Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2006, 16:52
~*kar*~
~*kar*~ is offline
hallo hallo,

ik heb een dilemma...
een tijdje geleden ging ik heel goed om met C.
samen stappen, samen winkelen, vanalles deden we samen. we waren hele goeie vriendinnen, en hadden het idee om samen op vakantie te gaan.
dus zijn we rond gaan kijken op i*net, en zo we hebben een goedkope 10-daagse reis naar hongarije geboekt. €360,- totaal.

door een of andere stomme reden kregen we ruzie, en hebben we besloten om de vakantie te annuleren. totdat ze me een uur later belde en zei dat ze nog wel iemand wist met wie ze kon gaan. okee, prima, blijf ik thuis, €180,- rijker, en zij gaat gezellig met iemand op vakantie die wel 10 dagen met haar kan doorbrengen.
ik was de hoofdboeker, dus heb naar de organisatie gebeld, en gevraagd of de gegevens veranderd konden worden. dat kon, dus heb ik mijn eigen gegevens veranderd in die van de persoon met wie C. nu op vakantie gaat.
diezelfde dag heb ik die vriendin van C. gebeld, gezegd dat alles geregeld was, en of ze zo snel mogelijk het geld wilde overmaken. dat zou ze doen.

maar nu, 5 weken later, heb ik nogsteeds geen €180,- ontvangen.
ik heb gebeld, gesmst, weet ik het wat, maar het geld komt maar niet.
ik baal echt onwijs, *logisch, het is een hoop geld* maar ook omdat ik met mijn stomme kop eerst de gegevens heb veranderd, en toen pas geld ging vragen.
de reisorganisatie heb ik weer gebeld en het probleem uitgelegd, maar zij kunnen er niks meer aan veranderen.

heeft iemand een idee hoe ik mijn geld terug krijg? 3 juli gaan ze op vakantie, en ik zie ze er voor aan om daarna van de aardbodem te "verdwijnen"...
Oud 21-06-2006, 17:13
Saycheese
Saycheese is offline
Weet je toevallig waar diegene woont? Vertellen dat je het nu echt zat bent en dat je wil dat ze het geld nu overmaakt, maakt meer indruk als je tegenover haar staat dan wanneer je belt/mailt/smst. Stel eventueel een soort contract op, als ze zegt dat ze het overmaakt 'zodra ze het geld heeft' of zoiets, laat haar dan daarvoor tekeken. Dan heb je iig iets op papier.
Oud 21-06-2006, 17:13
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
je hebt alleen een mondelinge overeenkomst met die persoon,
maar niks op papier staan en volgens de papieren van de reis ben jij nergens want die gegevens zijn veranderd in de gegevens van die persoon

kortom ik denk dat je geen poot om op te staan hebt,
en dat het gewoon een domme actie is geweest om niet eerst te zorgen dat je geld had ipv alles al te wijzigen

jij kunt niet bewijzen dat jij nog geld krijgt

hoe is die reis betaald dan eigenlijk?
heb jij dat geld overgeboekt naar die organisatie?
Oud 21-06-2006, 17:21
~*kar*~
~*kar*~ is offline
Citaat:
kortom ik denk dat je geen poot om op te staan hebt,
daar was ik al bang voor...

Citaat:
hoe is die reis betaald dan eigenlijk?
heb jij dat geld overgeboekt naar die organisatie?
ik was hoofdboeker, dus ik moest idd €360,- over maken binnen een bepaalde tijd. toen ging ik nog goed met C. om, dus heb eerst betaald, en toen haar gedeelte (€180,-) terug gekregen op mijn rekening.
Oud 21-06-2006, 17:30
~LiefEngeltje~
enige wat jij hebt is bewijs dat jij betaald hebt,
dus naar de reisorganisatie geboekt

en naar de ouders van die persoon gaan?
heeft dat geen zin?
Oud 21-06-2006, 17:33
~*kar*~
~*kar*~ is offline
jaah.. zat ik idd ook al aan te denken..
ken alleen de ouders van C.
maar goed.. tis het proberen waard
Oud 21-06-2006, 17:35
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik heb ook eens zoiets gehad. We zouden met een groepje op vakantie gaan, en er was maar 1 persoon boven de 18. Hij zou de vakantie boeken en we hebben allemaal de aanbetaling aan hem gegeven, zodat hij het kon betalen. toen we een poosje later aan hem de papieren van de geboekte vakantie vroegen, had hij altijd een excuus. Toen hebben we het reisbureau opgebeld, en bleek dat hij die vakantie dus nooit geboekt had en het geld in zijn eigen zak gestoken. Toen hij ons niet terug wilde betalen, zijn we maar naar de politie gegaan, en uiteindelijk hebben we toen wel ons geld teruggekregen. Ik weet niet of dit bij jou zin heeft, maar misschien kan je t proberen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 17:37
~LiefEngeltje~
jullie zijn met meerdere personen gegaan,
de topicstarter is alleen

ik zou naar die ouders gaan en kijken of je daar niks mee kunt
Oud 21-06-2006, 18:53
Unexplained
Unexplained is offline
Gewoon weer terug laten zetten op jouw naam.
Oud 21-06-2006, 19:48
Gothic
Gothic is offline
gewoon even langs de ouders gaan en vragen of zij het geld overmaken, kunnen ze het zelf kortsluiten met hun kind...
Oud 21-06-2006, 20:11
coopergirl
coopergirl is offline
Kun je de reis bij het reisbureau niet anuleren en je geld terugvangen?
Oud 21-06-2006, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 21-06-2006 @ 20:48 :
gewoon even langs de ouders gaan en vragen of zij het geld overmaken, kunnen ze het zelf kortsluiten met hun kind...
Of hun kind kortsluiten, nog beter
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:40
Iduna
Iduna is offline
Je zegt dat je gebeld en gesmst hebt, heb je daar dan reacties op gehad? Zo ja, wat zei ze dan?
Je weet toch waar ze woont? Misschien is face to face confronteren?

Citaat:
nare man schreef op 21-06-2006 @ 21:22 :
Of hun kind kortsluiten, nog beter
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 21:59
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 21-06-2006 @ 19:53 :
Gewoon weer terug laten zetten op jouw naam.
Lijkt me dat dat niet kan, zou raar zijn als dat zonder toestemming van die andere persoon ineens weer omgeboekt kan worden. Dan kan iedereen zomaar reizen laten omboeken waar 'ie niet voor betaald heeft ofzo.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 07:09
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Bloem schreef op 21-06-2006 @ 22:59 :
Lijkt me dat dat niet kan, zou raar zijn als dat zonder toestemming van die andere persoon ineens weer omgeboekt kan worden. Dan kan iedereen zomaar reizen laten omboeken waar 'ie niet voor betaald heeft ofzo.
machtigingen kun je binnen een maand terug laten boeken door je bank. of dat voor acceptgiro's ook geld weet ik niet.
Oud 22-06-2006, 10:08
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-06-2006 @ 08:09 :
machtigingen kun je binnen een maand terug laten boeken door je bank. of dat voor acceptgiro's ook geld weet ik niet.
Volgens mij ging het erom dat ze die vakantie weer terug op haar naam zou moeten laten zetten?

Volgens mij geldt dat trouwens alleen voor automatische incasso's, dat je het weer terug kunt laten boeken
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 12:44
~*kar*~
~*kar*~ is offline
tnx voor alle reacties

op het moment dat de vakantie geboekt was, was ik hoofdboeker. alleen de hoofdboeker kan gegevens wijzigen, de reis betalen, de reis annuleren enz enz.
toen ik mijn gegevens telefonisch heb veranderd in die van K. , werd ik uit het bestand verwijderd, en wordt de nieuwe persoon (K. dus) aangewezen als hoofdboeker.
ik ben dus niet meer degene die de reis kan annuleren.

toevallig werd mijn vader gister zwaar pissed over de hele situatie en zei dat ik een sms moest sturen, dat als ik voor vrijdagavond het geld niet zou hebben, er maatregelen zouden komen. gironummer er nog een keer bij..
kreeg ik een sms terug dat ik niet hoefde te dreigen, en alleen de factuur maar door te sturen.
ik terug gestuurd dat ik hem vanmiddag zou sturen en wat haar emailadres was, en of zij dan het geld overmaakt.
krijg ik terug: denk je dat het geld me op de rug groeit ofzo? je wacht maar!
ik weer terug gestuurd: je hebt al 5 weken de tijd gehad om geld op te sparen, en er bestaat ook zoiets als lenen.
dus kreeg ik een sms of ik gestoord was en maar moest wachten...

*zucht* ik word er een beetje moe van...
Oud 22-06-2006, 13:24
Roos
Roos is offline
Er is 1 voordeel: je hebt dus wel contact met C.
Ik heb ook ooit veel geld aan iemand geleendiegene heeft daarna ALLE contact met mij verbroken.
Gelukkig smst zijy nog wel terug.

Misschien kan je eens langsgaan. Toon dan ook wat begrip, ga niet eisen dat je het geld morgen wilt hebben etc.
Maak dan afspraken, bijvoorbeeld: op die datum wil ik de helft van het geld, en op die datum de hele som, zoiets.
Of regel het zo dat ze geld van haar ouders (ofzo) leent, zodat JIJ je geld in ieder geval al hebt.

Wel jammer dat het plan van zo'n leuke vakantie, zo rot moet aflopen.. Succes!
Oud 22-06-2006, 13:28
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Jezus, ik zou echt kwaad worden!
Ik zou samen met je vader naar de ouders van C gaan. Zeggen dat je al vijf weken op het geld wacht en het geen stijl vindt. Ook dat je nu meteen het geld wil hebben (hallo, het is maar 180 euro, dat heeft zij of hebben haar ouders echt wel) of dat je anders naar de politie stapt ofzo.

Is het een busreis?
Anders wacht je haar gewoon op bij de bus waar ze vertrekt
Oud 22-06-2006, 14:52
~*kar*~
~*kar*~ is offline
tis idd een busreis

ghehe...

nee, maar tis gewoon echt een kutsituatie.. en wat roos zegt, ik heb idd nog contact met C. maar na 5 weken, ik bedoel.. ik heb mijn best gedaan om het zo snel mogelijk voor ze te regelen, kunnen zij wel wat terug doen, toch?
en het geld moet ik eigenlijk van K. krijgen... en die ken ik niet *wil haar niet kennen ook, maar dat terzijde*
ik weet niet waar ze woont...
alhoewel, dr adres staat hier, en laten we nou net navigatie hebben

maar goed, tis dus een beetje een dilemma, eerst die factuur maar sturen dan, en met mn vader overleggen...

hou jullie wel op de hoogte!
Oud 22-06-2006, 15:10
Kali
Kali is offline
Citaat:
~*kar*~ schreef op 22-06-2006 @ 15:52 :
tis idd een busreis

ghehe...

nee, maar tis gewoon echt een kutsituatie.. en wat roos zegt, ik heb idd nog contact met C. maar na 5 weken, ik bedoel.. ik heb mijn best gedaan om het zo snel mogelijk voor ze te regelen, kunnen zij wel wat terug doen, toch?
en het geld moet ik eigenlijk van K. krijgen... en die ken ik niet *wil haar niet kennen ook, maar dat terzijde*
ik weet niet waar ze woont...
alhoewel, dr adres staat hier, en laten we nou net navigatie hebben

maar goed, tis dus een beetje een dilemma, eerst die factuur maar sturen dan, en met mn vader overleggen...

hou jullie wel op de hoogte!
Sms berichten bijhouden
Kopie van factuur maken en kopie doorsturen
En schrijf een brief met daarin de punten dat je al 5 weken wacht, dat haar smsen dit en dat zeggen enz, en stuur aangetekdn op en hou zelf kopie. Zet ook dat je betaling wilt tegen * vul datum in* en dan heb je misschien wel ergens een poot om op te staan en is er officiele briefwisseling...
Reageren

Regels voor berichten