Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2001, 12:00
Convulsive
Convulsive is offline
Wie zou wel eens zelf iets willen regisseren of produceren?

En hoe zou je dan zijn? Iemand met onwrikbare ideeen? Tell me.
Oud 15-06-2001, 12:52
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Dat lijkt me echt ontzettend gaaf, om zelf iets te regisseren. En dat je dan probeert om mensen zó te laten spelen, zoals je zelf bedacht had. Maar ik kan me voorstellen dat ik daar te perfectionistisch voor ben, dat ik uiteindelijk zoiets heb van, laat mij het maar doen...
Oud 15-06-2001, 12:53
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
ally mcbeal schreef:
Dat lijkt me echt ontzettend gaaf, om zelf iets te regisseren. En dat je dan probeert om mensen zó te laten spelen, zoals je zelf bedacht had. Maar ik kan me voorstellen dat ik daar te perfectionistisch voor ben, dat ik uiteindelijk zoiets heb van, laat mij het maar doen...
Ik herken dit heel erg denk ik. :-)

Oud 15-06-2001, 13:11
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Jah, dat perfectionistische is heel irritant, dat heb ik nou ook heel vaak. Dat ik iemand uit ga leggen hoe die het zou kunnen spelen, terwijl dat me nix aangaat...
Oud 15-06-2001, 13:38
freakie
freakie is offline
Tjah...op amateurniveau doe ik wel eens dingen. Ik heb drama als examenvak op school. Blijkbaar doen ze dat alleen op vwo en gymnasium, erg vreemd. Ik heb mn eigen monologen in elkaar gezet en gespeeld, een stuk geregisseerd en op locatie gespeeld. Is allemaal erg leerzaam en bovenal fantastisch om te doen!

Nog een leuke opdracht was om twee keer een stuk te spelen, volgens de 'regels' van Brecht en volgens de wijze van Stanislavski.
Was soms moeilijk, maar zeker leuk.
Oud 15-06-2001, 13:40
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Citaat:
freakie schreef:
Blijkbaar doen ze dat alleen op vwo en gymnasium, erg vreemd.
Dat scheelt per school vooral.

Oud 15-06-2001, 14:21
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
freakie schreef:
Tjah...op amateurniveau doe ik wel eens dingen. Ik heb drama als examenvak op school. Blijkbaar doen ze dat alleen op vwo en gymnasium, erg vreemd. Ik heb mn eigen monologen in elkaar gezet en gespeeld, een stuk geregisseerd en op locatie gespeeld. Is allemaal erg leerzaam en bovenal fantastisch om te doen!

Nog een leuke opdracht was om twee keer een stuk te spelen, volgens de 'regels' van Brecht en volgens de wijze van Stanislavski.
Was soms moeilijk, maar zeker leuk.
Bij ons kan HAVO en VWO allebei drama als examenvak kiezen. Ik heb het zelf ook en het is heel leerzaam! Regels van Brecht..dat is toch episch spel, 'eruit stappen'?...hebben wij ook wel dingen mee gedaan!
Oud 15-06-2001, 15:15
Convulsive
Convulsive is offline
Schrijven jullie oo kwel eens wat eigenlijk? Dramateksten bv.?
Oud 15-06-2001, 15:24
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Ik niet, gewoon omdat het (nog) niet bruikbaar is. Maar over een paar jaar zal ik dat zeker doen.
Oud 15-06-2001, 15:25
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
ally mcbeal schreef:
Ik niet, gewoon omdat het (nog) niet bruikbaar is. Maar over een paar jaar zal ik dat zeker doen.
Ben benieuwd. :-)
Oud 15-06-2001, 15:27
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik ben toen ik 11 was weleens begonnen aan een musical haha...ja ik heb weleens wat ideetjes in mijn hoofd en schrijf ook weleens liedjes maar ik heb nog geen kant-en-klare scripten liggen of zo!
Oud 15-06-2001, 20:29
Convulsive
Convulsive is offline
Het lijkt mij echt fantastisch om zoiets helemaal in je eigen handen te hebben.
Oud 15-06-2001, 20:50
hopeloos geval
hopeloos geval is offline
k zou heel graag wat van mn eigen liedjes op cd ofzoow wille zetten ofzoow. K heb nu 6 eigen liedjes en k heb dr 1 van opgevoerd op een soort talentenjacht maar dan zonder prijzen enzoow. K kreeg wel veel comlpimenten... Haha, en k had t liedje pas een paar daagjes daarvoor geschreven...
Oud 15-06-2001, 20:51
hopeloos geval
hopeloos geval is offline
Citaat:
hopeloos geval schreef:
k zou heel graag wat van mn eigen liedjes op cd ofzoow wille zetten ofzoow. K heb nu 6 eigen liedjes en k heb dr 1 van opgevoerd op een soort talentenjacht maar dan zonder prijzen enzoow. K kreeg wel veel comlpimenten... Haha, en k had t liedje pas een paar daagjes daarvoor geschreven...
Ohw jah, en k kan ook nog es GEEN gitaar spelen, vandaar dat k de gitaar van school eerst helemaal verkeerd moest stemmen voordat t een beetje klonk...

Oud 15-06-2001, 20:57
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
hopeloos geval schreef:
K heb nu 6 eigen liedjes en k heb dr 1 van opgevoerd op een soort talentenjacht maar dan zonder prijzen enzoow. K kreeg wel veel comlpimenten... Haha, en k had t liedje pas een paar daagjes daarvoor geschreven...
Zucht....ik heb dat stadium van 'aan talentenjachten meedoen' nog niet bereikt....gebrek aan lef vrees ik...gitaar en piano kan ik wel een beetje maar over mijn stem ben ik nogal onzeker maar ik zou echt supergraag willen zingen!
Oud 15-06-2001, 21:00
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Zucht....ik heb dat stadium van 'aan talentenjachten meedoen' nog niet bereikt....gebrek aan lef vrees ik...gitaar en piano kan ik wel een beetje maar over mijn stem ben ik nogal onzeker maar ik zou echt supergraag willen zingen!
Probeer het anders gewoon, heb je gelijk wat meer ervaring in de talentenjachtbusiness waardoor een eventuele volgende weer wat minder spanning oproept en je krijgt er ook nog wel tips.

Oud 15-06-2001, 21:52
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Probeer het anders gewoon, heb je gelijk wat meer ervaring in de talentenjachtbusiness waardoor een eventuele volgende weer wat minder spanning oproept en je krijgt er ook nog wel tips.

Hmmm ja ik ben het eigenlijk ook wel van plan. We hebben op school ook ieder jaar zo'n lichte muziekavond. Als ik volgens jaar in de zesde zit wil ik dus persé meedoen om het idee dat ik het lef heb gehad, en mezelf heb laten zien!
Oud 18-06-2001, 07:15
Gothic
Gothic is offline
ik heb vorig jaar zelf een script geschreven en een 45 min duurdende film opgenomen. we waren met zn 4en dus was wel eens inprofiseren met camera (lang leve het statief ). maar het was nog best lastig, en kee het was allemaal heel primitief enzo, maar toch, het is best cool geworden. ookal kon de helft niet acteren enzo, maar het is zo gaaf een film te maken, zelf filmen, schrijven, regiseren en acteren, nou helemaal top was het
Oud 18-06-2001, 15:38
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Gothic schreef:
ik heb vorig jaar zelf een script geschreven en een 45 min duurdende film opgenomen. we waren met zn 4en dus was wel eens inprofiseren met camera (lang leve het statief ). maar het was nog best lastig, en kee het was allemaal heel primitief enzo, maar toch, het is best cool geworden. ookal kon de helft niet acteren enzo, maar het is zo gaaf een film te maken, zelf filmen, schrijven, regiseren en acteren, nou helemaal top was het
Jaaa... Hebben wij op de basisschool gedaan (ok, ok onder begeleiding van een leraar). Was inderdaad heel gaaf. (Ik mocht de klok spelen )
Oud 18-06-2001, 17:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Jaaa... Hebben wij op de basisschool gedaan (ok, ok onder begeleiding van een leraar). Was inderdaad heel gaaf. (Ik mocht de klok spelen )

ik had mezelf gewoon de hoofdrol gegeven
Oud 18-06-2001, 18:39
Verwijderd
Ik wil zelf het script schrijven! Ik zit al helemaal vol plannen om ook echt een script te gaan schrijven, met liedjes en dergelijke! Ik heb wat te doen in de vakantie hoor! Ik hoop stiekem dat het, as het goed genoeg is, ooit ook echt gespeeld wordt, maar dat zal wel enkel een illusie blijven..
Oud 18-06-2001, 19:00
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Dat was het nadeel... we hadden met z'n allen het script geschreven en de rollen niet verdeeld.
Oud 18-06-2001, 21:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Citaat:
Gothic schreef:
Dat was het nadeel... we hadden met z'n allen het script geschreven en de rollen niet verdeeld.

ik had script met 4 rollen, en zo gezorgt dat er altijd een kon filmen, ook moest ik me aanpassen aan ligt enzo, tis nog best lastig als je bijv bij raam filmt word het donker enzo, moet je allemaal op letten...

maar ik had voor iedereen soort beetje bijpassende rol geschreven en voor mezelf beetje een uitdaging

Regels voor berichten