Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2006, 22:12
Doodle!
Doodle! is offline
Tjah,

Vorig jaar ben ik begonnen op het ROC met de opleiding OA. (onderwijs ass.) vanwege het feit dat ik goed met kinders werk, creatief ben, en gewoon lekker sociaal. Leek me dat een geschikte opleiding. Ik had het echter niet slechter kunnen treffen. Omdat ik pas 17 was toen ik begon kon ik echter alleen BOL volgen. Na een periode van twee maanden ben ik gestopt, en in het traject van overstroming naar volwassen onderwijs (ik ben onlangs 18 geworden) gestroomd. Echter door het feit dat alles en iedereen langs elkaar heen werkt daar heeft dit zo ontiegelijk lang geduurd dat ik nu wel heel erg in tijdsnood kwam. Noujah, na veel geregel en gedoe kon ik vandaag langskomen voor een mee loop dag op mijn nieuwe 'opleiding'.

Wat een klote school zeg.

Ik werd precies hetzelfde behandeld, hoorde precies dezelfde verhalen van leerlingen over hoe de lessen verlopen, etc, als dat ik al had. Het enige verschil is dat ze het hier in één dag proppen. Ipv een volle week. Dit vind ik belachelijk. Mij werd meer vrijheid, creativiteit en gewoon je eigen ding in de praktijk brengen beloofd. En wat ik kreeg was gewoon hetzeflde als waardoor ik zo lang geleden gestopt was.

Toen ben ik meteen naar het GLU gelopen, heb daar nog snel info gevraagd over wat de mogelijkheden zijn voor de opleidingen die nog openstonden. Nu had ik twee keuzes. OA en GV/Alround DTPer. Nu was de enige optie van die laatste twee die nog open was Grafische vormgever. Dus ik een formulier mee gekregen, foldertjes, hele mik mak. Wel graag ASAP inleveren. Dit ben ik dus van plan morgen te doen, nu hoorde ik alleen net dat er toch wel een strenge in-take aan vooraf gaat.

Geen probleem als je werk hebt liggen. Alleen dat heb ik níet. Nu is 't wel zo dat als ze mij vragen om dit en dat te doen, ik gerust weken doorwerk om een map klaar te hebben. En te zorgen dat er ook daadwerkelijk kwaliteit op tafel ligt daaro. Want het zit er zeker in.

Maarjah; kortom. Hier iemand énig idee hoe de in-take voor GV is op het GLU?
Oud 14-06-2006, 03:18
drezzz
drezzz is offline
de intake was streng, de opleiding een lachertje. wat een beroerde school was dat zeg.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 07:19
Rorai
Rorai is offline
Kut school deluxe . En het intake gesprek was ook niet super boeiend .

wat voor intake opdr heb je gehad?! Een strip verzinnen met het NS logo?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 11:30
MaanMuis
MaanMuis is offline
Intake was inderdaad niet zo moeilijk. Weet niet of je ook postzegels moet maken als opdracht? Moest ik wel namelijk. En ze keken echt maar heel globaal of je een beetje wat gemaakt had enzo.

Heb je al wel eens met photoshop, illustrator etc. gewerkt?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:41
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik zit in t 2e jaar glu, en kan je vertellen. Het is bagger, maar welke MBO opleiding is dat niet.

Als je veel thuis doet, dan kan je na je mbo naar het hku, dán heb je pas een opleiding waar je wat aan hebt.

GLU

- Veel vrije tijd
- Laag tempo
- 90% leraren zijn lamlullen
- Administratie is een grote puinzooi
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:45
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Rorai schreef op 14-06-2006 @ 08:19 :
Kut school deluxe . En het intake gesprek was ook niet super boeiend .

wat voor intake opdr heb je gehad?! Een strip verzinnen met het NS logo?
waar heb jij opgezeten, en waar zit je dan nu? Je houdt je ook bezig met Flash zie ik, nice.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 10:12
Vice
Vice is offline
Ik ben nu klaar bij het GLU en ik heb er een leuke tijd gehad, maar je moet er niet te veel bij voorstellen.
Oud 17-06-2006, 17:32
De Nacht
De Nacht is offline
Ik moest bij de GLR (Grafisch Lyceum Rotterdam) een blikje natekenen en een flyer ontwerpen. Als ik 't nog een keer mocht doen zou ik het heel anders doen dan toen.

Begin volgend jaar met de opleiding Intermediair omdat vormgeven niets voor mij is. Iemand ervaring met die opleiding?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 18:54
Rorai
Rorai is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 14-06-2006 @ 19:45 :
waar heb jij opgezeten, en waar zit je dan nu? Je houdt je ook bezig met Flash zie ik, nice.
Ik heb mijzelf alles aangeleert...

Ik heb 1 jaar GLU gedaan daarna 4 maanden ROC ICT en nu doe ik een particulieren opleiding in Utrecht als webdesigner
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 18:03
polysix
polysix is offline
ja, dat herken ik heel erg, roc doet heel veel dingen helemaal verkeerd, en alles gaat langs elkaar heen zoals je zei.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 15:13
nobodysbitch
nobodysbitch is offline
Zit ook op GLU, vind t wel relax. Intake is super simpel..
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 17:49
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
nobodysbitch schreef op 26-06-2006 @ 16:13 :
Zit ook op GLU, vind t wel relax. Intake is super simpel..
Dat ze dat een intake durven noemen...

Maar wat doe jij? Ik doe MM, eigenlijk best een kutopleiding.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 19:34
nobodysbitch
nobodysbitch is offline
Ik ook mm, vind t wel leuke opleiding btw

Maar de intake slaat idd nergens op, hijs super easy en mensen toegelaten waarvan k denk
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 19:56
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
nobodysbitch schreef op 26-06-2006 @ 20:34 :
Ik ook mm, vind t wel leuke opleiding btw

Maar de intake slaat idd nergens op, hijs super easy en mensen toegelaten waarvan k denk
Ga jij volgend jaar naar de 1e? Want ik ga naar de 3e, en ik vond die intake toch niet super makkelijk. Ik moest een NS-stripverhaal maken. Moeilijk genoeg om de slechte ongemotiveerde gasten eruit te kunnen halen dat wel.

Maar ik vind het wel gezellig op het glu, daar niet van.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 11:46
nobodysbitch
nobodysbitch is offline
Ik ga ook naar de derde, maar omdat ik in een V klas zit doe k de eerste 2 jaar in 1. Had dus de intake van vorig jaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten