Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2001, 16:44
Shackles
Shackles is offline
Ik heb al een hele tijd iets in mijn hoofd met 3 schermen op het toneel, van die witte, met daar achter mensen. 1 Per scherm. Van de achterkant worden gekleurde spots op ze gericht, zodat je bij ieder een andere kleur omtrek ziet. Daarbij een heleboel rook. Eerst staan ze 15 seconden stil, totale stilte door het hele theater. Daarna begint er muziek te spelen, een mengeling van David Bowie en Within Temptation. De mensen achter de schermen beginnen te bewegen. Daarna komen er allemaal mensen het toneel op, gewikkeld in witte doeken. Ze gaan in 5 rijen van 7 staan, om en om. (voor achter voor achter.) Ze zeggen helemaal niets. Ze kijken het publiek strak aan. De muziek gaat steeds harder, steeds harder. Tot het bijna oorverdovend is. Dan plotseling laat de hele groep zich op de grond vallen en stopt de muziek, tegelijkertijd. Stilte. Na ongeveer 15 seconden gaan de mensen zitten. Ze steken hun armen in de lucht, in een aanbiddend, wanhopig gebaar. Er begint moderne vioolmuziek te spelen, die langzaam overgaat in een nummer van Bjork. De mensen bewegen zich op een langzame, haast meditatieve manier. Dan vallen ze weer uit elkaar, in een soort van cirkel, of bloem. 1 Blijft er staan. Totale stilte, gedurende 10 seconden. Ze gilt, zo hard en schel dat je haren er van rechtop gaan staan.
Het licht valt uit.
Oud 15-06-2001, 16:44
Shackles
Shackles is offline
Dat lucht op.
Oud 15-06-2001, 19:46
Anne
Anne is offline
Ik heb op school al een keer een decor gebouwd: we hadden de hele ruimte behangen met aluminiumfolie en daar hadden we rode lampen opgezet, wat overal weerkaatst werd. Het gaf een aparte kleur en het was heel leuk om te doen. Wat ik nog wil doen is weer een vaag decor bouwen, mooie lichten erbij en veel muziek!
Oud 15-06-2001, 22:33
superster
superster is offline
Hoi, ik ben 18 en sinds maart ben ik druk bezig met het Event-Team product dat ik op poten zal stellen in 2002 ( regie, decor en choreografie ) met kinderen en jongeren tussen de 5 en 21 : Jungleboek, de musical.

Groeten, superster
Oud 15-06-2001, 22:54
Saraï_h
Saraï_h is offline
zoiets he bik ook gedaan op emotion sickness met een vriendin, was bedoeling voor bonte avond, en dan heel veel dans steeds wilder, en dan in elkaar zakken, dan komt r een engel (was zij) die me overeind helpt, mn hand pakt.. dan begint r mooie muziek..
Oud 16-06-2001, 00:03
Convulsive
Convulsive is offline
Teveel een goed antwoord? :-)

Regels voor berichten