Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2006, 20:02
AlopiA
AlopiA is offline
Onze 2 konijnen (beide mannetjes) produceren tegenwoordig oranjekleurige spetters rondom hun kooi. Nu vind ik het geen probleem om de bank dagelijks te poetsen en de vloer een beetje te dweilen, dat de muur langzamerhand ook egaal bruinig begint te kleuren is iets minder leuk.
Vandaar mijn vraag:
Sproeien konijnen, net als katten? En houdt het op zodra je ze laat castreren? En als het dat niet is, enig idee wat het dan is?
Namens de muur, bedankt.
Oud 19-06-2006, 20:40
Verwijderd
ja, ze kunnen sproeien. Hebben zelf een keer een ram gehad die het leuk vond om elke keer als ik langsliep mij nat te sproeien

Is op een gegeven moment vanzelf weer overgegaan.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 08:42
Bloem
Bloem is offline
Rammetjes sproeien inderdaad, daar doe je opzich vrij weinig aan. Ik weet niet hoe oud ze zijn, misschien als het de 'puberteit' is dat het vanzelf over gaat, maar het kan ook dat ze het blijven doen. Zitten ze bij elkaar in een hok trouwens? Over 2 mannetjes bij elkaar lees je eigenlijk alleen maar dat ze elkaar hoe dan ook het hok uit of de dood invechten. Daar kan het sproeien trouwens ook door komen, ze proberen het territorium van de ander af te pakken.

De beste combinatie van 2 konijnen is een ram en een voedster, 2 voedsters gaat soms ook goed als ze al jong aan elkaar gewend zijn, maar 2 rammetjes gaat op den duur bijna altijd fout. (Tenzij je een groep maakt en ze elk hun eigen vrouwtje hebben)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 10:53
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Bloem schreef op 20-06-2006 @ 09:42 :
Rammetjes sproeien inderdaad, daar doe je opzich vrij weinig aan. Ik weet niet hoe oud ze zijn, misschien als het de 'puberteit' is dat het vanzelf over gaat, maar het kan ook dat ze het blijven doen. Zitten ze bij elkaar in een hok trouwens? Over 2 mannetjes bij elkaar lees je eigenlijk alleen maar dat ze elkaar hoe dan ook het hok uit of de dood invechten. Daar kan het sproeien trouwens ook door komen, ze proberen het territorium van de ander af te pakken.

De beste combinatie van 2 konijnen is een ram en een voedster, 2 voedsters gaat soms ook goed als ze al jong aan elkaar gewend zijn, maar 2 rammetjes gaat op den duur bijna altijd fout. (Tenzij je een groep maakt en ze elk hun eigen vrouwtje hebben)
Onze dierenarts zei dat als je ze laat castreren, dat het dan wel goed gaat

Het zal dan idd de puberteit wel zijn, ze zijn nu 4/5 maanden.
Oud 20-06-2006, 12:16
Bloem
Bloem is offline
Ik hoop het voor je, ik lees echt alleen maar verhalen over dat het niet goed gaat maar Jon en Simon kun je natuurlijk niet zomaar scheiden
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 12:21
AlopiA
AlopiA is offline

Ik hoop ook dat het goed gaat, we maken deze week sowieso een afspraak voor castratie van beide om vechten (hopelijk) te voorkomen.
Oud 20-06-2006, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 20-06-2006 @ 09:42 :

Ram en voedster samen is ook niet ideaal. Zowieso al als je geen jongen wilt hebben (tenzij ze gecastreerd zijn).
Verder wil een voedster meestal ook geen ram in haar buurt. Hij is alleen even goed om te dekken en verder mag hij meestal niet in haar buurt komen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 22:53
Bloem
Bloem is offline
Alle konijnenopvangen die ik ken koppelen juist alleen maar rammen aan voedstertjes (mits gecastreerd) omdat dat de grootste kans van slagen heeft

In juli komt er een voedstertje bij mijn nijn, ben benieuwd of dat gaat lukken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten