. Voor mij is het hooikoortsseizoen net geopend. Voor anderen misschien al een tijdje bezig of net voorbij.

Wat zetten jullie? Pillen van de huisarts? Kruiden van oma? Naalden van de Chinees? En werkt het?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 10:01
Verwijderd
Zelf gebruik ik als het echt te erg wordt Revalintabs, kleine tabletjes die 24u werken. Ik ben dan zelf ook echt de hele dag hooikoortsvrij, dus misschien is dat iets om naar te kijken? Ze kosten iets van 4 Euro per 14.

Laatst gewijzigd op 11-06-2006 om 10:29.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 10:35
*amélie*
*amélie* is offline
Ik gebruik nu Aerius (van de huisarts). Ik heb geloof ik alle mogelijke tabletjes van de huisarts gehad, maar niets zorgt er voor ik er geen last van heb. Ik loop hele dagen te niesen en m'n neus te snuiten. Wel werkt het erg goed tegen 'jeukende' ogen. Eerst gebruikte ik tabletjes in combinatie met oogdruppels en neusspray, maar ik krijg bloedneuzen van sprays dus die kan ik niet meer gebruiken.

Als je er niet heel veel last van hebt, zou ik gaan voor oogdruppels en een neusspray (van de huisarts, zijn vaak wat sterker). Werkt direct en op de plaats waar het moet. Om tabletjes echt effectief te laten zijn, moet je ze eigenlijk beginnen slikken net voor je last gaat krijgen van je hooikoorts.
Oud 11-06-2006, 11:21
coopergirl
coopergirl is offline
neusspray, oogdruppels en xyzal (anti histamine). Eigenlijk gebruik ik het op advies van de huisarts het hele jaar door omdat ik ook een huisstofmijtallergie heb. Verder zijn de dingen waar ik allergies voor ben verspreid van maart t/m augustus

Verder heb ik homeopatische druppels e.d. gebruikt maar daar had ik niet zoveel baadt bij. De middelen die ik nu gebruik werken ook niet bijster goed overigens..
Oud 11-06-2006, 11:29
Methuselah
Methuselah is offline
Livostin oogdruppeltjes en evt ook neusspray.
Oud 11-06-2006, 12:15
Verwijderd
Citaat:
*amélie* schreef op 11-06-2006 @ 11:35 :
Ik gebruik nu Aerius (van de huisarts). Ik heb geloof ik alle mogelijke tabletjes van de huisarts gehad, maar niets zorgt er voor ik er geen last van heb. Ik loop hele dagen te niesen en m'n neus te snuiten. Wel werkt het erg goed tegen 'jeukende' ogen. Eerst gebruikte ik tabletjes in combinatie met oogdruppels en neusspray, maar ik krijg bloedneuzen van sprays dus die kan ik niet meer gebruiken.
Same here. Ik heb echt alle reguliere middelen inmiddels gehad. Niets helpt. En dan heb ik ook nog eens lenzen - die zijn loeisnel vet waardoor ze gaan irriteren.

Ik merk sowieso dat ik van die tweede generatie antihistaminica (Reactine, Zyrtec, Allerfre - dus eigenlijk: cetrerizine/loratadine) ERRUG geďrriteerd raak. Bovendien wordt ik moe en af en toe uit balans.

Ik lees hier dat er een aantal onder jullie de derde generatie antihistaminica aangemeten heeft gekregen, zoals Aerius en Xyzal (dus eigenlijk: desloratadine/levoceterizine). Bevalt dat beter?

En in het algemeen: doen hier nog mensen aan alternatieve geneeswijzen?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 12:57
Miracle
Miracle is offline
Ik gebruik vanaf februari (dit jaar later, de zomer was laat) Aerius, tot na de zomervakantie. (Altijd handig die tabletjes, voor allerlei allergische reacties. )
Bij mij is de ergste hooikoorts alweer over, ik ben enorm allergisch voor berken namelijk. Volgens mijn huisarts ben ik ook allergisch voor grassen, maar dat is niet meer dan een paar niesbuien. Daar heb ik dus eigenlijk geen last van.

Ik heb al veel neussprays en oogdruppels geprobeerd, maar die helpen bij mij totaal niet. Het enige wat helpt is een extra tabletje Aerius, maar ik weet niet of dat goed is.

Dit jaar heb ik ook voor het eerst een voedingssupplement gebruikt. Dat werkte best redelijk, maar is vreselijk duur.
http://www.solgar.nl/groep/2/Solgar+...roduct=1000363
Als je erg wanhopig bent, kun je het altijd proberen.
Oud 11-06-2006, 13:00
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
alluman schreef op 11-06-2006 @ 13:15 :
Ik lees hier dat er een aantal onder jullie de derde generatie antihistaminica aangemeten heeft gekregen, zoals Aerius en Xyzal (dus eigenlijk: desloratadine/levoceterizine). Bevalt dat beter?

Bij mij wel ja. Xyzal merk ik totaal niks van, Aerius werkt 'redelijk'.

Ik ben ooit onder behandeling geweest van een homeopaat, maar dat werkte bij mij ook niet. Die voedingssupplementen van Solgar zijn ook een soort van alternatieve geneeswijzen, maar niet homeopatisch ofzoiets.
Oud 11-06-2006, 13:08
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
alluman schreef op 11-06-2006 @ 13:15 :
Same here. Ik heb echt alle reguliere middelen inmiddels gehad. Niets helpt. En dan heb ik ook nog eens lenzen - die zijn loeisnel vet waardoor ze gaan irriteren.

Ik merk sowieso dat ik van die tweede generatie antihistaminica (Reactine, Zyrtec, Allerfre - dus eigenlijk: cetrerizine/loratadine) ERRUG geďrriteerd raak. Bovendien wordt ik moe en af en toe uit balans.

Ik heb ook Zyrtec gehad. Ooit. Die werkten erg goed, maar bestaan nu niet meer volgens mij. Toen kreeg ik Xyzal, maar die hielpen echt voor geen meter. Nu heb ik twee jaar Aerius. In periodes als nu gebruik ik er 2 per dag (op advies van de dokter). Maar wel verspreid over de dag, omdat als ik er twee tegelijk neem me heel moe/suf voel. Ik merk dus niet echt verschil tussen tweede of derde generatie. Ik zou zeggen probeer elk jaar een ander als het niet bevalt. Afwisseling schijnt sowieso goed te zijn.

Ervaring met alternatieve geneeswijzen heb ik niet, al overweeg ik het wel voor volgend jaar. Ik heb wel homeopathische oogdruppels. Die mag je vaak gebruiken en geven direct verlichting. Ik gebruik die vaak als 's avonds m'n lenzen uitdoe.
Oud 11-06-2006, 16:47
Zwoek
Zwoek is offline
Ik had twee jaar geleden ook Zyrtec, die vond ik niet echt werken. Sinds vorig jaar heb ik Aerius (huisarts) doen het wel redelijk goed. Ik heb ook oogdruppels. Ik heb hem even niet bij de hand, maar die werken maar een uurtje.
Oud 11-06-2006, 20:37
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
*amélie* schreef op 11-06-2006 @ 14:08 :
Ik heb ook Zyrtec gehad. Ooit. Die werkten erg goed, maar bestaan nu niet meer volgens mij.
Zyrtec heeft alleen een "nieuwe" naam gehad, namelijk ceterizine. Ik gebruik dat ook, is gewoon een antihistaminicum. Werkt bij mij erg goed . Ik heb ze op recept maar je kan ze volgens ook zonder recept bij de apotheek halen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 21:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb het gelukkig niet zo erg... Alleen wat niezen, kriebels in mn keel en oor en wat snotterig. Maar niet te ernstig allemaal dus.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 12:55
Nyawa
Ik ben allergisch voor graspollen, dus ik begin nu echt last te krijgen. Voorgaande jaren hielpen tabletten (Telfast) heel goed, maar blijkbaar raakt mijn lichaam daaraan gewend of zoiets, want het helpt nauwelijks meer. Nu gebruik ik er ook nog een neusspray en oogdruppels naast. Werkt redelijk, maar ik zit er over te denken om zo'n injectiekuur te gaan doen...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 16:14
Muchacha
Muchacha is offline
Ik neem Doccetiri. Soms werkt het één dag, soms drie. De ene keer loopt mijn neus vreselijk, de andere keer zit ie vol snot. Mijn keel jeukt enorm, mijn gehemelte ook, mijn ogen soms en soms tranen ze. En ik krijg niesbuien
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 16:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik moet het afkloppen maar ik heb eigenlijk nog nergens last van. Volgens mij ben ik allergisch voor iets wat pas heel laat in de zomer komt. Als ik last kreeg slikte ik hooikoortstabletjes van het Kruidvat huismerk. Dat is gewoon loratedine net zoals heel veel andere merken maar dan wat goedkoper want er gaat toch heel wat van dat spul doorheen in een zomer.
Oud 12-06-2006, 18:23
Halflight
Halflight is offline
Ik heb medinose, heel handig apparaatje met infrarood licht of iets in die richting. 3 minuutjes in je neus en van alle klachten af, echt een zegen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Halflight schreef op 12-06-2006 @ 19:23 :
Ik heb medinose, heel handig apparaatje met infrarood licht of iets in die richting. 3 minuutjes in je neus en van alle klachten af, echt een zegen.
Werkt dat serieus? Dat zag er heel erg TelSell uit. Moet je dat ook drie keer per dag doen?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 05:51
Verwijderd
Ik gebruik Aerius en daarnaast zo nodig oogdruppels en neusspray. Aerius werkt een beetje (andere pilletjes niet), maar het is beter dan niets.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 16:27
DvoorA
DvoorA is offline
ik heb telfast tabletjes, ze helpen wel wat maar ze maken me ook heel erg duf. Morgen krijg ik een injectie, op internet staat dat je dat wel een paar jaar moet doen voordat je echt veel minder last van hooikoorts hebt. Ik hoop maar dat het werkt want ik wil naar buiten maar dan moet ik weer niezen

Amelie, wat voor homeopathische druppels gebruik jij die direct je ogen verlichten?
Oud 13-06-2006, 23:08
Busje
Busje is offline
een immunokuur heb je dus.
ik neem er volgend jaar 1, heb nl. al mijn halve leven last van deze ellende, gebruik ook xyzal maar het werkt niet echt uber ofzo..

neusspray is vet trouwens, als je die regelmatig inspuit heb je veel minder snel last van je slijmvliezen
Oud 14-06-2006, 11:31
DvoorA
DvoorA is offline
ik heb vandaag een prik in mn bil gehad, die werkt 6 weken lang en ik ben meteen van mn hooikoortsklachten verlost! Geen loopneus meer en veel minder jeukende ogen en mond. Ik raad het iedereen aan.
Oud 14-06-2006, 11:47
Verwijderd
ik heb een beetje hooikoorts (ik verdenk lavendel ervan om bij mij de oorzaak te zijn) en dat doorsta ik gewoon. Maar ik kan me voorstellen dat je, als het hevig is, je liever ervoor laat behandelen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 13:45
Saarah
Saarah is offline
Ik heb er de laatste dagen echt veel last van . Ik heb mss niet zo'n erge vorm, maar het is toch erg lastig: vooral 's morgens veel niezen en voor de rest: 'jeukend(e)' gehemelte/keel, 'jeukende' ogen (en ik mag niet wrijven want ik heb lenzen ), verstopte en/of lopende neus en vandaag zelfs jeuk in m'n neus .
Ik neem Reactine, maar heb niet het gevoel dat het veel helpt. Nuja, ik weet natuurlijk niet wat het zou zijn zonder die pilletjes.
Ik gebruik ook een neusspray tegen de verstopte neus, maar je mag zo'n neusspray geloof ik maar een week ofzo gebruiken omdat je er anders verslaafd aan raakt? Maar als m'n neus zo blijft ga ik hem toch langer gebruiken denk ik want het is vreselijk lastig!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:43
Magican
Magican is offline
Waarom zijn de hooikoorts mensen er niet uit geëvolueerd? (Ik heb ook hooikoorts, daar niet van.)
Oud 14-06-2006, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 14-06-2006 @ 19:43 :
Waarom zijn de hooikoorts mensen er niet uit geëvolueerd? (Ik heb ook hooikoorts, daar niet van.)
omdat ze geen verminderde kans hebben om zich voort te planten
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 23:15
Magican
Magican is offline
Dus het klopt niet dat alleen de mensen met bijv. 40% meer longinhoud grotendeels voortplanten => evolueren?
Oud 15-06-2006, 16:05
Saarah
Saarah is offline
Eindelijk een beetje verluchting... Het weer van de afgelopen dagen was super en ik klaag er niet over en ik zou het best terug willen, maar eerlijk gezegd doet het toch deugd weer eens een normale neus, keel en ogen te hebben .
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 22:23
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
DNMB schreef op 13-06-2006 @ 17:27 :

Amelie, wat voor homeopathische druppels gebruik jij die direct je ogen verlichten?
Van VSM. Ze werken niet echt voor langere termijn, maar verkoelen meteen, waardoor je er ook niet in wrijft of xtra hard gaat knipperen enzo.
Oud 20-06-2006, 09:01
Kapoen
Kapoen is offline
Ik gebruik Luffanil van VSM

ik begin meestal in februari al en rond oktober stop ik,
Ik heb een tijdje een neusspray gehad maar daar kreeg ik bloedneuzen van erg lastig.

De luffanil werkt goed tegen de jeukende ogen daar hbe ik eigenlijk geen last meer van alleen de loopneus blijft wel aanwezig niet zo erg als zonder maar t gaat niet weg.

Maarja ik nies en snotter als mn hele leven dus ik vindt het prima zo

Regels voor berichten