Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / WK Voetbal 2006

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2006, 12:15
Supersuri
Supersuri is offline
Surinamers hebben geen Oranje-gevoel
Geplaatst op donderdag, juni 15th, 2006 om 4:06 pm in Nieuws uit Nederland, Sport

De Volkskrant schrijft vandaag een artikel over het Oranje-gevoel van Surinamers. Daarin komt naar voren dat de Nederlandse bondscoach Marco van Basten, Kampioen zou willen worden met een zo wit mogelijk elftal. Volgens de krant is het Oranje gevoel bij heel wat Surinamers in Nederland verdwenen, vanwege het feit dat van Basten veel donkere spelers heeft verwijderd uit Oranje.

Oud voetballer Fernand Gout (55) zegt hierover in de krant “de man wil kampioen worden met een zo wit mogelijk elftal. Nonsens dat die Surinaamse jongens eruit zijn gekegeld vanwege ‘filmsterrengedrag’. Nonsens ook dat ze ‘geen meerwaarde’ zouden hebben voor dit nieuwe Oranje”.

Sommige Surinamers geven aan zich eerder Zuid-Amerikaan te voelen en daarom voor Brazilië of Argentinië te zijn. Met Gullit, Rijkaard, Seedorf en Kluivert hadden ze nog een band met Oranje, maar die is nu weg.

http://www.waterkant.net/suriname/20...oranje-gevoel/

zie ook de discussie op de site daar.

Wat vinden jullie er van?

Ik ben voor Brazilie , gewoon omdat er te weinig Suri's door van Basten geselcteerd zijn. Het Braziliaanse voetbal is ook zo veel mooier, met meer passie enzo.
Advertentie
Oud 17-06-2006, 12:19
Verwijderd
Wat dit betreft vertoef ik in Careville.
Oud 17-06-2006, 12:21
Frostbite
Frostbite is offline
Ja ik vind het ook minder dat het zo'n wit elftal is. Brazilie is sowieso cool dus die mogen van mij altijd wel ver komen. Maar als het erop aankomt ben ik duidelijk nog steeds voor Nederland.
Oud 17-06-2006, 13:35
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Rascisme !11!!!
Oud 17-06-2006, 14:25
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dat Seedorf, Kluivert en Davids mee hadden gemoeten, staat voor mij vast. Om hun voetbalkwaliteiten, niet omdat ze toevallig donker zijn.
Oud 17-06-2006, 14:51
squat
squat is offline
Dus als er donkere jongens in het Nederlands elftal staan zijn ze wel voor Nederland maar als er blanke jongens staan niet? Wie is er nou racistisch?
Oud 17-06-2006, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-06-2006 @ 15:25 :
Dat Seedorf, Kluivert en Davids mee hadden gemoeten, staat voor mij vast. Om hun voetbalkwaliteiten, niet omdat ze toevallig donker zijn.
Nee, ik ben blij dat we eindelijk een bondcoach hebben die seedorf en kluivert thuis laat.
Oud 17-06-2006, 17:55
professor2
professor2 is offline
lol wie wou kalou ook al weer nederlander maken ?
Oud 17-06-2006, 18:04
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Sorry hoor, maar wat denkt die man in hokjes... Schandalig als je op deze manier iemand probeert af te schilderen als racist. Dan ben je zelf helemaal niet zo zuiver, om het zacht uit te drukken.
Oud 17-06-2006, 19:46
Tofke_H
Tofke_H is offline
LoL Waar men zich druk overmaakt. Van Basten laat ook zeer goede "witte" spelers thuis.

