Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2006, 10:42
kruizer
kruizer is offline
Ik ga over een kleine twee weken met een paar maten naar Polen, en vroeg me af hoe het daar zit met kamperen.
Wordt je meteen in een donkere en vochtige commie-cel gesmeten als je ergens in een weiland je tentje opzet, of vinden die lui dat allemaal prima?

En nog iets, hebben die lui daar een beetje relaxe 220V-stopcontacten, of moeten we gaan lopen kutten met transformators en adapters en die rommel?

Oh, hoe zit het met de prijzen van peuken en pils? En welk merk bier is een beetje weg te slaan?
Advertentie
Oud 17-07-2006, 10:55
Ieke
Ieke is offline
--->Europa
Oud 17-07-2006, 18:04
Ivo
Ivo is offline
Toevallig ben ik 2 maanden terug in Polen geweest.
In Polen zijn relatief weinig campings, en de campings die er zijn zijn niet altijd even fijn als je misschien wel zou willen. Denk dan vooral aan de staat en hygiene van het sanitair. Een camping waar ik heb gestaan waar het in elk geval in orde was, is camping c'est la vie. Dit is een kleine camping met een Nederlandse eigenaar.
Wat de politie vind van wildkamperen, dat weet ik niet. Ik weet in elk geval wel dat je met die gasten in Oost-europa over het algemeen geen rare fratsen moet uithalen. Zolang je je gedraagt is er overigens niets aan de hand en zijn ze wel vriendelijk, tenzij ze denken dat je een Duitser bent. Ook de bevolking is heel gastvrij zolang je duidelijk laat weten dat je niet uit Duitsland komt (Duitsers liggen door de geschiedenis erg gevoelig in Polen).
Bier en sigaretten zijn in polen erg goedkoop vergeleken met Nederland, net als de rest. Exacte prijzen weet ik niet meer, omdat je niet eens meer op let op wat je precies uitgeeft.
Uit het stopcontact komt in Polen gewoon 230V, trafo's zijn niet nodig. Het enige waar je op moet letten is dat ze volgens mij stekkers met een aardpen gebruiken (zoals bijv. ook in Belgie) en geen stekkers met randaarde. Kijk dus even of je stekkers geschikt zijn voor een stopcontact met aardpen, anders even een stekkerdoosje meenemen die wel geschikt is, kun je daar je stekkers die niet geschikt zijn weer indoen.

En als je met de auto gaat: Pas op voor de kuilen in de weg ze rijden daar echt als gekken.
Oud 17-07-2006, 19:37
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ja, alsjeblieft, duidelijk maken dat je Nederlands bent en niet Duits, dat is van levensbelang.
Oud 17-07-2006, 22:09
kruizer
kruizer is offline
Ah, dus eerst Engels lullen, en Duist enkel als back-up gebruiken levert veel vrienden op?

Verder, bedankt voor de informatie jullie!
Oud 23-07-2006, 15:08
Verwijderd
Als ik jou was zou ik niet naar Polen gaan, ik was er laatst. Engelssprekende mensen zijn er uiterst zeldzaam, Duitssprekende ook! Het voordeel is dat het er erg goedkoop is (in het Noord-Westen). Je kan beter naar Tsjechie gaan, erg goedkoop (nog goedkoper dan Polen) meer mensen spreken Duits. En je hebt meer campings etc.

PS : Ik vond de sfeer in Polen ook absoluut niet chill.
Oud 28-07-2006, 21:59
Verwijderd
In midden-Polen (Poznan-Baranowo) stonden we op een camping met hekken en prikkeldraad er omheen. En de eigenaar raadde aan om niks buiten te laten staan ... dus als je wild wilt kamperen

Maar in het noorden bij Gdansk, Malbork en Mikolajki was dat niet zo. Maar wel zeiden ze in de stad Gdansk dat we de fietsen van het rek moesten halen en in de camper moesten zetten.

Bier is er idd goedkoop, maar bij de Tsjechen is het idd goedkoper ... Lech vond ik wel te lekker bier, Zywiec is ook wel te doen.
Advertentie

Regels voor berichten