Hey lezer,
Ik zag een PSP online komen op straat, en vandaar dat ik thuis meer dan een week terug me Wireless USB stick erin heb geplugged.
Werkte 100% super in het begin, connectie op 54Mbit, kwam online zonder ook maar 1 klik te hoeven instellen, heeft plusminus 24 uur strak stabiel gedraaid, downloadde tot plm. 600 Kbyte/sec....
Ik weet dat ik op een onbeveiligd netwerk van me buren zit, en daarom denk ik dat hun niet zoveel van pc's weten; dat ze dit gezeik zelf voor me hebben veroorzaakt.
Momenteel connect ie 7 van de 10 pogingen direct, soms helemaal niet, maar misschien staat de rourter uit op die tijden. Maar als ie connect, begint ie niet meer op 54Mbit, meestal rond de 24 - 32 Mbit, en hij dropt rustig aan naar 18, 12, 8, 6, 4, 2, en als ie onder de 2 komt doet ie het niet meer voor een seconde of 30; daarna connect ie weer, maar komt nooit meer bij de max van 54Mbit.... Hopeloos irritant.
Ik heb geprobeerd in de router te komen (192.168.1.1, via een traceroute achter gekomen dat ie op het standaard Ip zit) maar het password was niet meer standaard (admin/1234), 2x fout ingetoetst, express geen 3e, omdat ie misschien net zo zou blocken als een pinpas, kan het daaraan liggen?
Heeft iemand idee-en of tips om het sneller/stabieler te krijgen of ben ik als een schaap 100% afhankelijk van me buren?
Ook wordt me USB stick hopeloos warm, zeker een graad of 50 (op gevoel gemeten, doet wel pijn dat ding af en toe) heb hem voor me intake fan, aan de voorkant van me kast gehangen, sindsdien lijkt het beter te gaan, maar is het wel realistisch dat het gezeik uberhaupt daar vandaan komt? hij word in ieder geval wel duidelijk minder warm...
Alvast bedankt voor elke tip, heb alles zo duidelijk mogelijk omschreven, vrienden van me weten er stuk voor stuk geen raad mee, nou hopen dat ik niet op een reconnect moet wachten voor die verzendt...