Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2006, 13:55
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Ik heb eigenlijk één simpele vraag: op wat voor frequentie werken de (meeste) gsmnetwerken in Thailand? 850, 900, 1800 of 1900 Mhz? Ik meende dat het overgrote deel van Azië 1900 Mhz wordt gebruikt, maar het enige wat ik via google kan vinden is dat afhankelijk van de plek je gsm waarschijnlijk wel werkt in Thailand. Daar heb ik niks aan want ik wil gewoon weten of een triple- of quadband telefoon noodzakelijk is om daar gebruik te kunnen maken van je gsm (met KPN-sim).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2006, 17:52
bamiPoep
bamiPoep is offline
azie 1800
amerika 1900
Oud 10-07-2006, 18:47
Verwijderd
Op de website van KPN staat het volgende:

Operator Advanced Info Service Public Comp.Ltd
Type Netwerk GSM 900
Mobiel bellen In Thailand (vast en mobiel) Piek 2.00
Dal 2.00
Naar Nederland (vast en mobiel) Piek 0.49
Dal 0.49
Gebeld worden in Thailand Piek 0.29
Dal 0.29
SMS Verzenden 0.75
Ontvangen Gratis

Ik denk dus dat het een 900 netwerk is.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 10:31
Kali
Kali is offline
met dualband gsm heb je voldoende , want mijn samsung E530 is mnaar dualband en werkte ginder perfect...
Enkel Japan is geloof ik triband ..
Oud 11-07-2006, 14:33
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Kali schreef op 11-07-2006 @ 11:31 :
met dualband gsm heb je voldoende , want mijn samsung E530 is mnaar dualband en werkte ginder perfect...
japan is geen triband. amerika ook niet.

ze hebben daar enkel ANDERE frequenties, welke je kan ontvangen met zowel een single, dual, tripple of quadband telefoon, zolang de JUISTE frequentie er maar tussen zit.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 15:38
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Smart-ass.

Maar goed, als ik wil sms'en naar iemand in Thailand moet ik er dan +31 voor zetten of +66 (landcode van Thailand)?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 01:48
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Hank McCrank schreef op 15-07-2006 @ 16:38 :
Smart-ass.

Maar goed, als ik wil sms'en naar iemand in Thailand moet ik er dan +31 voor zetten of +66 (landcode van Thailand)?

dat hangt ervan af of hij een nederlandse of een thaise kaart heeft
Oud 16-07-2006, 09:19
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Nederlandse (KPN) kaart, maar ze verblijft op 't moment in Thailand.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 15:26
SCS
SCS is offline
Het is een Nederlands nummer, dus moet je er +31 voor zetten.

Miss is dat zelfs niet nodig, maar dat weet ik niet zeker. Voor de zekerheid kun je het beter wel doen.
Oud 17-07-2006, 09:38
Kali
Kali is offline
1.
Volgens mij wou single, diual, tri en quadband juist betekenen dat ze maar bepaalde frequenties aandeden ( dus 1 ,2 ,3 of 4 ) dus ik ga ervanuit dat de in Nederland gemaakte telefoons wel voor dual en tri en quadband zelfde frequenties gebruiken , dus uit dat opzicht is Japan en USA wel triband , aangezien normale dualbands deze frquenties niet gebruiken maar bon

2. Je moet ervanuitgaan dat die persoon in nederland zit , jij weet niet dat die persoon in thailand zit , dus gewoon het nummer is voldoende, de +31 is niet nodig , maarbon kwaad kan het wel niet.
Oud 17-07-2006, 11:44
Darko
Darko is offline
Citaat:
Kali schreef op 17-07-2006 @ 10:38 :
1.
Volgens mij wou single, diual, tri en quadband juist betekenen dat ze maar bepaalde frequenties aandeden ( dus 1 ,2 ,3 of 4 ) dus ik ga ervanuit dat de in Nederland gemaakte telefoons wel voor dual en tri en quadband zelfde frequenties gebruiken , dus uit dat opzicht is Japan en USA wel triband , aangezien normale dualbands deze frquenties niet gebruiken maar bon

2. Je moet ervanuitgaan dat die persoon in nederland zit , jij weet niet dat die persoon in thailand zit , dus gewoon het nummer is voldoende, de +31 is niet nodig , maarbon kwaad kan het wel niet.
Wat meneer mierenn**ker bedoeld, is dat een land niet gebruik maakt van 3 frequenties (hoogstens 2, maar zelfs dan noem jee een land niet dualband, maar vaak ook nog 1) en dus een land niet triband is. De telefoon daarentegen is wel triband, want die ondersteund dus 3 verschillende frequenties.

Ja, het is gezeur, maar het is waarschijnlijk zo wel duidelijk.
Oud 27-07-2006, 12:41
ashwin2
ashwin2 is offline
Citaat:
Kali schreef op 11-07-2006 @ 11:31 :
je kan sowieso niet met europeese mobieltjes in japan bellen,
hun hebben echt heleandere toestellen, (die zijn ook egt vet groot). Je kan altijd als je op thailand bent geland, ff kijken of je bereik hebt, en anders kan je op he vliegveld een mobieltje huren...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 17:08
pcpaultje
pcpaultje is offline
Je kunt ook kijken op de volgende pagina:

http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_th.shtml

klik ook op coverage map, zodat je kunt zien waar je dekking hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten