Wat klote voor Ghana dat ze de eerste helft zo goed waren en toch nog vlak voor rust een buitenspelgoal erin kregen. Dat was het breekpunt en de beslissing. Jammer dat ze eruit vliegen maar dat was wel te verwachten eigenlijk.
Brazilië kan nog steeds niet overtuigen. Het is met zo'n gedachte van: "Ach, we pakken dat wereldcupje wel even." Maar dit kan zo fout gaan tegen een ploeg die maar weinig kansen nodig heeft om te scoren. Ze hebben geluk dat ze nog geen moeilijke tegenstander hebben gehad.
Ik betwijfel ook of de Brazilianen wel met een serieuze instelling dit WK beleven. Op trainingen zie ik ze alleen dollen met elkaar en wat flauwe geintjes uithalen (gister Dida bijvoorbeeld in de spits). Met dit soort dingen wordt niet serieus getraind en dat zie je dan in de wedstrijden terug omdat je de indruk hebt dat ze niet zijn ingespeeld op elkaar. De enige die nog een beetje overeind blijft is Kaka, maar de rest doet het echt matig. Ook Ronaldinho, vooral bij balverlies. Loopt alleen maar te kijken en steekt geen energie erin om de bal te veroveren als de bal in zijn buurt komt. Om maar een voorbeeld te noemen...
Nee, ik heb een gevoel dat Brazilië met deze instelling nog eens tegen de lamp gaat lopen dit toernooi.
Ook opvallend was dat die coach van Ghana zich niet meer liet zien de tweede helft.