Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2006, 18:46
Poeperd
Poeperd is offline
Laatst is Herman de vis helaas van ons heengegaan. Nu vind ik Blub zo zielig alleen in zijn kom rondzwemmen, dat ik erover denk om een nieuwe vis te kopen. Maarrrr:

- Heeft Blub het niet veel fijner in zijn eentje? Of vindt Blub het leuker met een vriendje?

- Blub is een sluierstaart, en ik wil eigenlijk wel graag een Black Molly erbij, kan dat samen?

- Klopt het dat Black Mollies nogal zwakjes zijn? Ik wil Blub niet nog een keer traumatiseren met een dood vriendje.
Oud 22-06-2006, 15:18
~*kar*~
~*kar*~ is offline
zwarte mollies zijn tropische vissen *24'C*, zijn over het algemeen redelijk sterk, maar ik zou bij blub geen zwarte molly doen.
wat het beste is *werk in een dierenwinkel dus luister goed *, is om er weer een sluier bij te doen, en dat kan een telescoop zijn *met bolle ogen* offe.. met een rode kop en verder wit, of van die leeuwenkoppen, ligt een beetje aan de ruimte die blub in zn eentje heeft, maar in principe zijn ze samen beter af.

heb je wel goed sluierstaartenvoer?
en wat zag je aan herman toen hij heen ging?
gecondoleerd met het verlies!
Oud 22-06-2006, 20:07
Stefanie
Stefanie is offline
Black Mollys hebben snel last van schimmel op hun huid als de watertemperatuur veel schommelt. Kun je beter een 'makkelijkere' vis erbij doen. Sluier is voor Blub het leukst.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 18:54
Poeperd
Poeperd is offline
Ja, dat dacht ik zelf ook al Nouja, nog een sluier is ook wel leuk natuurlijk

Oh en Herman had ik al een stuk langer dan Blub, dus is waarschijnlijk doodgegaan door ouderdom ofzo? Ik weet eigenlijk niet precies hoe oud ze kunnen worden, maar hij was al zeker 2 jaar ouder dan Blub. Met Blub is ondertussen ook nog niks aan de hand (niet ziek ofzo) en ik heb natuurlijk meteen alles verschoond. Dus ik denk dat er niks raars was met Herman. Ik zag verder ook niks aan hem, hij dreef alleen maar aan het oppervlak, best zielig om te zien eigenlijk - ondanks dat het een vis is

In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik twijfelde er vooral aan of ik er uberhaupt nog wel een vis bij moest doen, of dat ik Blub alleen zou laten. Maar ik denk dat ik wel weer een nieuwe koop
Oud 23-06-2006, 19:53
Stefanie
Stefanie is offline
Goudvissen kunnen heel oud worden... Ligt natuurlijk ook aan allerlei omstandigheden binnen en buiten de kom/aquarium.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 17:15
~*kar*~
~*kar*~ is offline
whaha... jaa idd...

die van mij was 12 geworden, dan heb je ook wel zo'n idee van.. okee, nu is het leuk geweest...
Oud 25-06-2006, 17:44
Poeperd
Poeperd is offline
Hmmmmm Dan was Herman helemaal niet zo oud. Hij was denk ik... een jaar of 4? Ik dacht dat ze 5 konden worden?

Maar ik heb Herman ook bij een hele slechte dierenzaak gekocht. Blub heb ik bij een hele professionele gekocht, maar die was er nog niet toen ik Herman kocht. Vandaar.

Nouja, in ieder geval bedankt voor jullie hulp en hoe gemeen ook - ik hoop niet dat Blub ook 12 wordt
Oud 26-06-2006, 00:54
TechXP
TechXP is offline
kom weggooien en eerst die vis een bak geven.
Oud 26-06-2006, 14:49
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-06-2006 @ 01:54 :
kom weggooien en eerst die vis een bak geven.
Nee, ik geloof niet in die zooi. Een kom werkt prima
Oud 26-06-2006, 15:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 26-06-2006 @ 15:49 :
Nee, ik geloof niet in die zooi. Een kom werkt prima
Bah, mensen die 'niet in die zooi geloven'.