Maat van me surinamer en hem "f*ck Oranje geen reet" zoals hij het gisteren nog verwoorden. Maar hem boeit het hele voetbal ook al niet
Oud 17-06-2006, 19:51
Mitros
Mitros is offline
Populistisch klote bericht, je intervieuwt in een cafe 3 boze surinamers die elkaar ophitsen en opeens denkt iedereen dat de surinaamse gemeenschap niet meer achter oranje staat omdat seedorf en kluivert er niet bij zitten
Oud 17-06-2006, 20:19
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Mitros schreef op 17-06-2006 @ 20:51 :
Populistisch klote bericht, je intervieuwt in een cafe 3 boze surinamers die elkaar ophitsen en opeens denkt iedereen dat de surinaamse gemeenschap niet meer achter oranje staat omdat seedorf en kluivert er niet bij zitten
Inderdaad.

Bovenien is het elftal niet helemaal blank of iets dergelijks. Ik geloof dat Babel, Jaliens, Maduro, Landzaat en v. Bronckhorst in meer of mindere mate buitenlandse voorouders hebben.
Oud 18-06-2006, 01:40
Severus
Severus is offline
Wat een onzin, zeg. Dat die Surinamers maar effe een eind oprotten.

Citaat:
squat schreef op 17-06-2006 @ 15:51 :
Dus als er donkere jongens in het Nederlands elftal staan zijn ze wel voor Nederland maar als er blanke jongens staan niet? Wie is er nou racistisch?
Inderdaad, ja!
Oud 18-06-2006, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-06-2006 @ 15:25 :
Seedorf en Davids voetbaltechnisch gezien wel, maar Kluivert niet. Die heeft ongeveer het hele seizoen niet gespeeld en dan kan je het niet maken om hem wel mee te nemen en spelers als Huntelaar en Makaay niet.
Oud 18-06-2006, 10:55
Gimme more beer
Citaat:
Acromega schreef op 18-06-2006 @ 11:07 :
Seedorf en Davids voetbaltechnisch gezien wel, maar Kluivert niet. Die heeft ongeveer het hele seizoen niet gespeeld en dan kan je het niet maken om hem wel mee te nemen en spelers als Huntelaar en Makaay niet.
Over Kluivert kun je twisten, maar ik had hem meegenomen. Hij is nog steeds erg ondergewaardeerd, maar in een tweespitsensysteem (waarin ik Nederland liever zou zien spelen) is hij de ideale man naast Robben en voor van Persie (die wat mij betreft op 10 hoort te staan). Seedorf en Davids zijn daarin ook essentieel.
Oud 18-06-2006, 11:09
squat
squat is offline
Kluivert in een 2 spitsen systeem? Dat hebben we al kunnen zien bij Newcastle. Kluivert is de perfecte 4-3-3 spits. En technisch veruit de best speler van Nederland.
Oud 18-06-2006, 11:13
Verwijderd
Ik lach om deze topic.
Oud 18-06-2006, 13:43
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
squat schreef op 17-06-2006 @ 15:51 :
Qft.
Oud 18-06-2006, 20:08
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Misschien lopen ze wel stiekem in het oranje shirt van Ivoorkust...
Oud 18-06-2006, 20:38
Welgemeend
Welgemeend is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 18-06-2006 @ 11:55 :
Over Kluivert kun je twisten, maar ik had hem meegenomen. Hij is nog steeds erg ondergewaardeerd, maar in een tweespitsensysteem (waarin ik Nederland liever zou zien spelen) is hij de ideale man naast Robben en voor van Persie (die wat mij betreft op 10 hoort te staan). Seedorf en Davids zijn daarin ook essentieel.
Wat een onzin zeg. Kluivert is juist een typische 433 spits met zijn techniek en balaanname, veel beter daarin dan Ruud. En Robben in de spits lijkt me ook niet echt een idee, aan de zijkant heeft hij veel meer ruimte.

Ik kijk altijd Oranje wedstrijden met Antilliaanse vrienden, die zijn net zo voor Oranje als mij. En dat er weinig Surinamers instaan lijkt me toeval, van Basten heeft ook spelers als Denneboom en Bobson uitgeprobeerd, de Jong er bijna bijgehaald, etc etc.
Oud 18-06-2006, 22:17
Supersuri
Supersuri is offline
Dat er weinig Surinaamse spelers in oranje staan is jammer. Het is niet rasicme van de bondschoach ofzo, want hij heeft wel buitenlandse spelers gekozen.

