Advertentie | |
|
![]() |
|
Over het reizen per trein weet ik niks, maar voor bezienswaardigheden kun je misschien even in dit topic kijken.
![]() Wil je alleen in en om Praag blijven, of wil je ook nog naar andere plaatsen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn vriendin en ik verbleven in het ABC Hostel voor 10 euro per persoon per nacht. Ze hadden er verschillende kamers met een verschillend aantal bedden, en het lag op loopafstand van het hoofdtreinstation en alle bezienswaardigheden. Je kunt in Praag naar het VVV-kantoor gaan, daar krijg je een plattegrond en zij kunnen je alles vertellen wat je wil weten.
Het adres van het hostel is: Politickych veznu 21, Prague1 Tel: 00420 603548765 / 00420 731062021 Email: abchostel@abchostel.com Maar je kunt ook gewoon op het station om je heen kijken, daar staan een aantal mensen die je naar hostels toe brengen. Succes. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
@ de rest: Bedankt voor de tips ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ook per persoon die niet rookt dus. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Wel een goed idee om m'n vrienden die niet roken ook even te vragen om een slof mee te nemen. Wat zou 't daar kosten, eurootje of 15 voor een slof? EDIT: Als er iemand nog tips heeft met betrekking tot een goed en volledig reisgidsje (met veel handige adressen, tips m.b.t. bezienswaardigheden, herbergjes, maar ook basic Tsjechische zinnetjes) heeft, gaarne. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ga in ieder geval aankomende week boeken (retour Praag vijftig euro ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
30-ers 40-ers spreken meer Duits. En bij mensen ouder dan 50 hoef je het niet te proberen want die spreken toch niet veel meer als alleen Tsjechisch. De meeste hostels in Praag worden gerund door mensen die bijna allemaal in ieder geval redelijk Engels spreken.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
Ik was met een vriendin 6 dagen in Praag (erheen gevlogen, halleluyah!), geslapen in een hostel (Welcome Hostel-Dejvice, Zikova 13, welcome@bed.cz), 24 uur/dag geopend. Prima! 11 eoro per nacht (2-persoonskamer, gedeelde badkamer). En 1 minuut lopen naar een metrostation!
![]() Tips: - Het is wel aan te raden om een openbaar vervoersticket voor meerdere dagen te kopen, scheelt heel veel geld. Vergeet alleen niet het ticket af te stempelen, wij kregen een vette boete ![]() - Ik vond het Mucha-museum heel erg de moeite waard, je kon er ook heel veel mooie grote posters van zijn werk kopen. - Waterfietsen op de Moldau, klinkt cheesy, maar is echt heel leuk! - Elke avond worden er internationale films getoond op het eiland Strelecky ostrov in een openluchtbios, kost bijna niks! - Laterna Magika, theater, redelijk duur, maar wel de moeite waard www.laterna.cz Praag gidsen: - Praag inside out, heel mooi boekje, inclusief goede kaarten - Praag capitool compact, uitgebreider, heel duidelijk Ik vond Praag echt een heel mooie stad. Toen wij er waren was het er helaas iets van 35 graden, en dat konden we niet echt aan.. Dus we hebben zelfs niet eens de Praagse burcht gezien, we hebben vooral rustig aangedaan en 'sfeer geproeft'.
||
Citaat:
![]()
|
|
|