Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2006, 22:53
fractuur
fractuur is offline
Mijn I-pod uit september 2004 (geen garantie meer dus) blijft hangen in het opstartscherm (dat met het appeltje). Ik heb thuis al geprobeerd hem met de nieuwste software te herprogrammeren, maar de updater pakte hem niet. Vervolgens naar de Apple Store geweest, waar ze me alleen konden door verwijzen naar de technische hulplijn van Apple ("waarschijnlijk is het iets met de software"). Daarmee gebeld, conclusie: 49 euro voor alleen al een paar handelingen met dat mens aan de andere kant van de lijn. Aangezien daar nog wel eens reperatiekosten bovenop zouden kunnen komen besloot ik dat niet te doen, en aan jullie een paar vragen voor de leggen: komt iemand van jullie dit probleem bekend voor? Waarschijnlijk koop ik een 30 GB Video (de Nano staat daarin in een totaal verkeerde prijsverhouding), en hoe groot is de kans dan dat ik hem weer binnen twee jaar kan afschrijven? Is het voordeliger om een I-pod te kopen met het oog op de kwaliteit, of is er een alternatief?
Oud 12-07-2006, 07:56
Yurgentje
Yurgentje is offline
Laat je iPod eens een paar dagen liggen zonder te gebruiken.
Heeft mijn iPod mini al een paar x wonderen gedaan.
Na 3 dagen ofzo deed ie het weer.
Oud 12-07-2006, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Yurgentje schreef op 12-07-2006 @ 08:56 :
Laat je iPod eens een paar dagen liggen zonder te gebruiken.
Heeft mijn iPod mini al een paar x wonderen gedaan.
Na 3 dagen ofzo deed ie het weer.
Dat. En heb je al eens gereset?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 10:07
Igorrrai
Igorrrai is offline
=> Gadgets en Elektronica
Oud 12-07-2006, 10:11
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Resetten deed bij mij wonderen inderdaad.
En ja, ik denk wel dat de ipod van goeie kwaliteit is. Natuurlijk, ook over de ipod wordt gezeikt, maar er is voor mijn gevoel niet zo heel veel mis mee. Als 16 miljoen Nederlanders zo'n ding hebben dan lijkt het me logisch dat er af en toe ééntje wat kuren vertoont. Daarnaast vind ik het design mooi (love apple or hate apple) en is het gewoon erg makkelijk in het gebruik.
Oud 12-07-2006, 11:18
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 12-07-2006 @ 11:11 :
Resetten deed bij mij wonderen inderdaad.
En ja, ik denk wel dat de ipod van goeie kwaliteit is. Natuurlijk, ook over de ipod wordt gezeikt, maar er is voor mijn gevoel niet zo heel veel mis mee. Als 16 miljoen Nederlanders zo'n ding hebben dan lijkt het me logisch dat er af en toe ééntje wat kuren vertoont. Daarnaast vind ik het design mooi (love apple or hate apple) en is het gewoon erg makkelijk in het gebruik.
denk niet dat 16 miljoen mensen binnen nederland zo'n afschuwlijk veel te dure niet krasbestendige mp3 speler heeft gekocht die ook nog eens met alleen de meest brakke software werkt....

ipod is een hype/rage, en daar betaal je voor. als je het geld er voor over hebt kan je er natuurlijk best een kopen, maar om nou te zeggen dat het beste (geluids)kwaliteit is voor die prijs... nee niet echt.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 13:14
fractuur
fractuur is offline
Resetten heb ik al geprobeerd (ook na een paar dagen wachten) en dat hielp niet. Is Zen van Creative een goed alternatief? Want ook de I-Pod (20GB) van mijn broertje vertoont min of meer dezelfde kuren, en hoewel het hem nog lukte met resetten is ook die total loss.
Oud 12-07-2006, 17:20
freyk
freyk is offline
Je kan misschien kijken of je de uninstaller van ipodlinux kan gebruiken om het te repareren uninstallation -> Using iPodLinux's GUI Installer.
Programma zorgt er eigenlijk voor om een linuxsysteem (dat je er eerder op kan laten zetten) verwijderd word en standaard weer de fabriekswaarden pakt.
Oftewel een alternatief voor de updater.
Helaas durf ik niet te zeggen of het helpt.
En het gebruik van de uninstaller is op eigen risico.
Oud 12-07-2006, 22:50
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
fractuur schreef op 12-07-2006 @ 14:14 :
Resetten heb ik al geprobeerd (ook na een paar dagen wachten) en dat hielp niet. Is Zen van Creative een goed alternatief? Want ook de I-Pod (20GB) van mijn broertje vertoont min of meer dezelfde kuren, en hoewel het hem nog lukte met resetten is ook die total loss.
Ik <3 mijn Zen, hij is wel wat zwaar, en de touchpad werkt niet zo goed als die van apple, maar daar staat weer tegenover dat ie echt een fantastische output heeft. Ik kan m zeker aanraden.
Reageren

Regels voor berichten