Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2006, 16:14
Verwijderd
Hoi,
Afgelopen dinsdag zijn mijn amandelen eruit gehaald. Gister mocht ik alweer naar huis. Na de operatie kon ik meteen al best redelijk praten, was ik niet misselijk of iets. Het deed wel heel erg pijn, maar ik had al een abces gehad een aantal maanden geleden, en deze pijn was daar een beetje mee te vergelijken (wel erger, maar goed).
Maar nu, ruim twee dagen na de operatie dus, doet alles véél meer pijn; mijn hele gezicht doet pijn, alsof het een héle erge spierpijn is, gewoon alles doet pijn en mijn keel al helemaal.
Ik moet ook de hele tijd bijna hoesten enzo, door het slijm onder andere. Maar dan probeer ik het maar weer met ijswater weg te spoelen, want ik wil geen nabloeding... Ik mag ook nix eten en de dingen die ik kan mag eten (vla, bouillon) geven me alleen maar meer slijm en moet ik alleen maar van hoesten. Ik voel me echt zwaar bagger...
Ook is er van mijn stem echt nauwelijks meer wat over, terwijl ik de dag na de operatie best goed kon praten.
Heeft iemand dat ook gehad en hoelang had je er last van?
Ik wil dinsdag graag repeteren met viool en woensdag heel graag naar het eindfeest (misschien blijf ik niet de hele tijd, maar ik wil er iig eventjes heen...). Denken jullie dat ik dat red?
Thanxxx!
Liefs
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 20:52
gurl19
gurl19 is offline
Spierpijn krijg je in je gezicht omdat je 'vreemd' gaat praten en andere mondhoudingen door de pijn. Tenminste dat had ik.
Ik was er na een week beter van, dat zou bij jou precies dinsdag zijn. Zo gauw je weer een beetje kunt eten voel je je gelijk stukken beter omdat je nu vrij slap bent omdat je zo weinig eet.

Slijm is idd vervelend, je kunt wel voorzichtig hoesten hoor. Maar als het niet prettig voelt moet je het natuurlijk niet doen. Je voelt je nu vreselijk en ziek, maar het gaat allemaal over
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 08:07
Tsu
Tsu is offline
Ik heb het ook gehad, en diezelfde avond wilde ik per se macaroni eten Is redelijk gelukt, alleen was het nog iets te scherp.
Het is vrij normaal dat het de dagen erna juist meer pijn gaat doen, dat komt omdat er in je keel dan droge korstjes komen (het geneest dan) en dat kan heel veel pijn doen. Denk dan niet dat het achteruit gaat, het gaat juist vooruit omdat het gewoon aan het genezen is

Ik heb er ook maar 5 dagen echt last van gehad, maar vooral omdat ik ook nog eens verkouden was toen ik geopereerd was. Ik kon niet door mijn neus ademen en moest wel door mijn mond ademen, met het gevolg dat mijn hele keel droogstond de volgende morgen...

Maar gelukkig heb jij dat niet, veel succes
Oud 08-07-2006, 11:00
Amma
Amma is offline
Zoals hierboven al is gezegd is pijn in je gezicht normaal, door de operatie raakt alles gewoon wat geirriteerd. De echte pijn begon bij mij ook pas 2 dagen na de operatie, in het ziekenhuis kreeg ik constant sterke pijnstillers. Het ergste vond ik nog dat ik na 2 dagen nog eens heel misselijk werd van de narcose, ik moest 3 dagen lang constant overgeven

Praten lukte ook voor geen meter, het klonk alsof mn mond helemaal vol zat.. Pas na een week klonk het weer normaal. Eten deed ik een week lang niet, tenminste vast voedsel niet. Lauwe bouillon smaakte wel lekker. Vla en andere zuivelproducten zou ik niet eten! Dat blijft alleen maar plakken in je keel en daardoor krijg je ook meer slijm. Of je dat repeteren en dat feest gaat redden hangt er vanaf hoe je je dan voelt, bij mij duurde het bijna 2 weken voordat ik geen pijn meer had en dat ik me weer goed voelde. Maar dat is denk ik bij iedereen weer anders. succes
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 19:14
Verwijderd
Thanx allemaal!
Ik ken het heel goed, dat van die volle neus en daardoor droge keel ... Ik heb echt 2 klote nachten achter de rug, maar vandaag heb ik eindelijk wat minder pijn. Het is nu de zesde dag en het voelt nog steeds klote... maarja. Ik hoop maar dat het elke dag beter wordt. Ik ben ook wel heel erg slap doordat ik bijna nix eet (nou ja, het enige wat ik vandaag heb gegeten was een heel klein beetje pudding en een zacht gekookt ei...). Slikken doet nog steeds veel pijn, maar ik heb het gevoel dat dat niet alleen door de operatieplek komt, maar ook door m'n tongwortels... .
Weten jullie misschien hoelang het duurt voordat die korsten in je keel weggaan?
Thanx!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 19:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je neus verstopt zit omdat je verkouden oid bent kan een neusspray met een zoutoplossing erin wel goed werken zodat je iig weer door je neus kan ademen

Het kan ook best dat je pijn krijgt in je tong doordat dat allemaal tijdens die operatie ook niet echt in een fijne houding heeft gelegen.

Beterschap!
Oud 09-07-2006, 19:54
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-07-2006 @ 20:16 :
Als je neus verstopt zit omdat je verkouden oid bent kan een neusspray met een zoutoplossing erin wel goed werken zodat je iig weer door je neus kan ademen
Dat lijkt me niet echt handig, want zodra je die neusspray inademt, krijg je soms ook wel wat in je keel binnen... Lijkt me niet echt een pretje..

Regels voor berichten