Hallo allemaal.
In 2005 heb ik bij mijn stage en mijn bijbaantje loonheffingskorting gekregen. Helaas kon dit niet veranderd worden bij mijn stage dus heb ik in principe te weinig belasting betaald.
Nu in 2006 heb ik bij datzelfde bijbaantje nog steeds de loonheffingskorting en loop ik stage/vakantiewerk. Voor het vakantiewerk krijg ik op zich goed betaald (850 bruto) alleen hou je netto zo weinig over (530,- netto). Op de stage/vakantiewerk zeiden ze dat ik dan de rest tot +- 850 euro terug kon vragen van de belastingdienst. Dit wil ik ook gaan doen maar durf niet echt.
In 2005 had ik een totaal inkomen van iets minder dan 5500 euro. Ik heb ergens gelezen dat je als scholier zijnde geen belasting hoeft te betalen onder de 5500 euro.
Nu heb ik aan het einde van 2005 naar de belastingdienst gebeld om te vragen hoe het nou precies zit. De man aan de telefoon zei dat ik over 2005 ongeveer 1000,- bij moet betalen.
Graag zou ik willen weten in verband met het terug vragen van belasting voor 2006 of ik alsnog zou moeten bijbetalen voor de belasting over 2005 die ik niet heb afgedragen.
Groetjes, Roos