![]() |
|
![]() |
Surinamers hebben geen Oranje-gevoel
Geplaatst op donderdag, juni 15th, 2006 om 4:06 pm in Nieuws uit Nederland, Sport De Volkskrant schrijft vandaag een artikel over het Oranje-gevoel van Surinamers. Daarin komt naar voren dat de Nederlandse bondscoach Marco van Basten, Kampioen zou willen worden met een zo wit mogelijk elftal. Volgens de krant is het Oranje gevoel bij heel wat Surinamers in Nederland verdwenen, vanwege het feit dat van Basten veel donkere spelers heeft verwijderd uit Oranje. Oud voetballer Fernand Gout (55) zegt hierover in de krant “de man wil kampioen worden met een zo wit mogelijk elftal. Nonsens dat die Surinaamse jongens eruit zijn gekegeld vanwege ‘filmsterrengedrag’. Nonsens ook dat ze ‘geen meerwaarde’ zouden hebben voor dit nieuwe Oranje”. Sommige Surinamers geven aan zich eerder Zuid-Amerikaan te voelen en daarom voor Brazilië of Argentinië te zijn. Met Gullit, Rijkaard, Seedorf en Kluivert hadden ze nog een band met Oranje, maar die is nu weg. http://www.waterkant.net/suriname/20...oranje-gevoel/ zie ook de discussie op de site daar. Wat vinden jullie er van? Ik ben voor Brazilie , gewoon omdat er te weinig Suri's door van Basten geselcteerd zijn. Het Braziliaanse voetbal is ook zo veel mooier, met meer passie enzo. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovenien is het elftal niet helemaal blank of iets dergelijks. Ik geloof dat Babel, Jaliens, Maduro, Landzaat en v. Bronckhorst in meer of mindere mate buitenlandse voorouders hebben.
||
Wat een onzin, zeg.
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik kijk altijd Oranje wedstrijden met Antilliaanse vrienden, die zijn net zo voor Oranje als mij. En dat er weinig Surinamers instaan lijkt me toeval, van Basten heeft ook spelers als Denneboom en Bobson uitgeprobeerd, de Jong er bijna bijgehaald, etc etc. |
![]() |
||
Citaat:
Momenteel heb je absoluut geen voordeel van de derde spits en verlies je het duel op het middenveld. Dan zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en mensen die uit suriname afkomstig zijn, hier wonen en een nederlands paspoort hebben, zijn ook gewoon nederlanders... just to inform you |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat: