Ik vroeg me af of hier mensen zijn die in t verleden last hebben gehad van ischias en hier wat meer over kunnen vertellen. bijvoorbeeld over symptomen en hoe ze er vanaf zijn geraakt. Ik heb zelf nu ongeveer een maand last van ernstige spierpijn in mijn been (van bil tot en met voet, al lijkt t begonnen te zijn in mijn bovenbeen). De eerste twee weken had ik hierdoor zelfs moeite met lopen en staan. (vanwege de pijn..ik meende eerst nog dat ik me aanstelde, maar dat zal t vermoedelijk niet geweest zijn). Het compleet rechten van mijn rug was trouwens ook een pijnlijke bezigheid.
Na ongeveer anderhalve week ben ik naar de huisarts geweest.
Deze kon niets vinden en heeft me zonder eigenlijke verdere hulp (" het zou vanzelf over gaan" ) weer richting huis gestuurd. Inmiddels (een maand nadat de klachten begonnen zijn) is de pijn wel minder geworden en lukt lopen beter (zij het slechts "kortere" afstanden). Daarentegen heb ik nu wel na zo'n 10 seconden last van een gevoelloos verdoofd gevoel in mijn voet..het lijkt op het stadium dat net komt voordat je voet "compleet slaapt" en is vooral behoorlijk irritant.
Ik heb zowel gebruik gemaakt van een "rode lamp" als van een warmte gevende zalf, maar beiden hielpen niet echt (of, zoals logisch is, tijdelijk). Ook douchen helpt eigenlijk niet.
Misschien dat iemand dit herkent,tips heeft, en/of kan bevestigingen dat mijn vermoedens kloppen en het inderdaad om ischias gaat?
Overigens ben ik van plan om Maandag weer naar de huisarts te gaan, wanneer ik er dan nog last van heb. Op zich al wel tekenend, want feitelijk heb ik t niet zo op huisarts bezoeken. (Ik los normaliter problemen liever zelf op)
Edit: Misschien verstandig erbij te vermelden dat de spierpijn begon tijdens een korte periode van iets wat op griep leek. In eerste instantie nam ik dus ook aan dat het hierdoor kwam en dat het vanzelf weer zou weggaan.
Laatst gewijzigd op 15-06-2006 om 13:08.
|