Blub heeft het leuker met gezelschap en Blub heeft het sowieso zwaar kut in die kom. Dus ik raad je aan niet nog een goudvis te kopen, tot je weet hoe je ermee om moet gaan.
Oud 28-06-2006, 21:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vis zag er echt slechter uit en zag er ook heel eenzaam uit toen mijn andere vis doodgegaan was. Ik heb er toen weer een van dezelfde soort bij gezet en je ziet nu echt dat ze gelukkiger zijn samen. Ik zou er dus zeker een bij doen. Zo'n sluierstaart met bolle ogen is wel zwakker dan een gewone.
Oud 29-06-2006, 12:21
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-06-2006 @ 22:21 :
Mijn vis zag er echt slechter uit en zag er ook heel eenzaam uit toen mijn andere vis doodgegaan was. Ik heb er toen weer een van dezelfde soort bij gezet en je ziet nu echt dat ze gelukkiger zijn samen. Ik zou er dus zeker een bij doen. Zo'n sluierstaart met bolle ogen is wel zwakker dan een gewone.
Ja ik wilde er ook een gewone bij doen. Die bolle ogen vissen vind ik maar eng. Eerst ging het wel beter met Blub, nu denk ik inderdaad dat hij een vriendje mist.

En ik blijf mijn vissen gewoon in een kom houden. Aanstellers. Die kom is groter dan de grootste bak die ik kan betalen. Liever een grote kom dan een kleine bak.

Maar in ieder geval bedankt voor de reacties (alweer) en ik hou jullie op de hoogte van de perikelen van mijn vissen.

PS.: Ik heb nu alleen nog maar 1 vis. Mn 5 jaar oude dwerghamster is pas ook doodgegaan (eindelijk, het werd gewoon zielig), het konijn had kanker en mn oma's hond die ik elke dag zag is ook na 13 jaar overleden. Dus ik mis het nu wel om veel dieren om me heen te hebben Na de vakantie koop ik een goudhamster
Oud 30-06-2006, 10:07
Uice
Uice is offline
Een vis in een kom houden en dan ook nog eens één hamster kopen. Er zouden toch strengere criteria moeten zijn voordat iedereen zomaar een dier kan kopen, dat is wel duidelijk.

Ik zou me meer zorgen maken om het gezelschap van de hamster dan om dat van de vis. Knaagdieren willen nooit alleen zijn.
Oud 30-06-2006, 20:23
Poeperd
Poeperd is offline
Jullie zijn echt onmogelijk. Ik ga er niet eens meer serieus op in.

Ik hou mijn vis in een kom. Ik koop 1 hamster en die laat ik zijn hele leven alleen.

Bedankt voor de hulp verder.
Oud 30-06-2006, 20:45
Poeperd
Poeperd is offline
Oh en ik heb even iets opgezocht:

Citaat:
"Omdat hamsters ook van nature liever alleen zijn (solitair) is het echt niet noodzakelijk meerdere dieren bij elkaar onder te brengen, omdat het 'anders-zo-zielig-is'. Volwassen hamsters kunnen elkaar zelfs fatala verwondingen toebrengen als ze samen in een kooi zijn ondergebracht."
Uitgave: Voorwalt en van Nikkelen Kuijper BV. 1995.

Dit boek heb ik gekocht voor ik mijn eerste hamster nam. Dus kom er alsjeblieft niet meer mee aan dat ik slecht ben voor mijn dieren of me niet goed voorbereid.

Overigens is nog steeds niet iedereen het erover eens dat een kom slecht is voor een goudvis.
Oud 01-07-2006, 20:54
~*kar*~
~*kar*~ is offline
ghehe...
zet jij maar leuk 2 goudhamsters bij elkaar Juice, zul je zien dat je na een aantal uur toch weer 1 hamster hebt, en die ander in stukjes in de kooi terug vindt...

en een ronde kom.. ach, het vergroot een beetje voor de vissen, maar verder is er nix mee aan de hand hoor!

hoe ga je blub's nieuwe maatje noemen?
Oud 02-07-2006, 16:03
Uice
Uice is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 30-06-2006 @ 21:23 :
Ik ga er niet eens meer serieus op in.
Citaat:
Poeperd schreef op 30-06-2006 @ 21:45 :
Oh en ik heb even iets opgezocht:

Uitgave: Voorwalt en van Nikkelen Kuijper BV. 1995.
Oud 03-07-2006, 11:13
Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 30-06-2006 @ 21:23 :
Jullie zijn echt onmogelijk. Ik ga er niet eens meer serieus op in.

Ik hou mijn vis in een kom. Ik koop 1 hamster en die laat ik zijn hele leven alleen.

Bedankt voor de hulp verder.
Ohhh sadist
Oud 08-07-2006, 12:40
TechXP
TechXP is offline
Meerdere hamsters bij elkaar houden is niet echt heel slim idd.. en dan heb ik het voornamelijk over twee mannetjes. Mannetje en vrouwtje kan geloof wel, maar dan moet je weer niet zorgen dat ze jongen krijgen.. dan gaat het fout. Vader bijt dan jongen dood. Maar het ligt ook wel per hamstersoort welke wel en niet solitair liever leven.
De syberische hamster is een socialer dier dan goudhamsters bv.

En Poeperd... neem gewoon geen dieren en ook geen kinderen later graag...
Reageren

Regels voor berichten