Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn 'probleem', klinkt zo zwaar ![]() Een soort van minderwaardigheidscomplex (uiterlijk) probeer ik te compenseren door me te richten op slimheid/wijsheid en uitblinken in sport, cijfers, school, overal willen winnen, de beste zijn. Ook hierdoor en verleden kan ik geen liefde accepteren of moeilijk laten zien en mis ik een deel van liefde (ook voormezelf) en ook door verlatingsangst klamp ik me of vast aan iemand, of ik laat iemand niet toe / jaag mensen weg.
|
![]() |
Even dit: Laat die mensen die hier hun verhaal kwijt willen dat doen.. En ga niet zeggen dat die verhaaltjes hetzelfde zijn als dit topic. Is niet zo. Zijn ernstiger (no offence for this topic)
Maar het probleem in 2 zinnen: Hopeloos verliefd (weet ik zeker nu), daardoor word ik heel onzeker. Ik heb nooit echt veel vertrouwen gehad in mensen of het is op een zeker punt gebroken maar nu heb ik een probleem, ik voel me dus te minderwaardig voor hem en ik durf geen relatie aan te gaan, laat staan zeggen dat ik hem (nog steeds) leuk vind.
|
![]() |
Jaloers en bang om verlaten te worden (omdat ik mijn vriend niet kwijt wil, raak ik al in de stress bij elke vrouwelijke naam die ik niet ken in zijn telefoon(gewoon kenissen), bij elk mooi meisje dat langsloopt waar mijn vriend bij is.)
Vrijwel hopeloos onzeker(ik vindt mezelf lelijk, talentloos, te verlegen, niemand mag me..) |
![]() |
|
vorige reply weggehaald.. kan nu beter omschrijven denk ik..
heel hoge pieken en heel diepe dalen, automutilatie, tijden van depressies, aandacht eisen, niet goed met eten om kunnen gaan, mensen aantrekken en ze meteen weer afstoten omdat ze niet aan mijn perfectie-eisen voldoen, periodes van angst, heel af en toe stemmen. dat is het geloof ik ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik zit nu bij een nieuwe en die vertelde allemaal dat veel mensen als iets bestempeld worden omdat dat de "makkelijkste" manier is om de bron van de problemen te vinden, terwijl het vaak heel anders is.. Maargoed, mijn situatie : Minderwaardigheidscomplex/onzekerheid ik haat mezelf. *blabla* dit klinkt heel cliché maargoed.. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat het fout is om jezelf met zulke negatieve begrippen te bestempelen, dan denk je onmiddellijk slecht over jezelf en voel je je automatisch minder dus krijg je een, dat er nog bij, minderwaardigheidscomplex. Ik denk dat, moesten er geen begrippen bestaan voor deze vormen van problemen, dat er dan beter kan mee omgegaan worden, dat je dus het probleem beter zou kunnen aanpakken en het dan eigenlijk minder ziet als een probleem. Bestempel je jezelf niet té vlug met zo'n begrip terwijl het eigenlijk allemaal niet zo erg is of blijkt te zijn?? Tenslotte kent iedereen problemen, het is gewoon te zien hoe je ermee omgaat.. ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik kan gewoon niet begrijpen dat zoveel jongeren zulke problemen hebben...
Laatst gewijzigd op 30-06-2002 om 20:04. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat je beschrijft hoe jeje voelt dat maakt de zaak misschien duidelijker maar niet erger Voorbeeld "Zelfmoordneigingen" "Ik denk..Ohw men wat wil ik mezelf nu graag van kant maken" ![]() |
![]() |
||
Citaat:
tja, ik heb ook niet voor DIT leven gekozen..
|
ik heb te weinig vertrouwen in mijn medemens.
ik kan geen emoties meer tonen in het bijzijn van mensen. Grtz, K.G. P.S. ik snap trouwens niet wat sommige mensen zo triest aan deze topic vinden. voor sommigen is het juist heel knap als ze het voor elkaar kunnen krijgen om hun probleem samen te persen tot 2 zinnen. ik denk zelf dat je daar echt wel verder door komt, omdat je in die 2 zinnen precies kan lezen wat de kern is van je problemen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zie jij God als: Verwijderd | 86 | 24-01-2011 18:01 | |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |