Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Eerst openingspost lezen
Ik ben een vrouw en vind dat het niet kan 40 33.06%
Ik ben een vrouw en vind dat het wel kan 36 29.75%
Ik ben een man en vind dat het niet kan 27 22.31%
Ik ben een man en vind dat het wel kan 18 14.88%
Aantal stemmers: 121. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2006, 07:56
Vip3r
Vip3r is offline
Ik vroeg me af hoe de meesten hierover denken...

Wat vind je ervan dat iemand anders binnen een relatie met een vriend/vriendin samen voor een keer in één bed slaapt? En het is niet uit nood, want er is een alternatief (andere kamer, luchtbed etc)

Voorbeeld:
Je kent een meisje die een relatie heeft met een jongen, al een paar jaar. Een goede vriend van haar komt op bezoek en blijft daar logeren, in haar bed.

Natuurlijk vloeit er vanzelf wel een discussie uit voort tussen mensen die vinden dat het wel kan en mensen die vinden dat het niet kan.

Dit gaat dus over slapen met het geslacht waar diegene dus op valt.

Om zelf te beginnen: ik zou het echt niet leuk vinden als ik al een tijd een relatie met een meisje had en zij liet een vriend op bezoek komen die bij haar bleef slapen. Zou er echt jaloers van worden en er iets van gaan denken.

Laatst gewijzigd op 03-07-2006 om 07:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2006, 08:02
WolterB
WolterB is offline
Ik zou het niet doen, zou het niet kunnen en vind het vragen om problemen.
Oud 03-07-2006, 08:09
woezel
woezel is offline
boehoeiend.
Oud 03-07-2006, 08:44
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 03-07-2006 @ 08:56 :

Wat vind je ervan dat iemand anders binnen een relatie met een vriend/vriendin samen voor een keer in één bed slaapt? En het is niet uit nood, want er is een alternatief (andere kamer, luchtbed etc)

Voorbeeld:
Je kent een meisje die een relatie heeft met een jongen, al een paar jaar. Een goede vriend van haar komt op bezoek en blijft daar logeren, in haar bed.

Natuurlijk vloeit er vanzelf wel een discussie uit voort tussen mensen die vinden dat het wel kan en mensen die vinden dat het niet kan.

Om zelf te beginnen: ik zou het echt niet leuk vinden als ik al een tijd een relatie met een meisje had en zij liet een vriend op bezoek komen die bij haar bleef slapen. Zou er echt jaloers van worden en er iets van gaan denken.
Laat die maar blijven slapen. Heb ik niet zoveel problemen mee.
Ik ga ervan uit dat ik zelf al in dat bed lig. Zolang als hij maar niet op mijn plaats ligt.
En moest ik op dat moment zelf ergens anders zijn... mja, zolang ik het maar op voorhand weet, dat ze maar doen.
Oud 03-07-2006, 08:51
Estar
Estar is offline
Ik vind dat het wel kan als het maar geen gewoonte wordt.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 09:31
Verwijderd
Mij maakt het niet uit. Zolang ze maar niet altijd naast elkaar in hetzelfde bed slapen vind ik het best. Als ik naar m'n ex kijk vraag ik me af of híj dat wel zou doen (naast het feit dan dat hij geen tweepersoonsbed heeft, maar daar kijken we dan even niet naar ).
Een andere ex van mij ging een keer naar een feestje en is toen bij een vriendin blijven slapen en heeft bij haar in bed geslapen. Dat er nou later gedoe is ontstaan met dat meisje maakt wat mij betreft niet uit. Hij voelde zich heel lullig over dat kleine feitje en toen hij het me vertelde had ik zoiets van: maak je je daar nou druk om?
Ik vertrouw de ander en ik vertrouw er dus ook op dat mocht er iets gebeuren, dat mij verteld wordt. En ik ga er niet vanuit dat als mensen in één bed slapen dat er altijd iets moet gebeuren Dus hier ook niet.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 10:53
Experiment
Experiment is offline
In een tweepersoonsbed? Waarom niet.

In één bed lijkt me een beetje teveel van het goede.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 10:56
snoopy
snoopy is offline
Nou ja... ik zou het echt niet leuk vinden, zeker niet als er een alternatief is. Waarom zou je dat nou doen?!
Gelukkig denkt mijn vriend hier hetzelfde over.
Oud 03-07-2006, 12:17
Verwijderd
In een tweepersoonsbed vind ik het best kunnen. Behalve als je vriend/vriendin heeft aangegeven dat geen prettig idee te vinden, dan is het natuurlijk niet netjes om het tóch te doen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 12:49
Myuki
Myuki is offline
Ik vind dat dat best kan, als er geen seksuele spanning tussen de goede vrienden is. Ligt dus aan de situatie, maar een bed is fijner dan een rottig matras.
Oud 03-07-2006, 12:56
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 03-07-2006 @ 08:56 :

Voorbeeld:

dan slaapt ie gvd maar op de bank =)
tenzij het 2persoons bed is, dan kan het nog wel zou k zeggen
Oud 03-07-2006, 13:43
Verwijderd
Ik vind het niet kunnen. Wtf is er zo belangrijk aan slapen. Naast elkaar slapen, en vooral deels tegen elkaar aan is een bepaalde vorm van intimiteit die ik liever alleen met m'n vriendin deel.

Oh, en dat ze met d'r vriendinnen slaapt kan me niet zo veel schelen. Maar met jongens hoeft het van mij niet.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 14:17
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Vaal schreef op 03-07-2006 @ 14:43 :
Ik vind het niet kunnen. Naast elkaar slapen, en vooral deels tegen elkaar aan is een bepaalde vorm van intimiteit die ik liever alleen met m'n vriendin deel.
Oud 03-07-2006, 14:21
Muchacha
Muchacha is offline
Ik vind dat het kan. Maar dat zeg ik NU, nu ik vrijgezel ben en weet hoe onschuldig vriendschap is. Als ik een vriendje heb en hij wilt met een vriendin in één bed slapen, dan zal ik wel een beetje jaloers zijn denk ik... Hangt ook volledig af van de situatie vind ik. Als ze al jaren samen slapen en er totaal geen gevoelens zijn is het anders dan als er een beetje spanning is. En tweepersoonsbed versus eenpersoonsbed speelt ook wel.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 14:26
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
snoopy schreef op 03-07-2006 @ 11:56 :
Nou ja... ik zou het echt niet leuk vinden, zeker niet als er een alternatief is. Waarom zou je dat nou doen?!
Oud 03-07-2006, 14:43
Drez
Drez is offline
Citaat:
Myuki schreef op 03-07-2006 @ 13:49 :
Ik vind dat dat best kan, als er geen seksuele spanning tussen de goede vrienden is. Ligt dus aan de situatie, maar een bed is fijner dan een rottig matras.
Oud 03-07-2006, 14:53
Verwijderd
Kan best, mits in een tweepersoonsbed en er geen seksuele spanningen zijn (maar gewoon vriendschap). Waarom een luchtbed nemen als er zat plaats is in bed?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 15:12
Stefanie
Stefanie is offline
Gelukkig heb ik zo'n situatie nog nooit meegemaakt, zou er niet blij van worden.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 15:46
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-07-2006 @ 13:17 :
In een tweepersoonsbed vind ik het best kunnen. Behalve als je vriend/vriendin heeft aangegeven dat geen prettig idee te vinden, dan is het natuurlijk niet netjes om het tóch te doen.
Oud 03-07-2006, 16:22
Mara
Mara is offline
Ik vind het niet kunnen. Je hebt immers een alternatief. Is het een goede vriend van me, heb ik geen alternatief en een tweepersoons bed, heel misschien. Wel ver van elkaar af en puur omdat ik diegene niet op de grond wil laten slapen. Kan diegene gewoon naar huis als er geen alternatief qua slapen is, gaat diegene maar naar huis. Echt, als het helemaal niet anders kan, en het een hele goede vriend is, misschien.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 18:50
Iveauh
Iveauh is offline
heb beantwoord dat het wel kan.
Maar in het voorbeeld wat jij beschrijft, vind ik dus echt dat dat niet moet kunnen!
als mijn vriendin dat zou doen
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 18:59
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Mijn vriend vertelde laatst hier iets over. Dat hij toen hij stage moest lopen ergens een bedrijfsuitje had met overnachting ofzo en dat ze met z'n tweeën op een kamer sliepen, wel van hetzelfde geslacht overigens, maar dat die collega van hem niet samen in een tweepersoonsbed wilde slapen. Mijn vriend had dat niks uitgemaakt. Dus is die collega op de grond gaan liggen...

Hem had het zelfs nog niet uitgemaakt als het een vrouw was geweest, want ze wisten dan toch hoe het zat.
Goed, hij was toen vrijgezel en het was een mannelijke collega, maar als het nu zou voorkomen met een vrouw, dan zou ik het er echt niet mee eens zijn. Ookal weet ik dat mijn vriend niet eens zou durven iets te proberen () maar ik zou het toch absoluut geen fijn idee vinden. Zelf zou ik het ook niet zo snel doen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 20:05
Inga
Inga is offline
Ik vind dat het wel kan .. Ik heb zelf ook met een goede vriend in bed geslapen toen ik een vriend had en een vriendin van me heeft ook een vriend en die heeft afgelopen vakantie ongeveer elke nacht met verschillende goede vrienden in bed gelegen . Ons vriendengroepje is gewoon heel erg close , maar we doen niks met elkaar . Zolang er alleen maar geslapen wordt is er toch niks aan de hand ?

Ik zou er ook geen probleem mee hebben gehad als mijn ex met een goede vriendin van hem in 1 bed zou slapen .

Het zou trouwens anders zijn als het je ex was waar je mee slaapt ..
Oud 03-07-2006, 20:31
fractuur
fractuur is offline
Met alternatief? Dan niet. Zonder alternatief zou ik het niet erg vinden. Mits geen ex-en of andersoortige vreemde aantrekkingskrachten aanwezig.
Oud 03-07-2006, 20:37
Verwijderd
Ik vind niet dat het kan.

Als er geen alternatief is mag diegene wel op dezelfde kamer slapen,maar zeker niet in hetzelfde bed, en liever nog op een andere kamer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2006, 21:03
Verwijderd
Zoals Vaal schreef: ik vind het niet kunnen, ook al is het nog zo'n goede vriend en is er geen alternatief, ik vind dat naast mn vriendin slapen een voorrecht is dat alleen aan mij toebehoort. Het slapen is daar al gewoon te intiem voor. Vooral het samen wakker worden naast elkaar. Tegelijkertijd is met mij in bed slapen ook een voorrecht wat alleen aan mijn vriendin toebehoort.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 21:53
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 03-07-2006 @ 21:35 :
Ik zou het helemáál geen prettig idee vinden, en mijn vriend denk ik ook niet. Als er nou geen alternatief is dan moet het maar, het is ook weer niet dat ik hem niet vertrouw, maar ik zou het gewoon geen fijn idee vinden.
Mijn vriend zou het echt alleen maar toestaan als het levensreddend voor mij is, tot die tijd hoef ik het niet proberen vragen. Tenzij het een zeer goede vriend van hemzelf is trouwens.
Oud 03-07-2006, 22:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Ik vind het niet kunnen. Wtf is er zo belangrijk aan slapen. Naast elkaar slapen, en vooral deels tegen elkaar aan is een bepaalde vorm van intimiteit die ik liever alleen met m'n vriendin deel.

Oh, en dat ze met d'r vriendinnen slaapt kan me niet zo veel schelen. Maar met jongens hoeft het van mij niet.
In het geval dat ik een relatie heb (op dit moment niet) zou ik me bij het bovenstaande aansluiten.
Oud 03-07-2006, 23:30
Verwijderd
Ik vind het niet kunnen, hoewel het nogal hypocriet is want ik heb ook wel es bij een vriend in bed geslapen en met hem was ik natuurlijk ook niks van plan. Maar ik vind het gewoon een rotidee en als hij dat weet (en dus weet dat ik me daar absoluut niet prettig bij voel) dan kan hij het bést laten. Dan is het nog niet eens zozeer de handeling die erg is, maar het feit dat hij wéét dat hij me er mee kwetst en het tóch doet. Blijkbaar slaapt hij liever bij haar in bed dan dat hij mij niet kwetst, en dat vind ik toch wel verontrustend. Maar het ligt ook aan het meisje, hoor Kijk, bij vriendinnen van wie ik weet dat hij er toch nooit op zou vallen, prima. Maar vriendinnen met wie hij eventueel ooit wel wat zou kunnen doen/willen, dat liever niet.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 23:33
Shock
Shock is offline
In één bed lijkt me niet zo hard nodig, op dezelfde kamer maakt me niet uit
Oud 04-07-2006, 00:20
Verwijderd
Ik slaap überhaupt niet bij iemand anders in bed dan mijn man, omdat ik daar gewoon niet tegen kan. Zelfs als het mijn allerbeste vriendin is slaap ik nog liever op een matrasje op de grond.

Zeker als er een alternatief is zou ik van dat alternatief gebruik maken. Ik vind het gewoon niet prettig om naast een andere jongen/man te liggen. Wie weet wat ze denken of kruipen ze s'nachts uit een soort gewoonte tegen je aan. Zit ik niet echt op te wachten.
Andersom weet ik dat hij het ook niet zou doen en daar ben ik blij om. Zelfs iets simpels als naast hem slapen vind ik heel fijn en beschouw ik echt als iets van ons samen. Ik zou het echt niet gaaf vinden om te horen dat hij bij een ander meisje in bed heeft geslapen terwijl dat niet nodig was.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 08:07
M@rco
M@rco is offline
Ik ben een man en vind dat het niet kan. Het lijkt me niet echt een prettig idee dat mijn vriendin bij iemand anders in bed ligt.
Oud 04-07-2006, 09:26
Nyawa
Als er gewoon een goed alternatief is (logeerbed, slaapbank) vind ik het niet kunnen, zeker niet in een eenpersoonsbed. Ik zou me er toch heel ongemakkelijk bij voelen als mijn vriend met een ander meisje in bed zou liggen, ook al weet ik dat hij er niets mee zou doen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 15:06
Verwijderd
Ik zou het best vinden, als het (zoals meerdere zeggen) een tweepersoonsbed is.
Ik heb een eenpersoonsbed, en daar slaap ik alleen samen met mijn vriend in
Als iemand logeerd slaap die op het opklapbed, dat tegen mijn bed aanstaat.
Ik denk trouwens wel dat mijn vriend er problemen mee zou hebben, als er een andere jongen in mijn bed zou liggen ongeacht of het een tweepersoonsbed of een eenpersoonsbed-met-opklapbed-ernaast.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 15:19
Whateverrr
Whateverrr is offline
Ík vind het niet kunnen, omdat ik persoonlijk bang zal zijn dat er iets gebeurd. Dit uit ervaring, dus ik zal het niet (meer) accepteren.. Je krijgt er in de meeste situaties moeilijkheden van, denk ik.. Ik vind het gewoon niet prettig als mijn vriend naast iemand anders in bed ligt.. Dat doe je met je vriendin, niet met een 'gewone' vriendin.. Zou het eventueel gebeuren, dan zou ik er niet een al te groot probleem van maken, maar wanneer ik het van tevoren weet, zou ik toch liever willen dat ze ergens anders slaapt!

Laatst gewijzigd op 04-07-2006 om 15:22.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 17:36
Pluis
Pluis is offline
Dit is een beetje een vertrouwenskwestie. Ik vind dat het wel kan, zolang je elkaar vertrouwt. Ik slaap zelf straks ook een week met een gewone vriend in 1 bed (al zijn er in dit geval géén andere opties) en mijn vriend accepteert dat gewoon.
Als hij zoiets zou doen zou ik het niet erg vinden, als hij het maar even zegt van tevoren.
Oud 04-07-2006, 17:50
groovy
groovy is offline
Mijn vriend en ik zullen echt nooit zoiets doen, dat weet ik gewoon van hem en hij van mij.

Niet dat we elkaar niet vertrouwen, er zal heus niets gebeuren als we naast een ander in bed liggen, maar we zouden het gewoon niet doen omdat we het niet willen.

We zijn allebei best 'degelijk' in dit soort dingetjes, maar dan is het wel zo fijn dat we dat dus ook beiden zijn .
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 18:09
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 18:10
Qimm
Qimm is offline
Hmm ik ben een van de weinigen, geloof ik, die dit geen enorm probleem vind...
Och nee, liever niet, maar het zou me ook maar weinig uitmaken als het wel zou gebeuren om heel eerlijk te zijn. Ik wéét gewoon dat hij trouw is aan mij, en dat is voor mij genoeg.

Maar ik heb dan ook nooit in zo'n situatie gezeten.

[edit] ik had dit net getypt toen mijn vriend binnenkwam en ik heb het hem ook gevraagd en hij denkt precies hetzelfde erover als ik

Laatst gewijzigd op 04-07-2006 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 18:13
Azaelia
Azaelia is offline
Moet gewoon kunnen. Mijn meeste vrienden zijn mannelijk en ik vind het onzin om vrienden voor een vriendje te laten vallen. Als je in een relatie zit moet je dat gewoon beseffen en daar vertrouwen in hebben. Andere mensen gewoon zien moet dan gewoon gaan vind ik. Ook exen en zo moet gaan hoewel ik daar zelf meer moeite mee heb.
Oud 04-07-2006, 21:49
M'ne
M'ne is offline
Vind het een beetje raar, als je toch gewoon vrienden van elkaar bent? ik zelf doe niks lieverdan bij mijn vriendje in bed liggen, maar als er eens een vriend komt slapen moet hij echt niet moeilijk doen. Bovendien slaapt (sliep) zijn beste vriendin ook bij hem in bed, er was niks anders. Heb ook met 2 vrienden in bed geslapen, tegen een jongen aan, niks aan de hand of onze relatie moet niet goed zitten...
Oud 04-07-2006, 22:15
Verwijderd
Ik zou het niet prettig vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 23:34
ZerO
ZerO is offline
Ja ik vind het kunnen maar ik ben dan ook losbandig
Oud 05-07-2006, 00:30
Vice
Vice is offline
Met een meisje zou ik geen probleem hebben. Met een jongen wel.
Oud 05-07-2006, 09:06
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Vice schreef op 05-07-2006 @ 01:30 :
Met een meisje zou ik geen probleem hebben. Met een jongen wel.
En als dat meisje nou lesbisch is?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 11:12
Vice
Vice is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 05-07-2006 @ 10:06 :
En als dat meisje nou lesbisch is?
Ik ben zelf lesbisch.
Oud 05-07-2006, 11:16
Azaelia
Azaelia is offline
Hmm de volgende keer moet ik niet reageren als ik half slaap. Ik las stappen ipv slapen. Ehm klein verschil. Bij elkaar in bed zou ik iets meer moeite mee hebben, maar gewoon in logeerbed vind ik niet echt een probleem. Maar exen zijn dan echt not-done.
Oud 05-07-2006, 11:21
Verwijderd
ik zou t niet doen en ook niet tof vinden, je slaapt niet voor de lol even bij elkaar in bed... en zeker niet als je vrienden bent en er een luchtbed naast ligt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 11:38
IcedEarth
IcedEarth is offline
ik vind dat het wel kan, maar als er 2 bedden zijn is t wel een beetje onzin om bij elkaar in te gaan liggen. misschien zou ik t wel minder relaxed vinden als mijn vriendje bij een meisje in bed ligt, maarja er zijn ergere dingen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 19:07
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
Citaat:
Estar schreef op 03-07-2006 @ 09:51 :
Ik vind dat het wel kan als het maar geen gewoonte wordt.

Dit...ik ben erg jaloers aangelegd, maar anderzijds vertrouw ik mijn vriendin er wel (meer dan) goed genoeg voor..maar ik zou het niet prettig vinden. (wat gezond is)

Overigens zou ik t zelf beslist niet doen.
Reageren

Regels voor berichten