Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
12ms is de responsetijd, kwoot: it is the time it takes for the screen to update information received from the graphics card.
D-sub houdt de soort connector in: dit wordt het meeste gebruikt en heb je waarschijnlijk ook op je crt (en pc) zitten. Plaatje: ![]() TFT is (voor zover ik het weet) beter dan LCD. ![]() http://forums.mobiledia.com/topic14585.html Voor de rest weet ik geen bal van tft/lcd af, behalve dat mijn laptop een vrij relaxed scherm heeft. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
De responstijd is de tijd die de pixels nodig hebben om van kleur te veranderen. Dus om van blauw naar rood te gaan, bijvoorbeeld, daar zit een vertraging tussen. Hoe langer die tijd, des te minder 'soepel' het beeld lijkt. Citaat:
@x-spekkie-x Wat voor scherm je wilt is afhankelijk van je eisen. Speel je 3D spellen bijvoorbeeld, wil je goed films kunnen kijken, welke eisen stel je aan kijkhoek, contrast, stroomverbruik, scherpte, 'stabiliteit' van het beeld, etc. Je budget heb je al gegeven, dat biedt niet al teveel ruimte voor verbetering, maar volgens mij kun je wel een beter scherm vinden in die prijscategorie dan de acer die je op het oog had.
||
Citaat:
||
Citaat:
Qua responsetijd is 12ms meestal wel voldoende, heb ik zelf ook en totaal geen last van ghosting.
|
Hey spekkie
![]() Een goed scherm is niet moeilijk te vinden als je gewoon de eis stelt dat je hem goed als "kantoor PC" wilt kunnen gebruiken. Een lage responstijd, uitstekende kleurweergave, DVI en al die termen zijn dingen die je gewoon weer kunt vergeten. https://www.1to0.nl/productinfo.php?id=1711&cat=9 Ik heb dit scherm voor mijn vader gekocht bij deze winkel en dat bevalt prima als kantoorscherm. Hij ziet er sjiek uit, de responstijd is niet hoog (12ms is zelfs voor gamers niet te hoog). 17" Is meer dan genoeg, want 17" is bij TFT, als het gaat om beeldgrootte, ongeveer gelijk aan 19" CRT, omdat bij een CRT een gedeelte van het scherm "onzichtbaar" is. Hij bevalt dus prima, je kunt er prima spelletjes op spelen, je moet er alleen niet té veel eisen aan stellen, want daar koop je een budgetscherm voor. Daarnaast is de prijs uitstekend, gezien de kwaliteit die je ervoor terug krijgt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Inderdaad, wil je een kwaliteits-TFT dan zul je diep in de buidel moeten tasten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik speel geen 3D spellen, ik kijk wel films en series op mijn computer. Van al die gegevens (kijkhoek, contrast, stroomverbruik etc.) heb ik niet veel verstand. Ik heb ook niet teveel eisen. Ik wil gewoon een (kantoor)beeldscherm die minder ruimte in neemt ![]() (Wat ik doe op mijn computer is voornamelijk internetten, office gebruiken en films kijken).
|||
Citaat:
Citaat:
Zelf zou ik voor een PVA scherm gaan, deze heeft meer kleuren (8 bit) dan normale schermen (7 bit). Je kunt vaak zien aan een scherm of hij minder kleuren heeft aan de specificaties, er staat dan 16.2 miljoen kleuren, terwijl dit in werkelijkheid ~2 miljoen is. Soms staat het type scherm (display technology) er ook bij. Als je een "echt" 8-bit scherm koopt, heb je betere kleurweergave, maar die doen concessies op gebied van responstijd. Voor jouw type gebruik zal dit wellicht het beste scherm zijn. Terwijl andere LCD schermen meer gericht zijn op snelle kleurwisselingen (t.b.v. gaming) ten koste van kleurweergave. Snap je het een beetje? ![]()
|
Tip: lees het volgende artikel eens door (alleen de openingspost):
http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1040566 Voornamelijk het gedeelte "Stap 2: Prioriteiten stellen en het soort paneel kiezen" en daarna.
||
Citaat:
![]() Het zal mijn scherm niet zijn. ![]() Ik heb liever een overdrive PVA scherm; 8 bit kleur en redelijke responstijd. Maar als je echt 3DGamer bent dan wil je misschien wel 4 of 2ms scherm (zodat je in de praktijk op 12ms zit).
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Bij echte 8 bit schermen zijn er wel gewoon 16.7 (afgerond eigenlijk 16.8) miljoen kleuren. Maar als er 16.2 staat weet je dat hij dithering gebruikt en het geen 8-bit scherm is.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Monitor] LCD, 1600*1200; 19 inch > no? Verwijderd | 50 | 21-08-2005 06:21 | |
Software & Hardware |
[Laptop] Nieuwe laptop sanderrr | 49 | 18-09-2004 08:59 | |
Software & Hardware |
[Laptop] Advies italianboy | 41 | 27-12-2003 10:36 | |
Software & Hardware |
[Geknoeid] Mijn laptop lust koffie ! Tuinkabouter !! | 11 | 17-08-2003 15:36 | |
Games |
fps drops dingokoning | 15 | 12-05-2003 15:58 | |
Software & Hardware |
[laptop] goedkoop maar toch goed? Jouw_Duiveltje | 6 | 15-11-2002 19:12 |