Maar het gaat erom dat daarom bij Surinamers hier het oranje gevoel minder is. Ik vind het ook veel minder leuk zonder Davids, Kluivert en Seedorf. Ik snap dat ze niet alle 3 meegenomen zijn. Spitsen zijn er genoeg en Seedorf levert toch problemen op (wat de schuld van de media is, maar problemen zijn problemen). Maar dat Davids er niet bij zit vind ik erg apart.

Dus daarom ben ik voor Brazilie. Ook al ben ik in Nederland geboren en opgegroeit. Brazilaans voetbal vind ik ook mooier (alhoewel het wel erg tegen valt dit wk), en sowieso spreekt zuid-amerikaans mij meer aan. Denk toch door mijn afkomst.
Oud 18-06-2006, 22:23
Verwijderd
het zal mij eerlijk gezegd aan mn hol roesten wie er in t nederlands elftal zitten want ik vind zweden en engeland toch boeiender. en ik vind dat mn mede surinamers huilies zijn op dit gebied
Oud 18-06-2006, 23:45
Gimme more beer
Citaat:
Welgemeend schreef op 18-06-2006 @ 21:38 :
Wat een onzin zeg. Kluivert is juist een typische 433 spits met zijn techniek en balaanname, veel beter daarin dan Ruud. En Robben in de spits lijkt me ook niet echt een idee, aan de zijkant heeft hij veel meer ruimte.
Meningen verschillen. Ik vind Robben geen ideale buitenspeler, omdat z'n aanvoer te karig is. Ruud is daarvan afhankelijk. Kluivert vind ik dan juist een speler die kan profiteren van een speler als van Persie in een tweespitsensysteem. Het is natuurlijk de invulling hè. Bergkamp speelde ook vanuit het middenveld, terwijl hij toch vaak leek op een diepe spits.

Momenteel heb je absoluut geen voordeel van de derde spits en verlies je het duel op het middenveld. Dan zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn.
Oud 19-06-2006, 11:34
Welgemeend
Welgemeend is offline
Je hebt wel gelijk, maar ik denk dat aanvallen door het midden dit WK niet effectief zijn, daar is het al vol met verdedigers. Er is nog een klein beetje ruimte op de vleugels, waar van Persie en Robben alle vrijheid hebben om hun acties te maken.
Oud 19-06-2006, 11:38
Supreme Dutch
Surinamers zijn ook geen Nederlanders.. En ze moeten niet zeiken.. Hoeveel procent van die 16 miljoen zijn Surinaams? 5%? Dus als van de oranje-selectie er 1 Surinamer bijzit zijn ze procentueel gewoon vertegenwoordigd.

"Ik voel me geen Nederlander"

Ga je dan in Suriname lekker geen Nederlander voelen..
Advertentie
Oud 19-06-2006, 11:50
Gimme more beer
Citaat:
Welgemeend schreef op 19-06-2006 @ 12:34 :
Je hebt wel gelijk, maar ik denk dat aanvallen door het midden dit WK niet effectief zijn, daar is het al vol met verdedigers. Er is nog een klein beetje ruimte op de vleugels, waar van Persie en Robben alle vrijheid hebben om hun acties te maken.
Twee spitsen sluit vleugelspel niet uit.
Oud 19-06-2006, 12:13
Fides
Fides is offline
Pff. Van Basten heeft Bobson en Denneboom ooit opgeroepen, dus noem hem aub niet rascistisch.
Oud 19-06-2006, 18:04
Welgemeend
Welgemeend is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 19-06-2006 @ 12:50 :
Twee spitsen sluit vleugelspel niet uit.
Dan zou je dus met twee echte middenvelders spelen in een 442 systeem. Dan speel ik liever met 3 middenvelders, en van persie en robben dichter bij van nistelrooy.
Oud 19-06-2006, 19:00
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 19-06-2006 @ 12:38 :
Surinamers zijn ook geen Nederlanders.. En ze moeten niet zeiken.. Hoeveel procent van die 16 miljoen zijn Surinaams? 5%? Dus als van de oranje-selectie er 1 Surinamer bijzit zijn ze procentueel gewoon vertegenwoordigd.

