Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2006, 15:36
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
Haihai!

Volgens mij heb ik last van een zomerdip ofzo Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Ik heb niet echt vriendinnen waarmee ik wat kan afspreken (nu niet denken dat ik heel stom ben). Na de afgelopen 2 weken vakantie ben ik mn zusje ook wel weer zat. Ik ga alleen 5 daagjes op vakantie (met ouders + zusje) en de rest van de komende 7 weken zit ik thuis. Verder ben ik mega gestresst over het feit dat ik zal gaan studeren in september en dat maakt me ook niet echt vrolijker. Het liefst zou ik gewoon het hele komende jaar in bed willen liggen met onmiddelijke ingang.

Wie heeft enig idee wat ik kan doen zodat deze zomer toch nog leuk kan worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2006, 15:47
dwight88
dwight88 is offline
het is maar een beginnetje, maar zoek een vakantiebaantje. Dat zorgt er in elk geval voor dat je "bezig" bent, vaak zijn daar meer leeftijdsgenoten en is het nog leuk ook (en verdien je natuurlijk wat).

Kijk verder 's in je vrienden/kennissenkring. Je geeft aan ze "niet echt" te hebben, waarmee je zou kunnen afspreken. Terwijl ik zeker weet dat je uit jouw oude klas bijvoorbeeld, niet de enige zal zijn met dit gevoel . Schiet er 's een voorzichtig aan, misschien ben je sneller wat leuks aan het doen dan je denkt!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 15:51
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 05-07-2006 @ 16:47 :
het is maar een beginnetje, maar zoek een vakantiebaantje. Dat zorgt er in elk geval voor dat je "bezig" bent, vaak zijn daar meer leeftijdsgenoten en is het nog leuk ook (en verdien je natuurlijk wat).

Kijk verder 's in je vrienden/kennissenkring. Je geeft aan ze "niet echt" te hebben, waarmee je zou kunnen afspreken. Terwijl ik zeker weet dat je uit jouw oude klas bijvoorbeeld, niet de enige zal zijn met dit gevoel . Schiet er 's een voorzichtig aan, misschien ben je sneller wat leuks aan het doen dan je denkt!
Zomerbaantje ben ik al naar op zoek ja Maar is niet echt gemakkelijk meer te vinden nu. Ik had er een maar daar ben ik gestopt. De horeca is zooo niks voor mij Hmmm oud-klasgenoten kan ik wel eens proberen ja...

Bedankt
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 19:15
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Ik vind het altijd heerlijk om dagen vrij te hebben voor mezelf. Dan ga ik lekker shoppen, logeren bij familie, of gewoon eens met de trein ergens naar toe. Ik vind het leuk om mijn hele kamer te veranderen, boeken te lezen, films te kijken, of gewoon in het zonnetje te liggen, of dingetjes te bakken. Inderdaad is een baantje zoeken een goed idee. Je bent een beetje laat, maar er is vast nog wel iets te vinden. Je kan ook even lid worden van een fitnesscentrum, dan kan je elke dag gaan zwemmen of misschien heb je nog een andere hobby? Tja, deze dingen heb je vast zelf ook allemaal al bedacht. Misschien toch maar mensen op gaan bellen om iets leuks te gaan doen? Geniet ook even van je vrijheid, je zult het volgend jaar druk genoeg krijgen! Ik wens je veel succes!
Oud 05-07-2006, 19:32
Roos
Roos is offline
Damn, ik heb precies 7 dagen vakantie deze zomer, dusseh, leer een beetje relativeren

Maar goed, zoek dingen die leuk zijn om (alleen) te doen. Lezen ofzo. Of verdiep de band met je vader of moeder door eens te gaan winkelen, stukje autorijden, vissen voor mijn part

Misschien kan je wat klasgenoten mailen om een keer met zijn allen wat leuks te doen. Een goede manier om wat nieuwe contacten op te doen. Je kunt het allicht proberen
Oud 05-07-2006, 19:44
Verwijderd
Wat de rest zegt en misschien kun je de stad waar je gaat studeren vast een beetje gaan verkennen? (Als je die nog niet kent dan natuurlijk.) Dan hoef je daar iig niet gestresst meer over te zijn. Gaan studeren is altijd spannend, ik denk dat de meeste mensen waar je komend jaar mee in de groep zult komen dat zo ervaren, probeer toch van je vakantie te genieten.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 19:48
Verwijderd
Kijk eens of er bij jou in de buurt binnenkort leuke dingen te doen zijn waar je heen kan.
Organiseer een feestje waarbij je al je gasten iemand mee laat nemen, zo leer je nieuwe mensen kennen.
Kijk of er site's zijn waar studenten komen uit de stad en/of opleiding die je straks gaat volgen. Misschien dat je er met een groep op uit kan gaan om alles wat beter te leren kennen.
Bel een nicht op die je al tijden niet meer gezien hebt
Pak die hobby op waaraan je een tijd niets meer gedaan hebt, misschien dat er zelfs ergens wel workshops zijn of zoek een leuke hobby.

Er zijn een heleboel mogelijkheden om jezelf bezig te houden en nieuwe contacten te leggen. Als je bezig bent met leuke dingen is het toch lastiger om dat dipje vast te houden.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 19:48
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-07-2006 @ 20:32 :
Damn, ik heb precies 7 dagen vakantie deze zomer, dusseh, leer een beetje relativeren
Ik begon ook al strontjaloers te worden met m'n net-krap-3-weken-vakantie

Zoals al is gezegd:
zoek een daginvulling:
-misschien kun je via een uitzendbureau werk vinden?
Of, in het plaatstelijke dagblad tussen 'de kleintjes'
-Heb je dan helemaal geen hobbies waarmee je je kunt vermaken? Sporten, photoshoppen, winkelen, fietsen, lezen, dichten, muziek maken, website maken, foto's in een bos maken, zon aanbidden, je haar met nephaar laten invlechten, strand hangen, kanoën met een vriendin, logeren bij een hippe tante etc etc etc!

En vooral je zorgen loslaten omtrent je nieuwe studerende leven. Prima dat je het serieus neemt maar aan zenuwen en zorgen en stress heb je bar weinig. Geniet van je laaaaaaange vakantie!!!
Oud 06-07-2006, 21:22
Droyd
Droyd is offline
Erg herkenbaar hoor, niets meer om handen, en een schaars aantal vrienden hebben...al kan je altijd de vrienden opzoeken die hebt, zo doe ik het alvast.
Oud 06-07-2006, 22:39
Verwijderd
Citaat:
gewoonmezelf schreef op 05-07-2006 @ 16:36 :
Haihai!

Volgens mij heb ik last van een zomerdip ofzo Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Ik heb niet echt vriendinnen waarmee ik wat kan afspreken (nu niet denken dat ik heel stom ben). Na de afgelopen 2 weken vakantie ben ik mn zusje ook wel weer zat. Ik ga alleen 5 daagjes op vakantie (met ouders + zusje) en de rest van de komende 7 weken zit ik thuis. Verder ben ik mega gestresst over het feit dat ik zal gaan studeren in september en dat maakt me ook niet echt vrolijker. Het liefst zou ik gewoon het hele komende jaar in bed willen liggen met onmiddelijke ingang.

Wie heeft enig idee wat ik kan doen zodat deze zomer toch nog leuk kan worden?
Niet teveel over je studie inzitten joh! Daar schiet je niks mee op.

Maak wat van je vakantie!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 12:25
martina1991
martina1991 is offline
van een winterdipje heb ik weleens gehoord, maar van een zomerdipje..?? ik dacht juist dat de zon invloed heeft op je stemming, maar dat hoeft dus helemaal niet altijd zo te zijn.
Oud 08-07-2006, 12:37
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
martina1991 schreef op 08-07-2006 @ 13:25 :
van een winterdipje heb ik weleens gehoord, maar van een zomerdipje..?? ik dacht juist dat de zon invloed heeft op je stemming, maar dat hoeft dus helemaal niet altijd zo te zijn.
ja als je het hele jaar op school hebt gezeten en druk bezig bent geweest met mesen om je heen enzo
en je hebt dan ineens vakantie
kun je daar makkelijk depri van worden
Oud 09-07-2006, 13:15
marrel
marrel is offline
Bij mij komen zomerdipjes voornamelijk door het wegvallen van het dagelijkse schoolritme. Opeens geen verplichtingen of vrienden die je elke dag ziet. Zoals bijna iedereen zegt is het dus belangrijk wel dingen te blijven doen en het liefst in een ritme dat terug komt. Een baantje is fijn en af en toe ook wat leuks! Voorkom verveling en niksdoen momenten, tenzij je die gepland hebt, dan sta je niet voor onverwachte verassingen met het bijbehorende rotgevoel.
Oud 12-07-2006, 20:56
madyliefje
madyliefje is offline
ik herken het ook wel, ik had hier vorige zomer best wel last van. Niets te doen, en mijn vriendinnen waren allemaal op vakantie. Daarom ben ik ook nu deze vakantie heel veel gaan werken als afleiding.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:59
kruizer
kruizer is offline
Iedereen heeft ineens elk seizoen ergens last van.
Winterdip, lentekriebels, najaarmoeheid, en nu dus ook een zomerdip.

Misschien moeten we gewoon even normaal gaan doen met z'n allen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 23:14
Orpheus
Orpheus is offline
Ik heb geen vakantie en altijd een zomerdip, omdat ik migraine krijg van de hitte en echt niet tegen warmte kan. Dus werk ik dagen van tien uur (of meer) met een lichaam dat gilt dat het niet verder wil. Vervolgens kan ik 's zomers ook absoluut niet slapen.

Dus zomerdips zijn mij wel lichtelijk bekend ja.
Reageren

Regels voor berichten