Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2006, 20:12
Snaak
Snaak is offline
Hey lezer,

Ik zag een PSP online komen op straat, en vandaar dat ik thuis meer dan een week terug me Wireless USB stick erin heb geplugged.

Werkte 100% super in het begin, connectie op 54Mbit, kwam online zonder ook maar 1 klik te hoeven instellen, heeft plusminus 24 uur strak stabiel gedraaid, downloadde tot plm. 600 Kbyte/sec....

Ik weet dat ik op een onbeveiligd netwerk van me buren zit, en daarom denk ik dat hun niet zoveel van pc's weten; dat ze dit gezeik zelf voor me hebben veroorzaakt.

Momenteel connect ie 7 van de 10 pogingen direct, soms helemaal niet, maar misschien staat de rourter uit op die tijden. Maar als ie connect, begint ie niet meer op 54Mbit, meestal rond de 24 - 32 Mbit, en hij dropt rustig aan naar 18, 12, 8, 6, 4, 2, en als ie onder de 2 komt doet ie het niet meer voor een seconde of 30; daarna connect ie weer, maar komt nooit meer bij de max van 54Mbit.... Hopeloos irritant.

Ik heb geprobeerd in de router te komen (192.168.1.1, via een traceroute achter gekomen dat ie op het standaard Ip zit) maar het password was niet meer standaard (admin/1234), 2x fout ingetoetst, express geen 3e, omdat ie misschien net zo zou blocken als een pinpas, kan het daaraan liggen?

Heeft iemand idee-en of tips om het sneller/stabieler te krijgen of ben ik als een schaap 100% afhankelijk van me buren?

Ook wordt me USB stick hopeloos warm, zeker een graad of 50 (op gevoel gemeten, doet wel pijn dat ding af en toe) heb hem voor me intake fan, aan de voorkant van me kast gehangen, sindsdien lijkt het beter te gaan, maar is het wel realistisch dat het gezeik uberhaupt daar vandaan komt? hij word in ieder geval wel duidelijk minder warm...

Alvast bedankt voor elke tip, heb alles zo duidelijk mogelijk omschreven, vrienden van me weten er stuk voor stuk geen raad mee, nou hopen dat ik niet op een reconnect moet wachten voor die verzendt...
Oud 10-07-2006, 20:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
Neem eigen internet ofzo? Het is niet erg netjes te internetten via de buren zonder hun toestemming, en al helemaal niet om de intelligen van hun router te veranderen. Een mogelijkheid die ik zie is dat een ander deze instellingen heeft verandert om te gebruiken voor hun eigen doel (hacking/spam/whatever).

Maar als iets niet werkt: het is niet jouw verbinding dus je hebt nergens op te zeiken IMO.
Oud 10-07-2006, 21:39
Snaak
Snaak is offline
Ik geef je volledig gelijk, ik had al lang internet moeten laten aansluiten op mijn adres, 't is niet netjes wat ik doe, ik vraag me af of het illegaal is of niet, hun hebben hun beveiliging niet op orde, ik ben de gene die er gebruik/misbruik*(woordkeuze..) van maakt.

ik zeik zeker niet, ben blij met wat ik nu heb, ALS ie 't het doet, maar die disconnects, en die snelheidloss, kan ik daaraan nog iets tweaken vanaf mijn kant van de lijn? of kan ik beter zoeken welke buurman het is en hem beveiliging aanbieden in ruil voor dat ik de enige ben die beveiligd mee kan internetten,

ik sluit namelijk niet uit dat ik in een flat met 168 voordeuren de enige ben die dat doet, misschien daarom dat die snelheid steeds veranderd, maar die disconnects snap ik nog steeds echt geen ene zak van...
Oud 10-07-2006, 22:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als een voordeur van een huis open staat geeft dat je ook nog geen recht om naar binnen te gaan. Maar digitaal is het op dit moment nog anders geregeld: alleen als een beveiliging wordt doorbroken is het strafbaar. Het zonder toestemming toegang verschaffen tot een computer is wel strafbaar (computervredebreuk), ook als daar geen beveiliging voor is doorbroken (zoals open SMB/CIFS filesharing) voor zover ik weet. Nare man kan je daar vast wel meer over zeggen.

Maargoed je hebt disconnect problemen, maar je hebt geen toegang tot de router omdat die niet van jou is; wat doe je daaraan? Niets, opzich. Kijk als het werkt dan is het mooi meegenomen, maar als het niet (goed) werkt dan heb je pech. Dan zul je zelf voor eigen internet moeten zorgen denk ik. Ik zou niet weten waar je moet beginnen zonder toegang tot de router te hebben. Het enige wat ik kan bedenken is dat de signal strength te laag is, maar dat heb je neem ik aan al gechecked.
Oud 10-07-2006, 22:54
M@rco
M@rco is offline
Het zal heus wel iets met het signaal te maken hebben ja, en de afstand en de muren tussen de computer en de router. Maar goed, je kunt daar niks aan veranderen, en het is natuurlijk ook gewoon een beetje sneu om via je buren te gaan zitten internetten (en al helemaal om daar dan ook nog hulp bij te vragen). Dat zij het niet beveiligen is inderdaad hun fout, maar dat geeft jou natuurlijk nog geen vrijbrief om er dan maar gebruik van te maken.
Oud 11-07-2006, 19:47
vichog
vichog is offline
ikzelf heb een probleem met het ASUS WLAN control center (ik heb gewoon aan de muur een router (sitecom) hangen, dus niet van de buren...). Na tien minuten internet verbreekt dat center de verbinding. Door naar het panel te gaan moet ik een vinkje zetten voor de Data encryption (wep enabled) en de passphrase weer invullen. Als ik dan weer op 'aply' klik kan ik weer voor 10 minuten weer internetten totdat ik deze stappen overnieuw moet doen. Het komt ook vaak voor dat de Default key zelf op 2 of 3 springt, terwijl hij op 1 moet staan zodat de passphrase blijft staan. Hoogst vervelend, en de pc is net 3 weken oud. Op mij andere pc's, pentium 2 en 3, draait dit control center al een jaar of anderhalf zonder problemen! Kan iemand mij helpen om te zorgen dat hij de gegevens vast houdt?
Oud 11-07-2006, 19:56
M@rco
M@rco is offline
Dat Asus WLAN control center kun je gewoon wegflikkeren. Ik moest dit weekend toevallig bij mijn broer z'n draadloze internetverbinding aan de praat krijgen en hij heeft ook een Asus WiFi-kaart. Wat ik heb gedaan is gewoon alleen de driver geïnstalleerd en niet die brakke, onoverzichtelijke software; werkt perfect. XP heeft uitstekende ingebouwde functionaliteit voor WLAN, ik snap ook niet echt waarom Asus dan zo'n brak programma meelevert om dat te vervangen.
Reageren

Regels voor berichten