Tjah,
Vorig jaar ben ik begonnen op het ROC met de opleiding OA. (onderwijs ass.) vanwege het feit dat ik goed met kinders werk, creatief ben, en gewoon lekker sociaal. Leek me dat een geschikte opleiding. Ik had het echter niet slechter kunnen treffen. Omdat ik pas 17 was toen ik begon kon ik echter alleen BOL volgen. Na een periode van twee maanden ben ik gestopt, en in het traject van overstroming naar volwassen onderwijs (ik ben onlangs 18 geworden) gestroomd. Echter door het feit dat alles en iedereen langs elkaar heen werkt daar heeft dit zo ontiegelijk lang geduurd dat ik nu wel heel erg in tijdsnood kwam. Noujah, na veel geregel en gedoe kon ik vandaag langskomen voor een mee loop dag op mijn nieuwe 'opleiding'.
Wat een klote school zeg.
Ik werd precies hetzelfde behandeld, hoorde precies dezelfde verhalen van leerlingen over hoe de lessen verlopen, etc, als dat ik al had. Het enige verschil is dat ze het hier in één dag proppen. Ipv een volle week. Dit vind ik belachelijk. Mij werd meer vrijheid, creativiteit en gewoon je eigen ding in de praktijk brengen beloofd. En wat ik kreeg was gewoon hetzeflde als waardoor ik zo lang geleden gestopt was.
Toen ben ik meteen naar het GLU gelopen, heb daar nog snel info gevraagd over wat de mogelijkheden zijn voor de opleidingen die nog openstonden. Nu had ik twee keuzes. OA en GV/Alround DTPer. Nu was de enige optie van die laatste twee die nog open was Grafische vormgever. Dus ik een formulier mee gekregen, foldertjes, hele mik mak. Wel graag ASAP inleveren. Dit ben ik dus van plan morgen te doen, nu hoorde ik alleen net dat er toch wel een strenge in-take aan vooraf gaat.
Geen probleem als je werk hebt liggen. Alleen dat heb ik níet. Nu is 't wel zo dat als ze mij vragen om dit en dat te doen, ik gerust weken doorwerk om een map klaar te hebben. En te zorgen dat er ook daadwerkelijk kwaliteit op tafel ligt daaro. Want het zit er zeker in.
Maarjah; kortom. Hier iemand énig idee hoe de in-take voor GV is op het GLU?