Als ik me geen Nederlander voel is dat toch geen reden om meteen te zeggen dat ik na Suriname moet. Toen jullie soort daar was voelde jullie je toch ook geen Surinamer.
Oud 19-06-2006, 19:27
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:

Kijk, dat zijn nog eens duidelijke meningen.
Oud 19-06-2006, 19:40
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Seedorf en Davids hadden wat mij betreft zeker op voetbalgebied iets toe kunnen voegen. Maar van Basten vind de nadelen blijkbaar groter dan de voetbalkwaliteiten in dit opzicht, en ergens heeft hij hierin ook wel een punt. Bij Frankrijk loopt het nu voor geen meter deels omdat de bondscoach daar de vedettes niet buiten de selectie/basis heeft gehouden.
Oud 19-06-2006, 20:24
Supreme Dutch
Citaat:
Supersuri schreef op 19-06-2006 @ 20:00 :
Als ik me geen Nederlander voel is dat toch geen reden om meteen te zeggen dat ik na Suriname moet. Toen jullie soort daar was voelde jullie je toch ook geen Surinamer.
Daarom zijn "we" er toch ook grotendeels weg?
Oud 20-06-2006, 11:55
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
Surinamers zijn ook geen Nederlanders..
voordat suriname onafhankelijk werd, waren surinamers wel degelijk nederlanders.. dus alle surinamers die voor die tijd naar nederland zijn gekomen zijn nederlands..

en mensen die uit suriname afkomstig zijn, hier wonen en een nederlands paspoort hebben, zijn ook gewoon nederlanders...

just to inform you
Oud 20-06-2006, 13:05
Supreme Dutch
Citaat:
Kayleigh schreef op 20-06-2006 @ 12:55 :
voordat suriname onafhankelijk werd, waren surinamers wel degelijk nederlanders.. dus alle surinamers die voor die tijd naar nederland zijn gekomen zijn nederlands..

en mensen die uit suriname afkomstig zijn, hier wonen en een nederlands paspoort hebben, zijn ook gewoon nederlanders...

just to inform you
Ja, officieel wel ja..
Oud 20-06-2006, 13:46
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 20-06-2006 @ 14:05 :
Ja, officieel wel ja..
wat blijft er dan over?
Oud 20-06-2006, 14:17
Roos
Roos is offline
Haha, wat een onzin. Het was mij ook wel opgevallen dat ons Nederlands elftal vrij 'blank' is.

Maar ik zie de Surinamers hier in de buurt gewoon in het oranje voetballiedjes zingen hoor, als Nederland speelt (mooi gezicht trouwens )
Oud 20-06-2006, 21:09
Jochem12
Jochem12 is offline
Ja, ik hoorde daarnet nog een surinaams meisje nederland, o nederland zingen.
Oud 20-06-2006, 21:10
Supreme Dutch
Citaat:
Jochem12 schreef op 20-06-2006 @ 22:09 :
Ja, ik hoorde daarnet nog een surinaams meisje nederland, o nederland zingen.
En dat is een goed iets?
Oud 21-06-2006, 01:43
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 20-06-2006 @ 22:10 :
En dat is een goed iets?
nee, stel je voor dat negers nederlandse dingen zingen, wtf

SCHIET HET AF NU HET NOG KAN

ik word droevig van jou SD
Advertentie

Regels voor berichten