Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2006, 20:04
Verwijderd
Aanstaande maandag heb ik een afsraak bij mn huisarts staan aangezien ik had gebeld met de vraag of ik mij zorgen moest maken om mijn hartslag of niet.

Het volgende is er namelijk aan de hand. Mij hart slaat zo nu en dan eens een slag over + mijn maximum hartslag tijdens het sporten is 210 (en waarschijnlijk nog wat daarboven aangezien ik tijdens de betreffende conditietest niet helemaal voluit ben gegaan). Ik sport zelf vrij veel (tussen de 10 en 15 uur per week en zo nu en dan kom ik daar overheen).

Echt veel zorgen maakte ik me er niet om (mn moeder wilde eigenlijk vooral dat ik even belde). Ik werd terug gebeld en de assistente gaf door dat de huisarts wilde dat ik een afspraak zou maken en ik krijg een eventuele doorverwijzing.

Nu vraag ik mij af (heb al het een en ander gegoogeld maar echt veel nuttigs heb ik niet gevonden) waarop dit zou kunnen duiden en in hoeverre er echt iets aan de hand zou kunnen zijn. Maandag kan ik die vragen uiteraard bij mijn huisarts kwijt, maar ik zou er toch alvast iets meer over willen weten zodat ik eventueel vragen kan stellen.

Alvast bedant voor eventuele antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 21:58
coopergirl
coopergirl is offline
Sommige mensen hebben van nature echt een hoge hartslag...
Oud 13-07-2006, 22:02
Verwijderd
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde. Ik sport eigenlijk mijn hele leven al relatief veel en de laatste jaren zeker. Mijn conditie is dan ook prima, maar mijn hartslag tijdens hardlopen of tijdens een spinning training loopt gerust op naar 210 slagen per minuut. Mijn rusthartslag is dan wel weer redelijk laag, ongeveer 50 slagen per minuut. Mij hebben ze altijd verteld dat het geen kwaad kon zolang ik er tijdens het sporten geen last van ondervind: dwz geen ademhalingsproblemen, geen zwarte vlekken voor mijn ogen, etc.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 22:02
coopergirl
coopergirl is offline
Ik weet dat sommige mensen met 'hartruis' een erg hoge hartslag kunnen hebben, maar dat ligt eraan op welke plek 'de ruis' zit.

http://www.medicinfo.nl/%7B70c023ba-...944410dc3e6%7D

er zijn echt zoveel hartaandoeningen... Daar is geen googlen aan.

Succes, de arts er even na laten kijken kan iig geen kwaad..

Hoe is je bloeddruk?
Oud 14-07-2006, 07:19
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 13-07-2006 @ 23:02 :
Mij hebben ze altijd verteld dat het geen kwaad kon zolang ik er tijdens het sporten geen last van ondervind: dwz geen ademhalingsproblemen, geen zwarte vlekken voor mijn ogen, etc.
Bedankt voor je reactie
Daar heb ik in ieder geval geen last van
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 07:20
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 13-07-2006 @ 23:02 :
Ik weet dat sommige mensen met 'hartruis' een erg hoge hartslag kunnen hebben, maar dat ligt eraan op welke plek 'de ruis' zit.

http://www.medicinfo.nl/%7B70c023ba-...944410dc3e6%7D

er zijn echt zoveel hartaandoeningen... Daar is geen googlen aan.

Succes, de arts er even na laten kijken kan iig geen kwaad..

Hoe is je bloeddruk?
Bedankt voor de info!

Mijn bloeddruk was de laatste keer dat die werd opgemeten volgens mn huisarts keurig, daar hoefde ik me geen zorgen om te maken.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 09:39
Verwijderd
Als je het gevoel hebt dat je hart soms 'overslaat': dat hoeft helemaal niks ergs te zijn. Het schijnt bij heel veel mensen voor te komen. (Dat stelde mij iig gerust ).

Maar het is iig goed dat je er even naar laat kijken.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 20:26
Roos
Roos is offline
Ik heb precies hetzelfde. Heb vroeger veel gesport en nu minder.
Volgens mijn huisarts is het een onschuldige hartklopping (niet te verwarren met een hartruis!!), die af en toe optreedt omdat mijn hart een goede conditie heeft. Er is overcapaciteit omdat ik zoveel sport(te), en daardoor slaat -ie soms even over.

Bij mij helpt het om tijdens zo'n 'aanval' 20 diepe kniebuigingen te maken. Mn hart moet dan wat harder werken, en daarna is 't over.

Succes iig
Oud 15-07-2006, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-07-2006 @ 10:39 :
Als je het gevoel hebt dat je hart soms 'overslaat': dat hoeft helemaal niks ergs te zijn. Het schijnt bij heel veel mensen voor te komen. (Dat stelde mij iig gerust ).

Maar het is iig goed dat je er even naar laat kijken.
Dat werd me inderdaad bij de sporttest op de universiteit ook verteld dat het vaker voor kwam, vooral bij duursporters (ik zwem per week meer dan 10 uur, dat valt onder duursport)

nakijkan kan nooit kwaad
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 14-07-2006 @ 21:26 :
Ik heb precies hetzelfde. Heb vroeger veel gesport en nu minder.
Volgens mijn huisarts is het een onschuldige hartklopping (niet te verwarren met een hartruis!!), die af en toe optreedt omdat mijn hart een goede conditie heeft. Er is overcapaciteit omdat ik zoveel sport(te), en daardoor slaat -ie soms even over.

Bij mij helpt het om tijdens zo'n 'aanval' 20 diepe kniebuigingen te maken. Mn hart moet dan wat harder werken, en daarna is 't over.

Succes iig
dank je, ik houd dit in mn achterhoofd
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten