Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2006, 12:13
loveys
loveys is offline
Hallo,
ik weet niet zeker waar ik dit probleem moet plaatsen, maar het zal wel hier moeten.

Ik heb een probleempje met m'n laptop (Dell Inspiron 6000). Gistern had de virusscanner een virus gevonden en deze heeft 'ie, zover ik weet, ook verwijderd. 's Avonds kreeg ik ineens een groot blauw scherm te zien waarin stond dat er een ernstige fout was opgetreden en dat ik de pc opnieuw moest opstarten. Alleen de pc deed niets meer, dus heb ik uiteindelijk de batterij eruit gehaald. Toen ik de pc opnieuw had opgestart was het beeldscherm erg vervormd, het was breder geworden.
Bij beeldscherminstellingen in het Configuratiescherm stonden nog gewoon dezelfde instellingen als eerst. Ik heb vanalles geprobeerd om het beeldscherm weer normaal te krijgen, maar dit is niet gelukt. Iemand enig idee hoe ik het op een andere manier kan wijzigen?
Tevens is er nog iets anders in m'n pc gewijzigd. Normaal kan ik, als ik op uitschakelen druk, kiezen uit 4 opties; Slaapstand, Stand-By, Uitschakelen en Opnieuw opstarten. Na de ernstige fout die de pc aangaf, kon ik niet meer op de eerste 2 opties klikken. Iemand een idee hoe dit kan gebeuren of hoe ik dit kan wijzigen?
Voor de rest werkt de laptop nog steeds hetzelfde.

Alvast bedankt.
Oud 23-06-2006, 09:26
WhiteDragon
WhiteDragon is offline
Het lijkt erop dat je laptop in de veilige modus zit. Daarom kan je de beeldscherm instellingen niet wijzigen. En krijg je wanneer je de laptop wilt afsluiten maar 2 opties te zien. In plaats van 4.

Oplossing: Wanneer je de laptop opstart druk je op F8. Als het goed is krijg je dan een menu waaruit je kan kiezen "windows normaal starten", "windows in veilige modus" opstarten enz. Kies dan eens voor "windows normaal starten".

Als het goed is zou het probleem opgelost moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 11:05
loveys
loveys is offline
Nee, hij zit niet in de veilige modus. In de veilige modus heb je geen internet en dat heb ik dus nu wel.
Ik heb hem wel 2x in de veilige modus gestart en de instellingen gewijzigd en daarna weer in de normale vorm opgestart, maar dit heeft ook geen nut gehad. Alles was nog steeds hetzelfde.
Oud 23-06-2006, 11:40
Kali
Kali is offline
mmm een restore naar een oud herstelpunt van aantal weken geleden doen en dan met andere virusscanner eens scannen ?

(maar wacht misschien eerst af wat de anderen zeggen want ben maar pc noob)
Oud 23-06-2006, 17:58
freyk
freyk is offline
Ik vraag me af wat er in je logboeken geregistreert werd tijdens de crash.
Start -> uitvoeren -> eventvwr en kijk of er iets geregistreerd werd op de tijdstip van de crash.

Btw, heb zelf ook een inspiron 6000
Oud 23-06-2006, 18:04
loveys
loveys is offline
Citaat:
freyk schreef op 23-06-2006 @ 18:58 :
Btw, heb zelf ook een inspiron 6000
Fijne laptop toch

Ik heb al geregeld dat er morgenvroeg iemand naar m'n laptop komt kijken, deze persoon had al enig idee wat het zou kunnen zijn.
Toch bedankt voor de reacties
Oud 24-06-2006, 14:33
loveys
loveys is offline
Laptop is alweer gefixt . Het was blijkbaar wel iets ernstigs, maar alles doet het weer goed.

Slotje?
Oud 24-06-2006, 19:43
Relief
Relief is offline
Citaat:
loveys schreef op 23-06-2006 @ 19:04 :
Fijne laptop toch

Ik heb al geregeld dat er morgenvroeg iemand naar m'n laptop komt kijken, deze persoon had al enig idee wat het zou kunnen zijn.
Toch bedankt voor de reacties
Dell had-heeft nogal een slechte naam. Al lijkt Dell steeds beter te worden. De inspiron 6400 serie schijnt een goede laptop te zijn voor een prima prijs.
Reageren

Regels voor berichten